Czy copywriting się opłaca? Ile zarobi Twoja firma dzięki tekstom?
Firmy wciąż szukają copywriterów, a na rynku pojawia się coraz więcej pisarzy. Duże zapotrzebowanie na treści sprawiło, że copywriter stał się zawodem na cały etat, który pozwala godnie żyć i zarabiać. Ale co z drugą stroną? Czy zleceniodawcy mogą liczyć na duże zyski dzięki zatrudnieniu copywritera? Przeczytaj artykuł i dowiedz się, czy copywriting się opłaca Twojej firmie!
Korzyści z copywritingu
Nie ulega wątpliwości, że zlecanie tekstów jest jednym z podstawowych działań marketingowych w Internecie. Za odpowiednią opłatą copywriter stworzy treści sprzedażowe bądź artykuły blogowe dla Twojej firmy. Jakie są z tego korzyści? Oto kilka z nich:
- Większa widoczność firmy
- Budowa wizerunku marki jako eksperta
- Wzrost rozpoznawalności, konwersji oraz sprzedaży
- Angażowanie czytelników
- Wzrost zaufania wśród potencjalnych klientów
Co więcej, efekty są bardzo trwałe i stabilne – ugruntowane pozycje w wyszukiwarce mogą na długo zostać poza obrębem konkurencji. Z kolei chwytliwe slogany pozwolą zapamiętać markę na wiele długich lat.
To sprawia, że odpowiednie wykorzystanie treści jest zabójczo skutecznym narzędziem na każdym etapie marketingowym firmy. Jednakże wraz z szansami pojawiają się zagrożenia.
Wady copywritingu
Oprócz wielu korzyści, tworzenie tekstów może przynieść firmie straty. Dlaczego? Ponieważ copywriting jest formą inwestycji, która może przynieść zyski, ale nie musi. Na ostateczny efekt wpływa wiele czynników, w tym strategia biznesowa, realne potrzeby klientów, a także końcowe wykonanie tekstu.
Szczególnie w przypadku mniejszych firm rywalizacja za pomocą contentu może narazić przedsiębiorstwo na niepotrzebne wydatki, które można było lepiej zainwestować, na przykład w płatną reklamę Google lub Facebook Ads. Są dwie kwestie, na które należy zwrócić uwagę przed podjęciem odpowiedniej decyzji:
- Copywriting wymaga czasu – jeśli zależy Ci na rozbudowie bloga lub tekstach do strony WWW, pamiętaj, że treści nie działają jak magnes na klientów. Efekty są długotrwałe, lecz potrzebują również wielu tygodni, a nawet miesięcy, by przynosiły zamierzone owoce. Mowa tutaj szczególnie o treściach związanych z widocznością (SEO).
- Konkurencja także nie śpi – gdy walczysz o klienta za pomocą treści, bardzo ważną kwestią jest zasób contentu wśród konkurencyjnych firm. Jeśli mają one znaczną przewagę, będą skutecznie zabierać potencjalnych klientów. Przypomina to niedźwiedzi problem, gdy pozycja w rwącej rzece decyduje, które zwierze nałapie więcej ryb. Podobnie od zasobów firmy zależy, czy będzie ona przodować, czy też zostanie z tyłu, oglądając wiecznie plecy konkurentów.
Ile zarobię dzięki copywriterowi?
Widać więc, że nie ma gotowej odpowiedzi na tytułowe pytanie. Skuteczne treści, które wstrzelą się w tematyczną lukę na rynku, potrafią przynieść wielu klientów przy niewielkim nakładzie. Analogicznie wyczerpujące artykuły, które walczą z silną konkurencją, mogą wygenerować wiele wydatków przy zerowej widoczności.
Kluczem jest odpowiednia taktyka firmy, która zdecyduje się na profesjonalne teksty zgodnie ze swoimi potrzebami.
Efekty zależą w dużym stopniu od nakładu inwestycyjnego firmy. Dzięki zwiększonej sprzedaży oraz widoczności profesjonalne artykuły mogą przynieść nawet kilkanaście tysięcy złotych zysku. Z kolei intensywna rozbudowa bloga, która nie przyniesie zadowalających efektów, może pochłonąć podobną kwotę.
Nie od dziś wiadomo, że mądra decyzja biznesowa może zwielokrotnić zyski, a nieprzemyślana może narazić przedsiębiorstwo na ogromne straty. Copywriting jest z pewnością formą inwestycji o takim właśnie potencjale „budowania i niszczenia światów”.
Podsumowanie
- Copywriting polega na tworzeniu profesjonalnych tekstów dla zlecających firm.
- Treści potrafią przynieść wiele korzyści pieniężnych, lecz wynagrodzenie dla copywritera może również spowodować straty.
- Bilans takiego działania zależy od indywidualnej sytuacji firmy, dlatego nie można jednoznacznie zdefiniować opłacalności copywritingu.
- Jedno jest pewne – copywriting opłaca się wielu przedsiębiorstwom (szczególnie skoncentrowanym wokół e-marketingu), ponieważ zawód istnieje i wciąż dynamicznie się rozwija. Nie oznacza to jednak, że wszyscy odniosą gwarantowany sukces za pomocą tekstów.
Oceń artykuł:
Dodaj komentarz