Zlecanie publikacji artykułu na portalach zewnętrznych od A do Z

Spis Treści:

Artykuły stanowią potężne narzędzie marketingowe, ale działania w obrębie własnego bloga nie gwarantują optymalnych rezultatów. Brakującym elementem układanki jest publikacja treści na serwisach zewnętrznych, która stała się jednym z najczęstszych działań marketingowych. O tym, dlaczego tak się dzieje i jakie efekty generuje, dowiesz się w tym artykule.

Czym jest publikacja artykułów na portalach zewnętrznych?

Strony internetowe dążą do wzmocnienia swojej wiarygodności w oczach wyszukiwarki, by nasilić procesy pozycjonowania. Jedną z podstawowych metod jest wzbogacenie profilu linkowego, które wyraźnie sygnalizuje: „Wiele stron do mnie linkuje, a to znak, że mam ciekawe treści i warto mnie odwiedzić!”.

Publikacja artykułów na innych portalach polega więc na tym, by opracować tematyczne teksty sponsorowane, które linkują do pozycjonowanej strony, a następnie zamieścić je na zewnętrznych blogach w zamian za opłatę bądź wzajemną publikację.

Jakie odnośniki umieścić w artykule?

Choć ten temat wymaga osobnego artykułu, chcemy zaznaczyć, iż można dodać anchory w tekście na kilka sposobów. Teoretycznie różnią się przekazywaną mocą, a także bezpieczeństwem stosowania. Wyróżniamy linki typu:

  • Brand – odnoszące się do nazwy marki;
  • URL – czyli umieszczenie całego linku w artykule;
  • Exact match – ścisłe dopasowanie frazy (np. copywriting);
  • Partial match – swobodne dopasowanie frazy (np. copywritingowi);
  • Zero match – brak dopasowania, nazwa nie odnosi się do frazy (np. zajrzyj tutaj);
  • Obrazkowe – wykonane z poziomu tekstu alternatywnego w grafice.

W tym aspekcie warto zadbać o zróżnicowaną formę odnośników, aby budować linki w sposób naturalny. Przykładowo, dopasowane ścisłe (exact match) jest celne, więc przekazuje najwięcej mocy, natomiast powoduje ryzyko nałożenia kar przez Google, jeśli będzie używane w nadmiarze.

Zlecanie tekstów na publikacje zewnętrzne – korzyści

Oczywiście podstawowa zaleta, która od razu rzuca się na myśl, gdy mówimy o pozyskiwaniu linków drogą publikacji sponsorowanych, to poprawa pozycjonowania i wzrost widoczności firmy. Wraz z tym strona zaczyna generować wartościowy ruch i zwiększać pulę potencjalnych klientów.

Warto natomiast zaznaczyć, że teksty sponsorowane mają również przełożenie wizerunkowe.

Merytoryczne artykuły budują uznanie i zaufanie w oczach odbiorców, a także kreują zainteresowanie ofertą.

Co więcej, w przypadku bardziej popularnych serwisów zewnętrznych możemy liczyć na dodatkowy ruch w postaci referral, co oznacza, że czytelnicy przejdą na stronę po kliknięciu w link z poziomu tekstu.

Działania, które wzmacniają SEO przez działania poza obrębem strony macierzystej, noszą miano pozycjonowania off-site. Rezultaty są trudne w uzyskaniu i wymagają czasu, natomiast cechują się dużą stabilnością, gdy włożony wysiłek zacznie w końcu przynosić owoce. Pamiętajmy, że ruch organiczny jest darmowym źródłem pozyskiwania klientów, a wejście na stronę następuje z inicjatywy klienta, co w dodatkowym stopniu zwiększa atrakcyjność i wartość tego rozwiązania.

Jak opublikować artykuł na innych stronach?

Wszystkie wymyślne sposoby, z jakimi spotykamy się w Internecie, możemy skrócić do dwóch podstawowych rozwiązań: za pomocą pośredników lub z własnej inicjatywy.

W pierwszym przypadku istnieją portale, na których można zamówić publikację na obcych portalach. Określa się widełki cenowe, wskaźniki domeny, a następnie platformy prezentują nam swoje propozycje. Do najpopularniejszych przedsiębiorstw w Polsce, które świadczą takie usługi, zaliczamy Whitepress oraz Linkhouse.

Mogą się tym zająć również firmy pozycjonerskie oraz agencja content marketing. Wówczas pozycjonowanie off-site jest standardem w ramach prowadzonych działań.

Istnieje oczywiście możliwość, aby własnym sumptem skontaktować się z wybranymi blogami i zaoferować współpracę. Wówczas indywidualnie uzgadniane są warunki cenowe, a w niektórych przypadkach dochodzi po prostu do wzajemnej publikacji artykułów bez ponoszenia dodatkowych kosztów. W grę wchodzą tu wyłącznie czynniki ludzkie, zatem umieszczenie tekstów sponsorowanych jest kwestią wzajemnych ustaleń. Taka metoda jest bardziej czasochłonna, natomiast pozwala urozmaicać profil linkowy mniejszym nakładem finansowym.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Bartosz Ciesielski

Założyciel organizacji Content Writer, najbardziej rozpoznawalnej marki pisarskiej na świecie (wg portalu LinkedIn). Twórca globalnej platformy dla pisarzy – contentwriter.co. Jego publikacje przyciągają blisko pół miliona czytelników rocznie. Obecnie rozwija oddziały Content Writer w ponad 40 krajach, m.in. w USA, Hiszpanii i Japonii. Prywatnie kompozytor i pianista.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

21.11.2024 Porady & Ciekawostki
20.11.2024 Porady & Ciekawostki
19.11.2024 Copywriting
18.11.2024 Pozycjonowanie
15.11.2024 Porady & Ciekawostki
14.11.2024 Korekta & Redakcja
13.11.2024 Marketing
12.11.2024 Marketing
11.11.2024 Korekta & Redakcja

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu