Jak wymyślić nazwę firmy?

Spis Treści:

Pytanie, jak wymyślić nazwę firmy, pojawia się zawsze w momencie założenia nowego biznesu. Nie jest to prosta czynność – zwłaszcza, że nazwa firmy to zazwyczaj pierwsza informacja, z jaką styka się potencjalny klient. Ważne zatem, by podjąć rozsądny wybór, szczególnie pod względem marketingowym.

Czym powinna się cechować nazwa firmy?

Historia biznesu ma na swoich kartach kilka wpadek związanych z nazwami firm lub produktów. Najciekawszymi przykładami mogą pochwalić się firmy rozszerzające swoją działalność na inne kraje oraz koncerny samochodowe. Te drugie niejednokrotnie musiały zmieniać nazwy nowych aut, gdy okazywało się, że w jakimś kraju dane słowo oznacza coś nieodpowiedniego.

Przykład:

Taki los spotkał między innymi Chevroleta, którego model „Nova” w wymowie hiszpańskiej oznacza po prostu… „nie jedzie” ? Trzeba przyznać, że nie jest to najlepsza nazwa dla samochodu.

I choć przyzwyczailiśmy się do marek takich jak np. OSRAM czy Kupska, to nie możemy bez cienia wątpliwości stwierdzić, że prezesom zależało na wywołaniu właśnie takich skojarzeń. Skuteczna nazwa firmy może nie tylko informować o branży, czy oferowanych produktach, ale także wzbudzać emocje lub nasuwać konkretne myśli. Dlatego osoby, które chciałyby założyć własny biznes, z pewnością niejednokrotnie zastanawiały się nad tym, jak wymyślić nazwę firmy.

Co zrobić żeby przykuwała uwagę i wzbudzała zaufanie? Odpowiedzi jest kilka – warto się nimi kierować, gdyż skuteczna nazwa firmy może przynieść naprawdę wiele korzyści.

Oryginalność

Firmy, których nazwy przyciągają uwagę, mają większą szansę na zapamiętanie przez klienta.

To z kolei będzie prowadziło do zwiększonych zysków, ponieważ dana marka będzie częściej wybierana przez konsumentów. Ciekawa, kreatywna i niepowtarzalna nazwa z pewnością zapadnie w pamięć.

Trafność

Skuteczna nazwa firmy powinna odsyłać bezpośrednio do wykonywanych przez dane przedsiębiorstwo usług.

Równie ważna jest niepowtarzalność, aby przedsiębiorstwo nie było mylone z innym biznesem. Zanim ustalimy swoją nazwę firmy, warto sprawdzić, czy na rynku nie znajdziemy podobnej.

Prostota

Sposobem, który często jest stosowany w nadawaniu firmom nazw, jest używanie prostych słów i skojarzeń.

Konsumenci coraz bardziej cenią sobie autentyczność podczas wybierania dostawców usług. Już jedno słowo, jako nazwa marki, może okazać się wystarczające w osiągnięciu sukcesu biznesowego.

Skuteczna nazwa firmy

Oprócz wymienionych wyżej porad, którymi warto kierować się podczas nazywania firmy, należy pamiętać także o treściach reklamowych. Używanie oryginalnych sloganów reklamowych bądź też haseł, które jednoznacznie kojarzyć się będą z daną marką, jest bardzo ważne. Warto w takiej sytuacji zastanowić się nad współpracą z copywriterem.

Czy powinna zawierać frazę kluczową?

Często przed skorzystaniem z usług danej firmy, szukamy informacji o niej w internecie. Znalezienie tych wiadomości możliwe jest dzięki treściom na stronie internetowej.

Pod kątem e-marketingu warto rozważyć, czy byłaby możliwość, aby frazą kluczową była… sama nazwa firmy! Jeśli brzmienie będzie odpowiednie, a domeny internetowe wolne, nic nie stoi na przeszkodzie, by zastosować właśnie takie rozwiązanie. Dzięki temu strona wypozycjonuje się znacznie szybciej na taką frazę.

Przykładów nie trzeba daleko szukać – jest nim nasza agencja Content Writer.

Podsumowanie

  • Nazwa firmy powinna być prosta, chwytliwa i – w miarę możliwości – odnosząca się do świadczonej oferty.
  • Pomimo tego wymyślenie oryginalnej i trafnej nazwy dla firmy wymaga sporej inwencji twórczej.
  • W przypadku braku pomysłu warto poprosić o pomoc copywriterów.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Bartosz Ciesielski

Założyciel organizacji Content Writer, najbardziej rozpoznawalnej marki pisarskiej na świecie (wg portalu LinkedIn). Twórca globalnej platformy dla pisarzy – contentwriter.co. Jego publikacje przyciągają blisko pół miliona czytelników rocznie. Obecnie rozwija oddziały Content Writer w ponad 40 krajach, m.in. w USA, Hiszpanii i Japonii. Prywatnie kompozytor i pianista.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

17.05.2024 Marketing
16.05.2024 Content Marketing
15.05.2024 Korekta & Redakcja
14.05.2024 Porady & Ciekawostki
13.05.2024 Marketing
10.05.2024 Marketing
09.05.2024 Marketing
08.05.2024 Porady & Ciekawostki
07.05.2024 Porady & Ciekawostki

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu