Jak wymyślić nazwę firmy?

Spis Treści:

Pytanie, jak wymyślić nazwę firmy, pojawia się zawsze w momencie założenia nowego biznesu. Nie jest to prosta czynność – zwłaszcza, że nazwa firmy to zazwyczaj pierwsza informacja, z jaką styka się potencjalny klient. Ważne zatem, by podjąć rozsądny wybór, szczególnie pod względem marketingowym.

Czym powinna się cechować nazwa firmy?

Historia biznesu ma na swoich kartach kilka wpadek związanych z nazwami firm lub produktów. Najciekawszymi przykładami mogą pochwalić się firmy rozszerzające swoją działalność na inne kraje oraz koncerny samochodowe. Te drugie niejednokrotnie musiały zmieniać nazwy nowych aut, gdy okazywało się, że w jakimś kraju dane słowo oznacza coś nieodpowiedniego.

Przykład:

Taki los spotkał między innymi Chevroleta, którego model „Nova” w wymowie hiszpańskiej oznacza po prostu… „nie jedzie” 🙂 Trzeba przyznać, że nie jest to najlepsza nazwa dla samochodu.

I choć przyzwyczailiśmy się do marek takich jak np. OSRAM czy Kupska, to nie możemy bez cienia wątpliwości stwierdzić, że prezesom zależało na wywołaniu właśnie takich skojarzeń. Skuteczna nazwa firmy może nie tylko informować o branży, czy oferowanych produktach, ale także wzbudzać emocje lub nasuwać konkretne myśli. Dlatego osoby, które chciałyby założyć własny biznes, z pewnością niejednokrotnie zastanawiały się nad tym, jak wymyślić nazwę firmy.

Co zrobić żeby przykuwała uwagę i wzbudzała zaufanie? Odpowiedzi jest kilka – warto się nimi kierować, gdyż skuteczna nazwa firmy może przynieść naprawdę wiele korzyści.

Oryginalność

Firmy, których nazwy przyciągają uwagę, mają większą szansę na zapamiętanie przez klienta.

To z kolei będzie prowadziło do zwiększonych zysków, ponieważ dana marka będzie częściej wybierana przez konsumentów. Ciekawa, kreatywna i niepowtarzalna nazwa z pewnością zapadnie w pamięć.

Trafność

Skuteczna nazwa firmy powinna odsyłać bezpośrednio do wykonywanych przez dane przedsiębiorstwo usług.

Równie ważna jest niepowtarzalność, aby przedsiębiorstwo nie było mylone z innym biznesem. Zanim ustalimy swoją nazwę firmy, warto sprawdzić, czy na rynku nie znajdziemy podobnej.

Prostota

Sposobem, który często jest stosowany w nadawaniu firmom nazw, jest używanie prostych słów i skojarzeń.

Konsumenci coraz bardziej cenią sobie autentyczność podczas wybierania dostawców usług. Już jedno słowo, jako nazwa marki, może okazać się wystarczające w osiągnięciu sukcesu biznesowego.

Skuteczna nazwa firmy

Oprócz wymienionych wyżej porad, którymi warto kierować się podczas nazywania firmy, należy pamiętać także o treściach reklamowych. Używanie oryginalnych sloganów reklamowych bądź też haseł, które jednoznacznie kojarzyć się będą z daną marką, jest bardzo ważne. Warto w takiej sytuacji zastanowić się nad współpracą z copywriterem.

Czy powinna zawierać frazę kluczową?

Często przed skorzystaniem z usług danej firmy, szukamy informacji o niej w internecie. Znalezienie tych wiadomości możliwe jest dzięki treściom na stronie internetowej.

Pod kątem e-marketingu warto rozważyć, czy byłaby możliwość, aby frazą kluczową była… sama nazwa firmy! Jeśli brzmienie będzie odpowiednie, a domeny internetowe wolne, nic nie stoi na przeszkodzie, by zastosować właśnie takie rozwiązanie. Dzięki temu strona wypozycjonuje się znacznie szybciej na taką frazę.

Przykładów nie trzeba daleko szukać – jest nim nasza agencja Content Writer.

Podsumowanie:

  • Nazwa firmy powinna być prosta, chwytliwa i – w miarę możliwości – odnosząca się do świadczonej oferty.
  • Pomimo tego wymyślenie oryginalnej i trafnej nazwy dla firmy wymaga sporej inwencji twórczej.
  • W przypadku braku pomysłu warto poprosić o pomoc copywriterów.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Bartosz Ciesielski

Doświadczony copywriter zgłębiający tajniki marketingu oraz pozycjonowania. W swoich artykułach nawiązuje do współczesnych osiągnięć psychologii oraz filozofii języka, tworząc przekrojowe treści. Jako członek zespołu Content Writer dba o rozwiązania technologiczne i organizacyjne, które zwiększają jakość wykonywanej pracy. Prywatnie czyta dużo książek, uczy się nowych języków oraz komponuje utwory na pianinie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Baza Wiedzy

Ostatnio na blogu

13.09.2021 Marketing
10.09.2021 E-commerce
09.09.2021 Marketing
08.09.2021 Marketing
07.09.2021 Marketing
06.09.2021 Content Marketing
04.09.2021 Marketing
03.09.2021 Content Marketing

Profesjonalne teksty biznesowe

Zamów treści

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy