Jak wymyślić nazwę firmy?
Pytanie, jak wymyślić nazwę firmy, pojawia się zawsze w momencie założenia nowego biznesu. Nie jest to prosta czynność – zwłaszcza że nazwa firmy to zazwyczaj pierwsza informacja, z jaką styka się potencjalny klient. Ważne zatem, by podjąć rozsądny wybór, szczególnie pod względem marketingowym.
Czym powinna się cechować nazwa firmy?
Historia biznesu ma na swoich kartach kilka wpadek związanych z nazwami firm lub produktów. Najciekawszymi przykładami mogą pochwalić się firmy rozszerzające swoją działalność na inne kraje oraz koncerny samochodowe. Te drugie niejednokrotnie musiały zmieniać nazwy nowych aut, gdy okazywało się, że w jakimś kraju dane słowo oznacza coś nieodpowiedniego.
Taki los spotkał między innymi Chevroleta, którego model „Nova” w wymowie hiszpańskiej oznacza po prostu… „nie jedzie” 🙂 . Trzeba przyznać, że nie jest to najlepsza nazwa dla samochodu.
I choć przyzwyczailiśmy się do marek takich jak np. OSRAM czy Kupska, to nie możemy bez cienia wątpliwości stwierdzić, że prezesom zależało na wywołaniu właśnie takich skojarzeń. Skuteczna nazwa firmy może nie tylko informować o branży czy oferowanych produktach, ale także wzbudzać emocje lub nasuwać konkretne myśli. Dlatego osoby, które chciałyby założyć własny biznes, z pewnością niejednokrotnie zastanawiały się nad tym, jak wymyślić nazwę firmy.
Co zrobić, żeby przykuwała uwagę i wzbudzała zaufanie? Odpowiedzi jest kilka – warto się nimi kierować, gdyż skuteczna nazwa firmy może przynieść naprawdę wiele korzyści.
Oryginalność
Firmy, których nazwy przyciągają uwagę, mają większą szansę na zapamiętanie przez klienta.
To z kolei będzie prowadziło do zwiększonych zysków, ponieważ dana marka będzie częściej wybierana przez konsumentów. Ciekawa, kreatywna i niepowtarzalna nazwa z pewnością zapadnie w pamięć.
Trafność
Skuteczna nazwa firmy powinna odsyłać bezpośrednio do wykonywanych przez dane przedsiębiorstwo usług.
Równie ważna jest niepowtarzalność, aby przedsiębiorstwo nie było mylone z innym biznesem. Zanim ustalimy swoją nazwę firmy, warto sprawdzić, czy na rynku nie znajdziemy podobnej.
Prostota
Sposobem, który często jest stosowany w nadawaniu firmom nazw, jest używanie prostych słów i skojarzeń.
Konsumenci coraz bardziej cenią sobie autentyczność podczas wybierania dostawców usług. Już jedno słowo, jako nazwa marki, może okazać się wystarczające w osiągnięciu sukcesu biznesowego.
Skuteczna nazwa firmy
Oprócz wymienionych wyżej porad, którymi warto kierować się podczas nazywania firmy, należy pamiętać także o treściach reklamowych. Używanie oryginalnych sloganów reklamowych bądź też haseł, które jednoznacznie kojarzyć się będą z daną marką, jest bardzo ważne. Warto w takiej sytuacji zastanowić się nad współpracą z copywriterem.
Czy powinna zawierać frazę kluczową?
Często przed skorzystaniem z usług danej firmy szukamy informacji o niej w internecie. Znalezienie tych wiadomości możliwe jest dzięki treściom na stronie internetowej.
Pod kątem e-marketingu warto rozważyć, czy byłaby możliwość, aby frazą kluczową była… sama nazwa firmy! Jeśli brzmienie będzie odpowiednie, a domeny internetowe wolne, nic nie stoi na przeszkodzie, by zastosować właśnie takie rozwiązanie. Dzięki temu strona wypozycjonuje się znacznie szybciej na taką frazę.
Przykładów nie trzeba daleko szukać – jest nim nasza agencja Content Writer.
Podsumowanie
- Nazwa firmy powinna być prosta, chwytliwa i – w miarę możliwości – odnosząca się do świadczonej oferty.
- Pomimo tego wymyślenie oryginalnej i trafnej nazwy dla firmy wymaga sporej inwencji twórczej.
- W przypadku braku pomysłu warto poprosić o pomoc copywriterów.
Oceń artykuł:
Dodaj komentarz