Copywriting w Internecie – obecna sytuacja w branży

Niektóre zawody zyskują na popularności, a inne ją tracą. Tworzenie profesjonalnych treści na potrzeby firm kwalifikuje się zdecydowanie do pierwszej grupy, jednakże jak obecnie wygląda sytuacja branży copywriterskiej? Przeanalizujemy, jak w praktyce wygląda copywriting w Internecie.

Copywriting w Internecie – dynamiczny rozwój na naszych oczach

W roku 2021 obserwujemy przede wszystkim gwałtowny wzrost zarówno popytu, jak i podaży.

Obecnie niemal każda firma prowadzi działania promocyjne w Internecie, a trend content marketingu spowodował bardzo duże zapotrzebowanie na treści sprzedażowe czy teksty SEO.

Kolejnym powodem do wzrostu jest fakt, że copywriting internetowy jest niezwykle uniwersalny. Stanowi opłacalną strategię zarówno dla dużych sklepów internetowych (poprzez atrakcyjne opisy produktowe i opisy kategorii), jak i dla małych firm (np. dzięki zachęcającym tekstom na stronę WWW).

Co ciekawe, dynamika rynku sprawia, że samo pojęcie copywritingu jest nie do końca jasne, gdyż dotyczy praktycznie wszystkich usług związanych z profesjonalnym pismem. To z kolei implikuje wyodrębnienie profesji takich jak content writer czy ghostwriter. Jest to prawdopodobnie trend, który utrzyma się w przyszłych latach.

Specjalizacja zawodu w niedalekiej przyszłości?

Copywriterów jest obecnie dużo, ale nie oszukujmy się – trudno być specem od wszystkiego. Firmy natomiast potrzebują konkretnych umiejętności, które wykraczają poza formułowanie tradycyjnych treści sprzedażowych. Już obecnie wyróżnia się osoby skupiające się na fachowych, merytorycznych treściach czy wpisach w social media.

Samo pojęcie copywritingu jest nie do końca jasne, gdyż dotyczy praktycznie wszystkich usług związanych z profesjonalnym pismem.

Można więc przypuszczać, że w licznej populacji copywriterów każdy znajdzie miejsce dla siebie, by świadczyć spersonalizowane usługi wysokiej jakości wedle konkretnych potrzeb firm. Jednakże na chwilę obecną, biorąc pod uwagę dynamiczne kształtowanie rynku, wciąż musimy liczyć się z „chaosem usługowym”, choć jest to nieodłączny etap rozwoju.

Podsumowanie:

  • We wcześniejszych latach copywriter opracowywał teksty na ulotkę, a także pisał perswazyjne treści na strony WWW. Dzisiaj wymagania są znacznie większe i obejmują szeroki wachlarz umiejętności – od opisów produktowych, poprzez wpisy na Facebooka, na tekstach SEO kończąc.
  • Po uważnej obserwacji możemy dojść do wniosku, że z czasem każdy wyspecjalizuje się w swojej dziedzinie, co znacząco wpłynie na ogólną jakość publikowanych treści.
  • Na chwilę obecną internetowy copywriting jest kształtowany na naszych oczach i nie sposób wysnuwać jakichkolwiek ponadczasowych wniosków na temat tej, jakże dynamicznej, profesji.