Treści marketingowe dla firm – na czym polegają?

Spis Treści:

Sprzedaż za pomocą treści już dawno wyszła poza obręb ulotek i katalogów – dziś copywriterzy układają teksty na wiele sposobów, a z każdym dniem powstają coraz bardziej skomplikowane strategie biznesowe. W artykule omówimy, czym są treści marketingowe i kiedy należy je wykorzystywać.

Teksty marketingowe – wbrew powszechnym wyobrażeniom

Jak rozwija się rynek, tak ewoluują klienci. I być może nie będzie przesady w stwierdzeniu, że obecnie nikt nie nabiera się na tanie slogany oraz liche stopniowania przymiotników w stylu „najlepszy, najskuteczniejszy, najtańszy!”. Klienci oczekują czegoś więcej, a doświadczeni copywriterzy doskonale o tym wiedzą.

Z tego względu treści marketingowe są skrajnie różnorodne, dopasowane do specyfiki, potrzeb oraz celów biznesowych danej firmy. Omówimy teraz najbardziej fundamentalne rodzaje tekstów w zależności od oczekiwanego efektu.

Budowa wizerunku

Teksty marketingowe wpływają na postrzeganie marki wśród potencjalnych klientów.

Specjalistyczne informacje ubrane w atrakcyjną, przystępną formę to pierwszy krok do tego, by wzbudzić uznanie wśród czytelników.

Wydawać by się mogło, że taki cel biznesowy nie jest lukratywny, lecz w rzeczywistości stanowi istotny element marketingu. Prezentowanie contentu wysokiej jakości to skuteczny sposób na to, by zwiększyć zainteresowanie ofertą i budować markę premium. Wraz z tym firma może podnieść ceny w imię „świadczonej jakości”.

Podstawowe rodzaje treści marketingowych, które służą temu celowi, to:

  • artykuły blogowe,
  • opis firmy
  • rozbudowane podstrony ofertowe

Ponadto dzięki dodatkowemu zastosowaniu struktury SEO wzmacniają one widoczność strony, przez co nasilają ruch organiczny. Tyle korzyści w jednej formie!

Angażowanie odbiorców

By podejść do marketingu kompleksowo, nie można tylko mądrze przemawiać – należy również otworzyć się na rozmowę z potencjalnymi klientami.

Przykład:

Wpisy na social media to idealny obraz tego, jak wykorzystywać treści marketingowe, by nawiązywać relacje z odbiorcami.

Posty powinny być:

  • zwięzłe
  • przystępne
  • zatrzymujące uwagę

Dłuższe formy contentu przynoszą zwykle efekt odwrotny do zamierzonego. Widzimy więc, że forma treści jest zupełnie inna w stosunku do budowy eksperckiego wizerunku pomimo tego, że również pełni istotną funkcję marketingową. Wiele zależy od celu biznesowego – przejdźmy więc w końcu do tego najbardziej pożądanego.

Sprzedaż

Choć strategii marketingowych jest wiele, wszystkie sprowadzają się do jednego – zysku. Dlatego też istnieje mnóstwo sposobów na sformułowanie treści sprzedażowej, lecz nie ma gotowego przepisu na sukces.

Wyniki zależą od wielu czynników, w tym realnego popytu oraz atrakcyjności oferty. Nie zmienia to jednak faktu, że dobrze przedstawione teksty maksymalizują szansę powodzenia – a odpowiada za to profesjonalny copywriter.

Teksty marketingowe, które zwiększają sprzedaż, powinny celnie trafić w potrzeby odbiorców.

Kluczowy jest język korzyści, bezpośredni zwrot do czytelnika, a także CTA (call-to-action). Są to w zasadzie jedyne stałe elementy, dlatego warto omówić je szerzej.

  • Język korzyści przedstawia firmę w dobrym świetle, wyraźnie ukazując zalety płynące z zakupu. Jasno informujemy klienta o tym, co przyniesie transakcja, dlaczego warto wybrać akurat TĘ firmę, a także kładziemy nacisk na mocne strony.
  • Bezpośredni zwrot do czytelnika rządzi się prostą zasadą, która mówi o tym, że nie piszemy do ściany – komunikat czyta żywa osoba, a krótka chwila jej atencji to jedyna szansa, by wpłynąć na proces decyzyjny.
  • Treść sprzedażowa musi nakłaniać do kupna, więc na końcu warto umieścić wezwanie do działania (np. Kup teraz!).

Wiele przepisów na treści marketingowe

Choć wymieniliśmy najpowszechniejsze przykłady, należy pamiętać o tym, że istnieje wiele czynników wpływających na ostateczny wydźwięk skutecznej treści.

Oprócz celów marketingowych, ważna jest również:

  • branża
  • grupa docelowa (cechująca się określonymi zainteresowaniami oraz oczekiwaniami)
  • kwestia wizerunkowa firmy (styl wypowiedzi, relacje z klientami)
  • strategia copywritera w odniesieniu do aktualnej sytuacji panującej na rynku.

To sprawia, że treści marketingowe stanowią niezwykle pojemną definicję, którą należy dopasować do konkretnej firmy i jej potrzeb.

Istnieje wiele czynników wpływających na ostateczny wydźwięk skutecznej treści.

Nie ma uniwersalnej zasady, wedle której należy tworzyć takie teksty – a jeśli by tak było, wszystkie przedsiębiorstwa publikowałyby te same, „skuteczne” komunikaty. Niestety widać wyraźnie, że tak nie jest.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Bartosz Ciesielski

Założyciel organizacji Content Writer, najbardziej rozpoznawalnej marki pisarskiej na świecie (wg portalu LinkedIn). Twórca globalnej platformy dla pisarzy – contentwriter.co. Jego publikacje przyciągają blisko pół miliona czytelników rocznie. Obecnie rozwija oddziały Content Writer w ponad 40 krajach, m.in. w USA, Hiszpanii i Japonii. Prywatnie kompozytor i pianista.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

30.10.2024 Content Marketing
29.10.2024 Pozycjonowanie
28.10.2024 Korekta & Redakcja
25.10.2024 Porady & Ciekawostki
24.10.2024 Copywriting
23.10.2024 Korekta & Redakcja
22.10.2024 Korekta & Redakcja
21.10.2024 Porady & Ciekawostki
18.10.2024 Korekta & Redakcja

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu