Chcesz zamówić pisanie precli? Zastanów się dwa razy!

Spis Treści:

Każda firma chce się wysoko pozycjonować, ale do tego celu wiedzie wiele ścieżek – jedne są dłuższe, drugie pokrętne, a niektóre po prostu nietrafne. I tak też jest w przypadku pisania precli. Dlaczego? O tym w niniejszym artykule!

Presell page – czym jest?

Presell page to rodzaj witryny, którego przeznaczeniem jest publikacja linków wychodzących. Podstawowym celem tych działań jest wzrost pozycjonowania ze względu na tematyczne słowa kluczowe, które kierują do stron beneficjentów.

Wpisy, które są zamieszczane na presell page, nazywamy tekstami preclowymi lub krótko – preclami.

Ich zadaniem jest pobieżne opisanie tematu oraz zamieszczanie fraz – nie należy więc spodziewać się wysokiej jakości po tekstach tego typu.

Po samej definicji widzimy, że tworzenie sztucznych portali, aby pozyskiwać linki, jest niezgodne z duchem legalnego White Hat SEO, a to oznacza, że wykrycie tych działań przez Google skutkuje nałożeniem kar ręcznych i obniżeniem pozycji.

W takim razie dlaczego pisanie precli na zamówienie zdobyło taką popularność? W jakim celu wciąż istnieją setki, jeśli nie tysiące, stron typu presell page? I co najciekawsze – dlaczego copywriterzy publicznie zamieszczają tę pozycję w swojej ofercie?

Pisanie tekstów preclowych – efekty

Odpowiedzią na powyższe pytania jest… czas. Wszystko przemija, w tym również efekty precli.

Kiedyś rzeczywiście teksty preclowe zwiększały pozycjonowanie poprzez wzbogacenie profilu linkowego, ale algorytmy wyszukiwarki Google nie stoją w miejscu – coraz nowsze aktualizacje skutecznie kierowały ten rodzaj treści w otchłań zapomnienia.

Dlaczego nie warto inwestować w pisanie precli?

  • Ryzyko zdegradowania pozycji – teoretycznym celem jest pozycjonowanie firmowej strony, natomiast owe działanie może przynieść efekt odwrotny do zamierzonego
  • Zerowe kreowanie wizerunku i uznania wśród klientów – teksty preclowe nie są specjalistyczną treścią i z pewnością nie zbudują zaufania Twojej klienteli
  • Tworzenie informacyjnego śmietnika – nie chcemy wchodzić w kwestie moralne, stąpając po grząskim gruncie metafizyki, ale… może warto byłoby wspólnie budować lepszy Internet i dbać o bardziej wyselekcjonowany, merytoryczny content dla dobra nas wszystkich i przyszłych pokoleń?

Publikowanie wpisów na presell page nie ma prawa działać z jeszcze jednego prostego powodu – takie serwisy mają z góry przyczepioną łatkę „sprzedażowych, sprytnych portali”, w których wiele firm umieszcza wpisy, ale nikt ich nie czyta.

Na moc linku wpływa wiele czynników, ale jednym z nich jest czytelniczy ruch, który jest generowany przez odnośnik. Używanie grobowców w postaci presell pages z pewnością nie zapewnia mocnego, wiarygodnego zaplecza linkowego.

Podsumowanie

  • Świat idzie z duchem czasu, a wraz z nim – skuteczność precli, która spadła do zerowego poziomu.
  • Z tego względu warto zmienić również swoje podejście, publikując merytoryczne treści, które stanowią realną wartość dla odbiorców.
  • Jeśli więc otrzymujesz ofertę pisania precli lub widzisz taką pozycję w cenniku copywritera – uciekaj w kierunku aktualnej wiedzy na temat SEO.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Bartosz Ciesielski

Założyciel organizacji Content Writer, najbardziej rozpoznawalnej marki pisarskiej na świecie (wg portalu LinkedIn). Twórca globalnej platformy dla pisarzy – contentwriter.co. Jego publikacje przyciągają blisko pół miliona czytelników rocznie. Obecnie rozwija oddziały Content Writer w ponad 40 krajach, m.in. w USA, Hiszpanii i Japonii. Prywatnie kompozytor i pianista.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

21.11.2024 Porady & Ciekawostki
20.11.2024 Porady & Ciekawostki
19.11.2024 Copywriting
18.11.2024 Pozycjonowanie
15.11.2024 Porady & Ciekawostki
14.11.2024 Korekta & Redakcja
13.11.2024 Marketing
12.11.2024 Marketing
11.11.2024 Korekta & Redakcja

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu