Czy abonament w copywritingu się opłaca?

Spis Treści:

Rozliczenia abonamentowe to proste, wygodne i klarowne rozwiązanie, gdy planujesz inwestycje związane z copywritingiem. Z drugiej strony stałe opłaty mogą sprawić, że zapłacisz za treść nawet wtedy, kiedy jej nie potrzebujesz. Jednakże czy do takich sytuacji w ogóle dochodzi? Lepiej wybrać abonament czy rozliczanie się za znaki? O tym w poniższym artykule!

Po co rozliczać się w formie abonamentu?

Firmy nieustannie inwestują w rozwój contentu, aby wzmacniać pozycjonowanie i pozyskiwać ruch drogą organiczną (przez wyszukiwarki). Nic więc dziwnego, że szukają sposobów, by gromadzić jak najwięcej treści przy minimalnych wydatkach.

Copywriterzy oferują dwa rozwiązania w kwestii rozliczeń:

  • Wynagrodzenie jednostkowe – za ilość napisanych znaków/słów/kartek A4,
  • Wynagrodzenie miesięczne – stała opłata abonamentowa za prowadzenie bloga, social media czy odgórne tworzenie określonej ilości tekstów.

Pierwszy sposób wydaje się najbardziej oczywisty – po prostu płacisz za to, czego potrzebujesz. Dlaczego by narażać się na niepotrzebne wydatki, które mogą wyniknąć z abonamentu? Ano z dwóch powodów.

Im więcej treści, tym lepiej

Ilość contentu stanowi podwalinę dla działań SEO. Jeśli jest go dużo, Twoja firma naturalnie wyświetla się na wiele fraz kluczowych, gromadząc cenny ruch z Google. Oczywiście jakość jest istotna, jednakże bez „ilości” nie możesz liczyć na satysfakcjonujące wyniki.

Wielu przedsiębiorców popełnia ten błąd na początku swojej drogi – tworzą kilka ciekawych artykułów, które kosztowały wiele pracy, lecz po jakimś czasie się poddają z uwagi na niskie generowanie wejść na stronę. Niestety trzeba być przez wyszukiwarki solidnie zauważonym, a żeby to uczynić, musisz zająć obfity kawałek Internetu z Twojej branży.

Działania SEO to nie tylko kreatywny artyzm, ale również czasochłonne rzemieślnictwo, by wyprodukować jak najwięcej fraz kluczowych, by choć część z nich ujrzała światło dzienne. Nie spodziewaj się dużego ruchu przy kilku artykułach.

Duża ilość to mała cena

Jeśli już wiesz, że Twoja firma będzie potrzebować contentu zawsze (gdyż fraz kluczowych nigdy za dużo), warto pomyśleć, jak zamówić „jak najwięcej za jak najmniej”.

Rozliczenie się za ilość napisanego tekstu brzmi rozsądnie i bezpiecznie, jednakże jeśli planujesz rozwój firmy w długiej perspektywie, może warto rozważyć stałą współpracę na kilka miesięcy w zamian za atrakcyjne zniżki? Taka sytuacja automatycznie przerodzi się w model rozliczania abonamentowego, gdzie copywriter będzie pisał w niżej cenie w zamian za Twoje długoterminowe zobowiązanie.

Stała współpraca z copywriterem – dla kogo?

Dla wszystkich firm, które planują istnieć i zarabiać przez najbliższe lata. Zdecydowana większość z nich potrzebuje treści dla efektywnego prowadzenia działań marketingowych w Internecie.

Rozliczenie abonamentowe sprawia, że:

  • Płacisz mniej za teksty, które otrzymujesz
  • Zobowiązanie nie naraża Cię na dodatkowe wydatki, ponieważ każda ilość tekstu przyda się Twojej firmie
  • Treści będą wyższej jakości; copywriter zżyty z Twoją firmą dokładnie zna jej ofertę, charakter oraz potrzeby

Jeśli należysz do tego grona nielicznych osób, który zdaje sobie sprawę, że w Internetową promocję trzeba sporo zainwestować, by przyniosła efekty – copywriterski abonament jest idealnym rozwiązaniem dla Ciebie, gdyż oszczędzi Ci wydatków w dłuższej perspektywie. Zniżkę zyskujesz właśnie dzięki tej świadomości, że długotrwały rozwój contentu jest konieczny, a wraz z nim stała współpraca z copywriterem.

Kiedy nie przyda Ci się abonament w copywritingu? Jeśli:

  • Twoja firma przynosi straty i nie możesz zadeklarować długotrwałych inwestycji w działania marketingowe
  • Pracujesz w branży, gdzie rozwój contentu nie jest praktyczny lub możliwy (firmy pogrzebowe, lokalna piekarnia itp.)

Stała współpraca copywriterska jest uniwersalna i korzystna dla większości rozwijających się przedsiębiorstw.

Zapewnia wyższą jakość, a także oszczędność wydatków – szczególnie w przypadku copywritingu dla dużych firm, gdzie liczne zapotrzebowanie generuje ogromne zniżki.

Gdzie znajdę abonament w copywritingu?

Tutaj! Nasza agencja copywriterska to zespół doświadczonych pisarzy, korektorów oraz tłumaczy. Oferujemy kompleksowe rozwiązania dla firm, a wraz z tym opracowaliśmy rozliczenie abonamentowe, które znajdziesz w naszym cenniku copywritingu.

Jeśli chcesz nawiązać stałą i obfitą współpracę w zamian za udogodnienia finansowe, przetestuj koniecznie znajdujący się tam kalkulator i sprawdź, ile możesz zaoszczędzić dzięki długotrwałej deklaracji.

Oferujemy szerokie możliwości w zakresie usług copywriterskich – stworzymy dowolny rodzaj treści w każdym języku, dlatego dostosujemy się do tworzenia treści, których najbardziej potrzebujesz! Czekamy na Twój kontakt, by nawiązać stałą, owocną współpracę!

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Bartosz Ciesielski

Założyciel organizacji Content Writer, najbardziej rozpoznawalnej marki pisarskiej na świecie (wg portalu LinkedIn). Twórca globalnej platformy dla pisarzy – contentwriter.co. Jego publikacje przyciągają blisko pół miliona czytelników rocznie. Obecnie rozwija oddziały Content Writer w ponad 40 krajach, m.in. w USA, Hiszpanii i Japonii. Prywatnie kompozytor i pianista.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

22.10.2024 Korekta & Redakcja
21.10.2024 Porady & Ciekawostki
18.10.2024 Korekta & Redakcja
17.10.2024 Porady & Ciekawostki
16.10.2024 Content Marketing
15.10.2024 Korekta & Redakcja
14.10.2024 Korekta & Redakcja
11.10.2024 Pozycjonowanie
10.10.2024 Korekta & Redakcja

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu