Czym jest inbound marketing i czy warto go stosować?
Inbound marketing to nowatorska koncepcja ostatnich lat, która jest świetnym sposobem na zdobywanie wartościowych klientów. W obecnych czasach, gdzie firmy zaciekle walczą z konkurencją, wyjście poza tradycyjne formy reklamowe może okazać się strzałem w dziesiątkę. Z tego względu w dzisiejszym artykule przeanalizujemy, czym jest inbound marketing i czy warto go stosować.
Czym jest inbound marketing?
Inbound marketing (z ang. marketing przychodzący) to strategia biznesowa polegająca na przekazywaniu wartości, której szukają sami zainteresowani klienci, przy okazji zapoznając się z ofertą.
Mówiąc inaczej, odbiorcy z własnej woli oglądają komunikaty reklamowe dołączone do prezentowanego materiału. Jednakże warunkiem koniecznym ze strony firmy jest stworzenie wartości, która będzie przyciągać użytkowników. Może być to interesujący artykuł blogowy, ciekawa grafika, a także szkolenie czy webinar.
Po zapoznaniu się z materiałem potencjalni klienci kojarzą nadawcę, co nakierowuje ich na decyzję zakupową.
Inbound marketing to skuteczne rozwiązanie, by budować rozpoznawalność marki, kreować wizerunek eksperta i wreszcie – realizować sprzedaż.
Jest to całkowite przeciwieństwo outbound marketingu, w którym tradycyjnie wyświetlamy reklamę odbiorcom. Prezentacja oferty wbrew woli konsumentów traci na popularności, gdyż firmy mierzą się ze sporą konkurencją, co rzutuje na duże koszty, a ponadto reklamy wyświetlają się licznemu, acz losowemu gronu odbiorców. Inbound marketing cechuje się zdecydowanie większą skutecznością konwersji, gdyż przynosi tylko świadomych i zainteresowanych klientów.
Czy warto stosować inbound marketing?
Jak bywa w przypadku każdego biznesu, nie ma gotowych rozwiązań, gdyż skuteczność działań marketingowych zależy od wielu, często dynamicznych, czynników.
Inbound marketing to całkowite przeciwieństwo outbound marketingu, w którym tradycyjnie wyświetlamy reklamę odbiorcom.
Z pewnością opisywana koncepcja jest warta uwagi dla większości firm, gdyż przekazywanie wartości potencjalnym klientom wciąż jest zyskowne, a nic nie wskazuje na to, by było inaczej. Co więcej, tradycyjne wyświetlanie reklam dużej grupie odbiorców staje się coraz droższe ze względu na rosnącą konkurencję. Choć inbound marketing jest pracochłonnym i trudnym wyzwaniem, dobrze przemyślana strategia może przynieść w ostateczności obfite owoce.
Warto zaznaczyć, że taka polityka biznesowa jest szczególnie korzystna wśród firm B2B, gdzie pozyskanie wartościowego klienta za pomocą banerów reklamowych jest niemal niemożliwe. Budowa rozpoznawalności i zyskanie fachowej estymy to jedyna droga w trudnych branżach, gdzie sprzedaż jest jakościowa, a nie ilościowa.
Podsumowanie
- Inbound marketing polega na publikacji atrakcyjnych wartości, które są pożądane przez konsumentów.
- Taka polityka biznesowa przynosi tylko wyselekcjonowanych i zainteresowanych odbiorców.
- Do typowych działań w ramach tej strategii zaliczamy content marketing, atrakcyjne infografiki, a także darmowe wykłady.
Kiedy tradycyjne techniki promocyjne są mocno obsadzone przez konkurencyjne firmy, warto wytyczać nowe ścieżki w pozyskiwaniu klientów. Opisywana strategia realnie przyczynia się do zwiększenia sprzedaży, a dobra wiadomość jest taka, że idea przekazywania wartości wciąż rośnie w siłę.
Oceń artykuł:
Dodaj komentarz