Autentyczny copywriting przy prowadzeniu bloga – czy warto?
Bartosz CiesielskiTreści – podobnie jak chód i mowa – są inne u każdego człowieka. Który styl jest najlepszy, na to pytanie nie ma odpowiedzi i prawdopodobnie nigdy nie będzie. Jednakże możemy z łatwością zauważyć, że kameralne blogi, które wykorzystują autentyczny copywriting, cieszą się nadzwyczajną popularnością. Sprawdźmy więc, co wpływa na taki stan rzeczy i czy warto pisać „zgodnie z samym sobą”.
Czym jest autentyczny copywriting?
Definicja jest bardzo intuicyjna:
Autentyczny copywriting polega na pisaniu tekstów zgodnie ze swoim stylem.
Treści zazwyczaj charakteryzują się swobodnym stylem, szczerością oraz stosowaniem 1 os. l.p., choć jest to kwestia zależna od grupy odbiorców.
Podstawą jest jednak fakt, że autor nie tworzy tekstów według charakteru firmy, lecz stosuje własny styl, który jest widoczny na pierwszy rzut oka w opublikowanych artykułach. Dlaczego jednak taki zabieg ma miejsce? Co sprawia, że autentyczność jest tak pożądana?
Autentyczny copywriting – zalety
Pisanie własnym stylem niesie korzyści zarówno dla czytelników, jak i dla samego autora.
Po pierwsze, ludzie wykazują tendencję do skupiania się wokół swoich zainteresowań, czytając określoną grupę tekstów. Lubią, co jest znane, natomiast niekoniecznie spędzają czas na na tym, by celowo poszukiwać nowych stron i blogów z odmiennymi koncepcjami.
Autentyczny copywriting jest świetnym rozwiązaniem, by zatrzymać uwagę czytelników na dłużej. Niektórzy odbiorcy zaczynają się przyzwyczajać do określonego stylu pisania, odwiedzając częściej stronę. W ten sposób przywiązanie napędza się samo, gdyż każdy autentyczny artykuł przynosi nowych czytelników i zatrzymuje starych.
Po drugie, brak ram i ograniczeń jest dużym ułatwieniem dla autora, ponieważ może się on skupić wyłącznie na pisaniu. To sprawia, że teksty tworzone są szybciej, a także cechują się lekkością, rzetelnością i dużym zróżnicowaniem semantycznym.
Autentyczny copywriting – wady
Jak się okazało w ostatnich latach, taki typ pisania jest niemal wolny od wad! Jego zastosowanie wciąż się rozszerza, zatem jest to uniwersalna i skuteczna strategia copywritingowa nawet dla większych firm.
Kiedyś autentyczny copywriting był ograniczony do blogów i stron freelancerów. Uważano, że duże przedsiębiorstwa muszą zachować pełny profesjonalizm, trzymając się sztywno biznesowych ram. Dziś wiemy jednak, że „autentyczny” nie oznacza „amatorski”.
Taki typ copywritingu cechuje się dużą aktywnością i zainteresowaniem wśród użytkowników, więc jest coraz częściej stosowany w content marketingu – i to nawet wśród kancelarii prawniczych! Z tego względu warto rozważyć takie podejście, a autentyczność wpisać do słownika najważniejszych słów w przyszłych latach.
Podsumowanie
- Autentyczny copywriting jest to tworzenie ciekawych treści według własnego, charakterystycznego stylu.
- Taki zabieg przyspiesza pisanie tekstów, a także zwiększa zaangażowanie czytelników. Ponadto regularne wpisy zapewniają stałych odbiorców, którzy chętniej utożsamiają się z wypowiedziami autora.
- Autentyczność to cecha, która nie tylko usprawnia funkcjonowanie bloga, ale również wspiera działania marketingowe. Z tego względu coraz częściej jest obiektem zainteresowania różnych firm.
Oceń artykuł:
Bartosz Ciesielski
Założyciel organizacji Content Writer, najbardziej rozpoznawalnej marki pisarskiej na świecie (wg portalu LinkedIn). Twórca globalnej platformy dla pisarzy – contentwriter.co. Jego publikacje przyciągają blisko pół miliona czytelników rocznie. Obecnie rozwija oddziały Content Writer w ponad 40 krajach, m.in. w USA, Hiszpanii i Japonii. Prywatnie kompozytor i pianista.Twój komentarz został dodany i czeka na zatwierdzenie.
Podobne wpisy
Zobacz także
Profesjonalne teksty biznesowe
Darmowa wycenaPopularne artykuły
Sekcja copywritingu
Zbuduj karierę z Content Writer
Sprawdź oferty pracySekcja content marketingu
Sekcja e-commerce
Sekcja marketingu
Wszystkie kategorie
Praktyczny
kurs
copywritingu
Dodaj komentarz