Jak tworzyć najlepsze posty na Facebooku?
Atrakcyjne posty na Facebooku to sztuka sama w sobie. Osoba prowadząca fanpage musi wziąć pod uwagę oczekiwania odbiorców, działania konkurencji oraz nieustanne zmiany w polityce portalu. Najłatwiej powiedzieć „wejdź w buty klienta”, ale nie jest to takie proste. Dlatego dzisiaj przeanalizujemy stałe elementy, które definiują jakość publikowanego posta.
Posty na Facebooku w 3 etapach
Fundamentem zarabiającego fanpage’a jest ułożona strategia, wedle której należy tworzyć swoje posty. Improwizacja dość szybko sprowadzi nas na manowce, gdyż marnujemy potencjał marketingowy w dłuższej perspektywie czasu.
W dużym uproszczeniu możemy przyjąć trzy etapy tworzenia postów na Facebooku w walce o klienta:
Etap rozpoznawalności
Na początku osoba prowadząca fanpage’a musi zadbać o to, by dotrzeć do jak największej ilości osób i poinformować o swojej obecności.
Tradycyjnym odpowiednikiem jest roznoszenie ulotek, gdzie 99% zasobów trafia do kosza, ale docierają one do licznej grupy odbiorców niewielkim nakładem finansowym.
Przy budowie rozpoznawalności nie zakładamy, że użytkownicy Facebooka zapoznają się z naszą ofertą. Naszym jedynym zadaniem jest zwrócenie na siebie uwagi, dlatego posty powinny być kontrastowe i atrakcyjne, by wybić się pośród konkurencji.
Z tego względu treść jest zazwyczaj ograniczona do minimum i zawiera chwytliwy slogan lub hasło, które wejdzie do głów odbiorców. Główną rolę odgrywa tutaj odpowiednia grafika, przesycona żywymi kolorami oraz zawartością zatrzymującą oko.
Etap aktywności
W tej fazie możemy rozegrać strategię na rozmaite sposoby. Wiele zależy od specyfiki danej branży oraz obecnej sytuacji rynkowej. Dróg jest wiele, ale cel jeden – pozyskać potencjalnych klientów.
Na tym etapie rozgrywa się główna działalność firmowego fanpage’a. Z jednej strony budujemy aktywność wśród odbiorców za pomocą atrakcyjnych postów, z drugiej strony publikujemy wartość merytoryczną, budującą uznanie wśród potencjalnych klientów.
Fundamentem zarabiającego fanpage’a jest ułożona strategia, wedle której należy tworzyć swoje posty.
Każda firma powinna indywidualnie znaleźć najlepsze rozwiązanie. Jednakże najważniejsze elementy, o których musimy pamiętać tworząc posty na Facebooka, znajdują się poniżej.
Wpisy nie mogą być nudne
Wiele firm publikuje posty, bo tak po prostu wypada. Jest to złe podejście, które skutkuje zerowym zaangażowaniem i niskimi zasięgami organicznymi. Zastanów się, czy post jest rzeczywiście ciekawy i może przyciągnąć odbiorców. Czy niesie ze sobą coś ciekawego? Jakiś powiew świeżości, który użytkownicy zaaprobują?
Posty muszą realizować strategię
Przed publikacją zadaj sobie pytanie: czy wpis na pewno przyczynia się do gromadzenia potencjalnych klientów? Na tym nam zależy, by spełnić marketingowe zadanie, zatem post musi być zgodny z tematyką firmy, by chwytać uwagę wyłącznie zainteresowanych osób.
Dostosuj treść wpisu do języka grupy docelowej – nie może być ani za śmiesznie, ani za poważnie. Nawiązuj relacje z klientami, wchodź w dyskusje, dziel się wiedzą! Od tego jest firmowy fanpage, a nic tak nie przyciągnie klientów, jak odpowiadanie wprost na ich potrzeby.
Statystyki są najważniejsze
Choć atrakcyjność posta jest cechą odbieraną przez jednostki, nas interesują suche liczby będące głosem tłumu.
Jest to niezmiernie ważna kwestia, by tłumić emocje i nie promować postów, które „nam się najbardziej podobają”. Zamiast tego należy uważnie słuchać odbiorców. Jeżeli krótki branżowy wpis osiąga lepsze wyniki od merytorycznego artykułu – wypromuj go, gdyż istnieje większa szansa, że osiągnie lepsze wyniki w kampanii reklamowej. Najwidoczniej bardziej odpowiada potrzebom użytkowników!
Statystyki brutalnie mówią nam, by nie sugerować się miarą swojej pracy, gdyż odbiorcy reagują tylko na końcowy efekt. Choć brzmi to trywialnie, promujemy wyłącznie posty, które zbudowały wokół siebie największą aktywność, nawet jeśli nie cechowały się czasochłonnością w tworzeniu.
Etap sprzedaży
Zbudowaliśmy rozpoznawalność, a także niemałą bazę zainteresowanych odbiorców. Czas na prezentację oferty, która dokończy proces sprzedaży.
W tym przypadku posty na Facebooku powinny być zwięzłe, perswazyjne i pisane w języku korzyści. Kierujemy je do potencjalnych klientów, dlatego muszą nakłonić użytkowników w największym możliwym stopniu.
Wykonanie posta sprzedażowego znów zależy od wielu czynników, dlatego dobrym pomysłem jest opracowanie kilku kreacji, a następnie obserwacja statystyk. Najbardziej intratna prezentacja oferty jest świetnym materiałem, by zwiększyć zyski w precyzyjnych kampaniach reklamowych.
Podsumowanie
- Idealne posty na Facebooku są różne dla każdej firmy. Najważniejsze, by spełniały one konkretne cele marketingowe, zdobywając potwierdzenie w obiektywnych danych liczbowych.
- Z tego względu nie ma „uniwersalnego wpisu na wszystko”. Jeden post świetnie się nada do budowy rozpoznawalności, z kolei inny przyczyni się do bezpośredniego finalizowania transakcji.
- Sugerowanie się potrzebami odbiorców to najlepsze rozwiązanie, by w pełni wykorzystać potencjał marketingowy firmowego fanpage’a.
Oceń artykuł:
Dodaj komentarz