Przykłady content marketingu – gdzie go stosować?

Spis Treści:

    Content marketing jest narzędziem o wielu możliwościach. Jego zamierzeniem jest wzrost sprzedaży, ale do tego celu wiedzie mnóstwo ścieżek. Dlatego w poniższym artykule przedstawimy przykładowe zastosowanie content marketingu.

    Czym jest content marketing?

    Content (z ang. zawartość) to wszelkie treści umieszczone na stronie. Z kolei content marketing to działania zwiększające wyniki biznesowe za pomocą contentu.

    Dlaczego jest on taki istotny? Ponieważ przynosi wiele korzystnych efektów:

    • wzrost pozycjonowania
    • poprawa widoczności strony
    • zwiększenie liczby potencjalnych klientów
    • budowa eksperckiego wizerunku marki
    • nasilenie sprzedaży usług/produktów

    Omówmy zatem przykłady, które pomogą Ci zastosować content marketing w swojej firmie.

    Content marketing – przykłady

    Dla każdego przedsiębiorstwa działania będą wyglądać inaczej. Wynika to z:

    • rozmiaru firmy,
    • branży,
    • indywidualnie obranej strategii,
    • grupy docelowej i działań konkurencji.

    W związku z tym nie ma jednej metody, która zapewni rezultaty wszystkim zainteresowanym. Kluczem do sukcesu jest wybór środków adekwatnych do sytuacji, dlatego przedstawimy różne przykłady content marketingu według wyżej wymienionych kryteriów.

    Przykład 1 – lokalne usługi hydrauliczne

    Pan Jacek jest hydraulikiem i chciałby rozpocząć promocję przez Internet. Niestety widząc, że TOP10 w Google jest zajęte przez duże firmy (Oferteo, Fixly, OLX) zwątpił w sens e-marketingu. Postanowił jednak skonsultować się z agencją content marketingu, która zaproponowała trafne rozwiązanie – artykuły blogowe z wykorzystaniem fraz typu long tail.

    Dzięki takiej strategii Pan Jacek nie był skazany na walkę o topowe frazy, takie jak „usługi hydrauliczne”. Zamiast tego agencja rozpoczęła pozycjonowanie na długie frazy, np. „jak naprawić cieknący kran w domu”. Choć wyszukiwań nie było wiele, strona szybko zajmowała topowe miejsca w Google, przyciągając zainteresowanych klientów, którzy z dużym prawdopodobieństwem mają usterkę hydrauliczną.

    Wnioski: nie trzeba być „dużym graczem”, aby czerpać korzyści z content marketingu. Rozsądna, indywidualna strategia (w tym przykładzie artykułu blogowe z długimi słowami kluczowymi) wystarczy, aby dobrać działania, które przełożą się na zyski firmy.

    Przykład 2 – sklep internetowy z programami antywirusowymi

    Omawiane przedsiębiorstwo zajmuje się sprzedażą oprogramowań antywirusowych. Z uwagi na rosnącą konkurencję postanowili odświeżyć treści na swojej stronie. Całe szczęście, produktów nie było dużo, więc zamówili profesjonalne opisy produktów za niewielką cenę.

    Rezultat okazał się lepszy od zamierzonego – sklep nie tylko zaczął generować większy ruch na stronie, ale również zanotował wyższą konwersję. Skuteczność oferty poprawiła się, ponieważ atrakcyjne opisy były bardziej przekonujące dla odbiorców.

    Wnioski: sklep z niewielkim asortymentem powinien zwrócić szczególną uwagę na jakość swojej oferty. W takim przypadku profesjonalny content nie kosztuje wiele, a zapewnia wymierne korzyści biznesowe. Dotyczy to również mniejszych stron internetowych, które zawierają kilka podstron ofertowych.

    Przykład 3 – kancelaria prawnicza

    Duża kancelaria, która jest głównym bohaterem trzeciego przykładu content marketingu, cieszy się już popularnością oraz widocznością w Google. W związku z tym chciałaby podnieść ceny swoich usług, jednak obawia się, że wraz z tym odejdą klienci.

    Rozwiązaniem zaproponowanym przez agencję są artykuły eksperckie, budujące profesjonalny wizerunek marki. Alternatywnym rozwiązaniem był tematyczny e-book, lecz właściciel uznał, że w tej branży nie będzie cieszył się dużym czytelnictwem.

    W związku z opracowaną strategią copywriterzy rozpoczęli realizację merytorycznych treści. Już po kilku miesiącach kancelaria cieszyła się jeszcze większym zainteresowaniem, a klienci byli skłonni płacić więcej za korzystanie z usług. Wynikało to pośrednio z artykułów, budujących wrażenie kompetentnej i pomocnej firmy.

    Wnioski: większe firmy nie muszą polegać wyłącznie na pozycjonowaniu czy stworzeniu atrakcyjnej oferty. Na tym etapie postrzeganie marki jest równie istotne, dlatego warto rozważyć content marketing, który cechuje się dużym przełożeniem wizerunkowym.

    Podsumowanie:

    • Wymieniliśmy różne przykłady wykorzystania content marketingu.
    • Jak widać, cechuje się on dużą elastycznością, dlatego dla każdej firmy będzie wyglądał inaczej.
    • Stąd wynika, że wybór optymalnego rozwiązania jest ściśle indywidualny.