Content Commerce – czym jest?
Bartosz CiesielskiŚwiat się wciąż zmienia. Do skutecznego marketingu nie potrzeba już rozdawania atrakcyjnych ulotek, lecz prezentowania fachowych tekstów. Jak to jest możliwe? O łączeniu treści ze sprzedażą, czyli content commerce, piszemy w niniejszym artykule.
Content Commerce – czym jest?
„Sprzedaż za pomocą zawartości strony” – tak w wolnym tłumaczeniu moglibyśmy przedstawić definicję content commerce.
Nazwa zrodziła się z rynkowej potrzeby, uświadamiając jak dużą rolę odgrywają merytoryczne treści w obecnym podejściu marketingowym. Do najważniejszych korzyści zaliczamy:
- Wsparcie procesu pozycjonowania, a tym samym zwiększenie widoczności firmy;
- Generowanie ruchu organicznego na stronie;
- Kreowanie wizerunku eksperckiego oraz świadomości marki;
- Poprawa konwersji, w tym efektywności sprzedaży.
Obserwując TOP10 wyników Google łatwo zauważyć, że idea content commerce przesiąknęła niemal wszystkie większe przedsiębiorstwa. Jak jednak sprawić, by podjęte działania okazały się skuteczne?
Co wpływa na skuteczny content commerce?
O rezultatach decyduje szereg czynników, z czego my wymienimy te najbardziej fundamentalne.
Indywidualne podejście
Każda firma cechuje się własną grupą docelową o określonej specyfice. Wpływa ona na formułowanie komunikatów sprzedażowych – należy tak dobrać treść, aby „wstrzelić się” w oczekiwania i potrzeby odbiorców. Czynnik ten sprawia, że dobry copywriter nigdy nie bazuje na gotowych rozwiązaniach.
Język korzyści
Przedstawienie oferty w dobrym świetle jest niezmiernie ważnym elementem content commerce. Potencjalny klient powinien uzyskać przejrzystą informację, jaką wartość dodaną przyniesie mu transakcja. Brzmi banalnie, lecz prawidłowe zaprezentowanie korzyści stanowi najczęściej brakujące ogniwo w przekazach reklamowych.
Przeczytaj również
Mierzenie sił na zamiary
Nie każdy rodzaj treści przyniesie jednakowe efekty. Wręcz przeciwnie – walka o sprzedaż i pozycjonowanie jest niezwykle wrażliwa na działania konkurencji. Jeśli firma posiada nikłe zasoby marketingowe, może warto postawić na artykuły wykorzystujące frazy kluczowe z długim ogonem? Jeśli zyskuje na popularności, może lepiej zainwestować w podstrony atakujące bardziej ogólne frazy? Strategii rozwoju contentu jest wiele, ale rzucanie się z motyką na słońce do nich nie należy – tworzenie treści jest czasochłonne i wieloetapowe, dlatego powinno się precyzyjnie dobrać działania do aktualnie posiadanych środków.
Podsumowanie
- Wszystko wskazuje na to, że content commerce będzie panował na rynku przez kolejne lata.
- Zarówno algorytmy Google, jak i konsumenci doceniają wartościowe treści, przynosząc firmom wiele korzyści biznesowych.
- To sprawia, że merytoryczne teksty jeszcze długo pozostaną lukratywną inwestycją, która nie straci na swej sile, lecz będzie mierzyć się z rosnącą konkurencją.
Oceń artykuł:
Bartosz Ciesielski
Założyciel organizacji Content Writer, najbardziej rozpoznawalnej marki pisarskiej na świecie (wg portalu LinkedIn). Twórca globalnej platformy dla pisarzy – contentwriter.co. Jego publikacje przyciągają blisko pół miliona czytelników rocznie. Obecnie rozwija oddziały Content Writer w ponad 40 krajach, m.in. w USA, Hiszpanii i Japonii. Prywatnie kompozytor i pianista.Twój komentarz został dodany i czeka na zatwierdzenie.
Ostatnio na blogu
Podobne wpisy
Zobacz także
Profesjonalne teksty biznesowe
Darmowa wycenaPopularne artykuły
Sekcja copywritingu
Zbuduj karierę z Content Writer
Sprawdź oferty pracySekcja content marketingu
Sekcja e-commerce
Sekcja marketingu
Wszystkie kategorie
Praktyczny
kurs
copywritingu
Dodaj komentarz