Outsourcing treści czy copywriter na etacie? Którą opcję wybrać?
Wraz z rosnącą siłą content marketingu coraz więcej firm potrzebuje profesjonalnych treści. Jednakże pojawia się pytanie, jaka forma współpracy będzie najkorzystniejsza. Czy lepiej zatrudnić copywritera, czy też może warto postawić na outsourcing treści? Na to pytanie odpowiemy w poniższym artykule.
Outsourcing treści
Outsourcing treści polega na korzystaniu z usług zewnętrznego copywritera, który tworzy teksty na zamówienie firmy.
W tym przypadku najpowszechniejszą formą rozliczenia jest faktura VAT, wystawiana za określone zlecenie bądź w okresach miesięcznych.
Zaletą tej formy współpracy jest ścisłe dopasowanie stawki do zapotrzebowania firmy. Słowem – płacisz wyłącznie za to, co wymagasz. Jest to świetne rozwiązanie w przypadku mniejszych firm, gdzie dwa artykuły tygodniowo wymagają niewielkiego nakładu finansowego. Zatrudniając copywritera na stałe musisz liczyć się z tym, że wynagrodzenie z tytułu wykonywanej pracy będzie dla niego znacznie większe.
Zatem outsourcing treści pozwala płynnie regulować swój budżet. Przeznaczasz 500 złotych na artykuły? Dobrze – porozmawiaj z wybranym copywriterem online, ile treści otrzymasz w zamian za tę kwotę. Twoja firma ma słabszy miesiąc i musisz drastycznie uciąć wydatki? Nie ma problemu, zrezygnuj z usług copywriterskich na kilka tygodni.
Z oczywistych względów w przypadku copywritera na etacie sprawa nie jest taka prosta. Trzeba opłacić wynagrodzenie za każdy miesiąc, niezależnie czy masz chwilowe problemy finansowe, czy też treści akurat nie były Ci potrzebne.
Copywriter na etacie
Biorąc pod lupę większe firmy, sprawa się diametralnie zmienia. Copywriter zatrudniony na stałe jest najlepszym rozwiązaniem, by tworzyć liczne treści – w przeliczeniu – za niewielkie kwoty. Jeśli Twoje przedsiębiorstwo potrzebuje przez długi czas obszernych treści w celach marketingowych, etatowy copywriter jest idealnym rozwiązaniem problemu.
Ponadto patrząc poza perspektywę finansową, człowiek na miejscu zawsze wiąże się z dodatkowymi plusami.
Copywriter na etacie dokładnie wie, jakich treści potrzebuje firma, sprawnie realizuje nowe zlecenia, a także wyrabia trwały styl pisma u przedsiębiorstwa.
Co więcej, stanowi integralną część komunikacji marketingowej, dzięki czemu łatwiej zespołowi realizować zaplanowane strategie sprzedażowe. Stały kontakt, a co za tym idzie, szybkie wprowadzanie poprawek, to kolejny atut tej formy współpracy.
Podsumowanie
- Outsourcing treści to rozwiązanie cieszące się dużą autonomią, ponieważ łatwo dopasować zlecenia oraz wydatki do bieżących potrzeb firmy. Z tego względu stanowi dobry wybór w przypadku mniejszych działalności, gdzie rozwój wymaga podejmowania dynamicznych działań oraz decyzji biznesowych.
- Z kolei praca w formie etatu pozwala na sprawne funkcjonowanie całego działu marketingowego oraz realizację obszernych treści przy niewielkich kwotach. Jest to z pewnością lepsze rozwiązanie dla ugruntowanych, większych przedsiębiorstw.
- Warto zaznaczyć, że są to tylko reguły, przepełnione wieloma wyjątkami. Outsourcing treści również pozwala na tworzenie licznych tekstów, a praca etatowa nie musi oznaczać dobrej komunikacji interpersonalnej i niskich stawek.
- Ostatecznie najlepszy wybór copywritera sprowadza się do indywidualnych ustaleń oraz praktycznej współpracy.
Oceń artykuł:
Dodaj komentarz