Zlecanie publikacji artykułu na portalach zewnętrznych od A do Z

Spis Treści:

    Artykuły stanowią potężne narzędzie marketingowe, ale działania w obrębie własnego bloga nie gwarantują optymalnych rezultatów. Brakującym elementem układanki jest publikacja treści na serwisach zewnętrznych, która stała się jednym z najczęstszych działań marketingowych. O tym, dlaczego tak się dzieje i jakie efekty generuje, dowiesz się w tym artykule.

    Czym jest publikacja artykułów na portalach zewnętrznych?

    Strony internetowe dążą do wzmocnienia swojej wiarygodności w oczach wyszukiwarki, by nasilić procesy pozycjonowania. Jedną z podstawowych metod jest wzbogacenie profilu linkowego, które wyraźnie sygnalizuje: „Wiele stron do mnie linkuje, a to znak, że mam ciekawe treści i warto mnie odwiedzić!”.

    Publikacja artykułów na innych portalach polega więc na tym, by opracować tematyczne teksty sponsorowane, które linkują do pozycjonowanej strony, a następnie zamieścić je na zewnętrznych blogach w zamian za opłatę bądź wzajemną publikację.

    Jakie odnośniki umieścić w artykule?

    Choć ten temat wymaga osobnego artykułu, chcemy zaznaczyć, iż można dodać anchory w tekście na kilka sposobów. Teoretycznie różnią się przekazywaną mocą, a także bezpieczeństwem stosowania. Wyróżniamy linki typu:

    • Brand – odnoszące się do nazwy marki;
    • URL – czyli umieszczenie całego linku w artykule;
    • Exact match – ścisłe dopasowanie frazy (np. copywriting);
    • Partial match – swobodne dopasowanie frazy (np. copywritingowi);
    • Zero match – brak dopasowania, nazwa nie odnosi się do frazy (np. zajrzyj tutaj);
    • Obrazkowe – wykonane z poziomu tekstu alternatywnego w grafice.

    W tym aspekcie warto zadbać o zróżnicowaną formę odnośników, aby budować linki w sposób naturalny. Przykładowo, dopasowane ścisłe (exact match) jest celne, więc przekazuje najwięcej mocy, natomiast powoduje ryzyko nałożenia kar przez Google, jeśli będzie używane w nadmiarze.

    Zlecanie tekstów na publikacje zewnętrzne – korzyści

    Oczywiście podstawowa zaleta, która od razu rzuca się na myśl, gdy mówimy o pozyskiwaniu linków drogą publikacji sponsorowanych, to poprawa pozycjonowania i wzrost widoczności firmy. Wraz z tym strona zaczyna generować wartościowy ruch i zwiększać pulę potencjalnych klientów.

    Warto natomiast zaznaczyć, że teksty sponsorowane mają również przełożenie wizerunkowe.

    Merytoryczne artykuły budują uznanie i zaufanie w oczach odbiorców, a także kreują zainteresowanie ofertą.

    Co więcej, w przypadku bardziej popularnych serwisów zewnętrznych możemy liczyć na dodatkowy ruch w postaci referral, co oznacza, że czytelnicy przejdą na stronę po kliknięciu w link z poziomu tekstu.

    Działania, które wzmacniają SEO przez działania poza obrębem strony macierzystej, noszą miano pozycjonowania off-site. Rezultaty są trudne w uzyskaniu i wymagają czasu, natomiast cechują się dużą stabilnością, gdy włożony wysiłek zacznie w końcu przynosić owoce. Pamiętajmy, że ruch organiczny jest darmowym źródłem pozyskiwania klientów, a wejście na stronę następuje z inicjatywy klienta, co w dodatkowym stopniu zwiększa atrakcyjność i wartość tego rozwiązania.

    Jak opublikować artykuł na innych stronach?

    Wszystkie wymyślne sposoby, z jakimi spotykamy się w Internecie, możemy skrócić do dwóch podstawowych rozwiązań: za pomocą pośredników lub z własnej inicjatywy.

    W pierwszym przypadku istnieją portale, na których można zamówić publikację na obcych portalach. Określa się widełki cenowe, wskaźniki domeny, a następnie platformy prezentują nam swoje propozycje. Do najpopularniejszych przedsiębiorstw w Polsce, które świadczą takie usługi, zaliczamy Whitepress oraz Linkhouse.

    Mogą się tym zająć również firmy pozycjonerskie oraz agencja content marketing. Wówczas pozycjonowanie off-site jest standardem w ramach prowadzonych działań.

    Istnieje oczywiście możliwość, aby własnym sumptem skontaktować się z wybranymi blogami i zaoferować współpracę. Wówczas indywidualnie uzgadniane są warunki cenowe, a w niektórych przypadkach dochodzi po prostu do wzajemnej publikacji artykułów bez ponoszenia dodatkowych kosztów. W grę wchodzą tu wyłącznie czynniki ludzkie, zatem umieszczenie tekstów sponsorowanych jest kwestią wzajemnych ustaleń. Taka metoda jest bardziej czasochłonna, natomiast pozwala urozmaicać profil linkowy mniejszym nakładem finansowym.