Content marketing w social media – wszystko, co musisz wiedzieć

Spis Treści:

Content marketing jest jednym z najlepszych rozwiązań w social media. Mimo wszystko nie zawsze kończy się sukcesem. Musi być przemyślany i dobrze zrealizowany, by przynosił pożądane efekty. W artykule omówimy podstawowe zasady content marketingu w social media, które pomogą w osiągnięciu wyznaczonych celów marketingowych.

Social media content marketing – czym jest?

Content marketing w social media jest strategią, która polega na dzieleniu się z użytkownikami informacjami za pomocą ciekawych wpisów.

W konsekwencji firma buduje wizerunek eksperta, zyskuje aktywnych fanów oraz kreuje zainteresowanie wokół swojej oferty.

Taka polityka biznesowa nie jest nowością, gdyż tworzenie fachowego contentu cieszy się popularnością od kilku dobrych lat. Jednakże użytkownicy niezmiennie preferują ciekawe treści, dlatego takie podejście nie traci na aktualności.

Dlaczego content marketing działa w portalach społecznościowych?

Większość konsumentów od początku życia zasypywana jest tekstami reklamowymitreściami sprzedażowymi oraz rozmaitymi sloganami. Wystawiając się na komunikaty wielu firm, odbiorcy wyrobili w sobie tzw. ślepotę banerową.

Oznacza to, że przestali reagować na tradycyjne formy reklamy podążające za maksymą „kup, kup, kup”. Coraz więcej osób zrozumiało działanie i specyfikę reklam, więc zaczęło ignorować sprzedażowe komunały.

To stało się początkiem nowych pomysłów i koncepcji marketingowych. Skuteczność zaczęły zyskiwać kreatywne reklamy, a także… przekazywanie wartości użytkownikom. Maksyma reklam zmieniła się na „daję Ci coś, daję Ci coś, daję Ci coś, kup”.

Reklamodawcy zauważyli, że taka strategia angażuje odbiorców, buduje zaufanie i wreszcie – zwiększa sprzedaż. Content marketing szybko przeniósł się na social media, oferując użytkownikom ciekawą i atrakcyjną treść.

Tworzenie merytorycznych wpisów na social media

Social media content marketing nie polega na publikacji naukowych rozprawek. Zamiast tego należy dać użytkownikom atrakcyjne informacje, które zwiększą ich wiedzę, jednocześnie budując uznanie firmy.

Nauka jest mieczem obusiecznym, który rozbudza ciekawość lub narzuca monotonię. Wpisy w social media mają konkretny cel marketingowy, zatem należy odłożyć na bok edukację i skupić się na oczekiwaniach odbiorców. Publikując kolejnego posta na Facebooka zadaj sobie pytanie: „czy będąc potencjalnym klientem poświęciłbym cenne minuty uwagi, by to przeczytać?”.

Nie ulega wątpliwości, że najmądrzejszym głosem w tej sprawie są suche statystyki. Jako znawca tematu i twórca contentu możesz być zauroczony własnym wpisem, ale to reakcja użytkowników jest dla Ciebie najważniejsza.

Dlatego przy tworzeniu contentu musisz wziąć pod uwagę następujące wytyczne:

  • Informacje powinny obejmować wyłącznie zakres Twojej oferty (prowadząc sklep obuwniczy nie stawiaj się w roli eksperta, jakie wybierać spodnie).
  • Wpis musi spełniać określony cel marketingowy (rozpoznawalność marki, zaangażowanie użytkowników, sprzedaż).
  • Tekst powinien być treściwy i ciekawy (długiego artykułu nikt nie czyta, a zbyt krótki nie wywiera silnego wrażenia na odbiorcy).

Twórz wpisy według powyższych kryteriów, a następnie obserwuj statystyki. Szybko dowiesz się, jaki temat przynosi najlepsze wyniki i na co najchętniej ludzie reagują. Teoria jest cennym wsparciem, ale to rynek weryfikuje skuteczność wszystkich podjętych działań.

Warto zaznaczyć, że w social media content marketing nie odgrywa początkowo znaczącej roli. Merytoryczne posty powinny być płatnie promowane, by docierać do zainteresowanych osób i budować zaangażowaną grupę odbiorców. Taka promocja jest niezwykle ważna dla startujących firm, gdyż znacząco przyspiesza rozwój i aktywność w portalach społecznościowych.

Podsumowanie

  1. Content marketing w social media jest czasochłonnym i trudnym wyzwaniem, ale jeśli będzie prowadzony w odpowiedni sposób, skutecznie zrealizuje cele marketingowe.
  2. Należy zwrócić uwagę na to, by merytoryczne wpisy przyczyniały się do realizacji określonej strategii. Posty powinny być profesjonalne, a zarazem ciekawe dla przeciętnego użytkownika.
  3. Nie zapominajmy o śledzeniu rezultatów i korygowaniu treści, aby każdy kolejny wpis przynosił lepsze wyniki.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Bartosz Ciesielski

Założyciel organizacji Content Writer, najbardziej rozpoznawalnej marki pisarskiej na świecie (wg portalu LinkedIn). Twórca globalnej platformy dla pisarzy – contentwriter.co. Jego publikacje przyciągają blisko pół miliona czytelników rocznie. Obecnie rozwija oddziały Content Writer w ponad 40 krajach, m.in. w USA, Hiszpanii i Japonii. Prywatnie kompozytor i pianista.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

29.10.2024 Pozycjonowanie
28.10.2024 Korekta & Redakcja
25.10.2024 Porady & Ciekawostki
24.10.2024 Copywriting
23.10.2024 Korekta & Redakcja
22.10.2024 Korekta & Redakcja
21.10.2024 Porady & Ciekawostki
18.10.2024 Korekta & Redakcja
17.10.2024 Porady & Ciekawostki

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu