Linki vs. content – co wybrać?
Bartosz CiesielskiDo wysokich pozycji w wyszukiwarce wiodą dwie drogi: pozyskiwanie linków zewnętrznych, a także solidny content. Która z nich jest bardziej skuteczna? O tym dowiesz się w poniższym artykule.
Content czy linki?
Pytanie, czy lepiej inwestować w treści na stronie, czy w zdobywanie linków, jest źle sformułowane. Nie są to wykluczające się procesy typu albo-albo. Oba rozwiązania mają swoje zastosowanie, dlatego skupianie się na jednej ścieżce oznacza wybór niepełnej strategii.
Podstawowa różnica polega na zakresie prowadzonych prac: w przypadku contentu rozwija się stronę wewnętrznie, a przy linkowaniu prowadzi się działania poza serwisem.
Przyjrzyjmy się jednak bliżej obu rozwiązaniom.
Content
Content (z ang. zawartość) to wszelkie teksty występujące na stronie, które są widoczne dla odbiorców. Można je stale rozwijać, dodając podstrony lub artykuły blogowe. Dzięki wykorzystaniu fraz kluczowych zaczynają się wyświetlać w wyszukiwarce, generując ruch na stronie.
Na tej zasadzie rozbudowany portal jest bardziej widoczny od małej strony-wizytówki. Mówiąc wprost, zajmuje większy kawałek Internetu, co wyraźnie obrazuje, jak ważnym elementem pozycjonowania jest content.
Zalety
- zwiększa pozycjonowanie
- buduje ekspercki wizerunek marki
- zapewnia stabilne efekty, gdyż treści stale znajdują się na stronie
- umożliwia promowanie precyzyjnych fraz kluczowych
Wady
- efekty wymagają czasu, a w przypadku złego wykonania mogą się nie pojawić
- realizacja jest trudna i czasochłonna
Linki
Linki zewnętrzne to odnośniki umieszczone na innych stronach, które nawiązują do strony właściwej. W ten sposób zwiększają jej wiarygodność wobec algorytmów wyszukiwarek. To skutkuje wzrostem pozycji i poprawą widoczności, przynosząc ten sam efekt co w przypadku contentu – większy ruch na stronie.
Strony o bogatym profilu linkowym są lepiej postrzegane przez Google, a ich treści zdecydowanie łatwiej wypromować. Analogicznie, brak linków przychodzących może zredukować efekty nawet najciekawszych artykułów eksperckich.
Zalety
- zwiększają pozycjonowanie
- są szybkie w dodawaniu
- umożliwiają promowanie precyzyjnych słów kluczowych
- generują dodatkowy ruch przez kliknięcia w odnośniki przez zewnętrznych użytkowników
Wady
- mogą z czasem zniknąć, co niweluje ich efekt
- w przypadku złego wykonania narażają stronę na kary ze strony wyszukiwarek
Co wybrać – linkowanie czy teksty?
Najlepsza odpowiedź brzmi: oba.
Ich efekty są synergistyczne, co oznacza, że linki zwiększają siłę contentu, a solidna treść optymalizuje działanie linków.
Nie można pomijać żadnego z powyższych rozwiązań w planowaniu skutecznej strategii pozycjonowania.
Jeśli jednak dopiero rozpoczynasz działania e-marketingowe, a Twoja strona jest nowa, zadbaj wpierw o fachowy content, który dodatkowo wpłynie na wizerunek Twojej marki. Pozycjonowanie to długotrwały proces, więc na pozyskiwanie linków przyjdzie jeszcze czas, z kolei wczesna publikacja artykułów może oszczędzić dodatkowego oczekiwania na rezultaty w przyszłości.
Oceń artykuł:
Bartosz Ciesielski
Założyciel organizacji Content Writer, najbardziej rozpoznawalnej marki pisarskiej na świecie (wg portalu LinkedIn). Twórca globalnej platformy dla pisarzy – contentwriter.co. Jego publikacje przyciągają blisko pół miliona czytelników rocznie. Obecnie rozwija oddziały Content Writer w ponad 40 krajach, m.in. w USA, Hiszpanii i Japonii. Prywatnie kompozytor i pianista.Twój komentarz został dodany i czeka na zatwierdzenie.
Podobne wpisy
Zobacz także
Profesjonalne teksty biznesowe
Darmowa wycenaPopularne artykuły
Sekcja copywritingu
Zbuduj karierę z Content Writer
Sprawdź oferty pracySekcja content marketingu
Sekcja e-commerce
Sekcja marketingu
Wszystkie kategorie
Praktyczny
kurs
copywritingu
Dodaj komentarz