Jak prowadzić bloga, aby przyciągał klientów i sprzedawał?

Spis Treści:

Kiedyś kojarzył się ze zbiorem wpisów kulinarnych i podróżniczych, dziś jest fundamentem content marketingu. Blog – bo o nim właśnie mowa – stał się centralną strategią w pozyskiwaniu klientów, budowie wizerunku i kreowaniu zainteresowania ofertą. Jednakże jak prowadzić bloga, aby spełniał wszystkie te funkcje?

Sprzedaż za pomocą bloga? To możliwe!

Wszystko płynie – tak rzekł Heraklit z Efezu, choć nawet on nie zdawał sobie sprawy z tego, jak wielką przemianę przejdzie postrzeganie bloga w ciagu ostatniej dekady.

Chodzi przede wszystkim o wymiar biznesowy – strona blogowa nie jest już wyłącznie atrybutem ludzi, którzy chcą dzielić się wskazówkami ze światem. Dziś każda firma, która prowadzi działania marketingowe w Internecie, regularnie publikuje specjalistyczne artykuły ze swojej branży.

Wiemy jednak, że tworzenie takich treści wymaga czasu i wysiłku. Jaki jest zatem cel takiego nakładu pracy?

Korzyści z prowadzenia bloga

Artykuły blogowe potrafią zdziałać wiele dobrego dla interesów firmy. Najważniejsze korzyści, jakie ze sobą niosą, to:

  • Wzrost ruchu na stronie – podstawowym celem contentu jest generowanie ruchu przez uzyskanie odpowiedniej widoczności. Artykuły spełniają tę rolę doskonale i skutecznie przyciągają nowych odbiorców.
  • Większa liczba potencjalnych klientów – na stronę trafiają z własnej woli wartościowi czytelnicy, którzy mogą być zainteresowani Twoją ofertą. Odbiorcy, których pozyskuje się w ramach tzw. inbound marketingu, cechują się wyższym wskaźnikiem konwersji w porównaniu do osób, którym mimowolnie wyświetlane są tradycyjne reklamy.
  • Budowa wizerunki marki – ten atut jest często niedoceniany, ponieważ wydaje się, że nie ma wiele wspólnego ze sprzedażą. Nic bardziej mylnego! Obecny proces zakupowy opiera się na zaufaniu jak nigdy dotąd, a kreowanie uznania i kompetencji w oczach klientów przyczynia się do większego zainteresowania ofertą oraz służy podniesieniu cen, co wpływa na marżę oraz finalne zyski.

Co więcej, efekty content marketingu są wyjątkowo stabilne – artykuły nie znikają, a rosnący wiek domeny działa tylko na Twoją korzyść. Warto zatem dowiedzieć się, jak prowadzić bloga, by cieszyć się rosnącą sakwą z tego tytułu!

Jak prowadzić skutecznego bloga?

Na finalne efekty wpływa szereg czynników, ale możemy wymienić najważniejsze z nich.

  • Przejrzysty layout – warto zadbać o solidne fundamenty do wstawiania treści. Rozważ klarowną strukturę artykułów, do której zalicza się wstęp, spis treści, hierarchia nagłówków, streszczenie poruszanego problemu czy podsumowanie. Zarówno odbiorcy, jak i algorytmy Google nie lubią bloków tekstu, dlatego wpuść do swojego contentu nieco powietrza!
  • Intuicyjny UX – zanim klienci przeczytają treść, dotrze do nich wiele elementów związanych z Twoją stroną blogową. Zadbaj o krótki czas ładowania, wykonaj linkowanie wewnętrzne i zachęcaj do lektury kolejnych artykułów. Ponadto nikt nie lubi, gdy po wejściu na bloga musi wpierw pozamykać wyskakujące okna i wyłączyć reklamy. Strony o takim podejściu cechują się drastycznym poziomem współczynnika odrzuceń.
  • Wartość merytoryczna – wygodna to jedno, ale użyteczność to drugie. Artykuły muszą bez precedensu nieść wartość dla użytkownika, aby wzbudzić w nim zainteresowanie Twoją firmą. Jeśli Twoje teksty są tylko po to, by zyskać widoczność i zgarniać ruch, nie licz na częste zapytania ofertowe.
  • Optymalizacja SEO – jak mawiał kreskówkowy Johny Bravo: „Mięśnie to nie wszystko! Liczy się też fryz”. Tak samo jest z artykułem, który oprócz perfekcyjnej, przejrzystej treści musi zawierać opracowane meta-opisy, tagi oraz tekst alternatywny dołączany do zdjęcia wyróżniającego. Takie „detale” istotnie wpływają na końcowy efekt, szczególnie pod kątem pozycjonowania.

Podsumowanie

  • Jeśli chciałeś uzyskać zwięzłą odpowiedź, jak prowadzić bloga, musimy Cię rozczarować: sukces zależy od wielu czynników, a artykuły są tylko jednym z nich.
  • Mimo wszystko warto zyskać tę świadomość, że content marketing jest niezwykle skomplikowaną siecią, gdzie nie ma prostego przepisu na korzyści z bloga.
  • Wiedza jest niezbędna, ale znajomość zależności to wciąż tylko wędka, a nie ryby. Rynek ostatecznie rozstrzygnie skuteczność połowu!

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Bartosz Ciesielski

Założyciel organizacji Content Writer, najbardziej rozpoznawalnej marki pisarskiej na świecie (wg portalu LinkedIn). Twórca globalnej platformy dla pisarzy – contentwriter.co. Jego publikacje przyciągają blisko pół miliona czytelników rocznie. Obecnie rozwija oddziały Content Writer w ponad 40 krajach, m.in. w USA, Hiszpanii i Japonii. Prywatnie kompozytor i pianista.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

18.04.2024 E-commerce Marketing
17.04.2024 Copywriting
16.04.2024 Porady & Ciekawostki
15.04.2024 Korekta & Redakcja
12.04.2024 Marketing
11.04.2024 Marketing
10.04.2024 Korekta & Redakcja
09.04.2024 Marketing
08.04.2024 Pozycjonowanie

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu