Content marketing online – jak robić to dobrze?
Kiedyś firmy reklamowały swoje produkty i usługi w gazetach codziennych i magazynach branżowych. Od czasów, gdy szelest kartek ustąpił miejsca scrollowaniu barwnych stron, promowanie biznesu przeniosło się głównie do sieci. Jak w morzu możliwości dać się wyłowić potencjalnemu klientowi i zyskać więcej niż jednorazową transakcję? Odpowiedzi przynosi content marketing. Czym jest i jak działać w jego obrębie, by robić do dobrze? Wyjaśniamy!
Content marketing online – co to? Czyli garść przydatnych informacji na start!
Można przyjąć, że content marketing to marketing tworzony tak, że czujemy się kontent 😉 To jednak dość powierzchowna ocena, dlatego na wstępie bierzemy temat pod lupę.
Content marketing to marketing treści, który ma za zadanie zwiększenie zainteresowania firmą, produktem lub usługą, które promujemy w sieci.
To jedna z najbardziej popularnych form marketingu, ujmująca produkcję i przemyślaną dystrybucję treści, która sprawia, że ruch na stronie wzrasta, a klient nie tylko „nas kupuje”, ale także się przywiązuje.
Co ważne, właściwie przygotowane materiały i przekazy reklamowe trafiają do określonej grupy odbiorców. Pisząc „materiały” mamy tu na myśli na przykład:
- porywające artykuły;
- dobrze prowadzony blog;
- przydatne poradniki;
- nowoczesne infografiki;
- szczegółowe raporty;
- dynamiczne filmy;
- popularne podcasty;
- przydatne e-booki;
- zaczepne posty;
- zabawne memy.
Wszystkie one muszą być spójne i dopasowane językowo oraz tematycznie do zainteresowań i oczekiwań naszych klientów – potencjalnych i obecnych. Wtedy możemy mówić o wartościowym contencie, który przyciągnie ludzi na naszą stronę, zbuduje właściwy wizerunek marki, ukaże firmę w roli eksperta, a przy okazji sprzeda produkt. Czary? Bynajmniej – jedynie przemyślana strategia content marketingowa!
Dlaczego Twoja firma powinna inwestować w marketing treści?
Odpowiedź na to pytanie jest krótka, acz treściwa – by dać się poznać potencjalnym klientom i zarabiać więcej na swoim produkcie. A jeszcze dosadniej – by wybić się z gąszczu bliźniaczo podobnych ofert i udowodnić, że nasza bije pozostałe „na łeb”!
Pomoże nam w tym zwłaszcza SEO content marketing, uwzględniający tak zwane słowa kluczowe. Te odpowiednio użyte sprawiają, że nasz sklep internetowy wyświetla się na szczycie listy wyszukiwań i ma szansę zostać dostrzeżony przez potencjalnego klienta. To już połowa sukcesu.
Przeczytaj również
Merytorycznie wartościowa i dobrze dopasowana do odbiorcy treść gwarantuje nam:
- Rozruszanie sprzedaży – między innymi dzięki właściwej prezentacji i opisowi produktu. To właśnie w sieci nasz potencjalny klient będzie szukać informacji o tym, czy oferowane przez nas – dajmy na to – buty są faktycznie dobrej jakości, a ich cena nie bierze się z kosmosu. Parametry oraz zyski wynikające z zakupu trzewików z logo naszej marki możemy przedstawić na milion sposobów, na przykład w porywającym VIDEO, które umieścimy na YouTube, przyciągającym wzrok poście na Facebooku lub odwołując się do spraw wyższej rangi na LinkedIn. Jak widać – całe morze możliwości, a dopiero się rozpędzamy!
- Zoptymalizowanie kosztów – przede wszystkim dzięki wysokim pozycjom w wyszukiwarkach. Wartościowe treści to sposób na „przycięcie” wydatków na płatne reklamy w sieci. Niewiele osób zdaje sobie sprawę również z tego, jak dobry content (na przykład e-booki, webinary lub newslettery) może odciążyć Dział Obsługi Klienta. To także spore oszczędności – nie tylko finansowe, ale również czasowe.
- Zlojalizowanie klientów – absolutnie bezcenne. Mawiają, że „każdy bubel można sprzedać, jednak tylko raz”. Największym sukcesem firmy będzie udana transakcja, która zaowocuje zadowoleniem klienta oraz jego powrotem do naszego sklepu. W tym ma także pomóc dobrze tworzony content marketing, wspierany pozytywnym doświadczeniem zakupowym i wystawioną oceną klienta.
Przykłady content marketingu online, które porywają i na długo pozostają w pamięci
Świadomość do kogo piszemy i jakie wartości chcemy propagować to jedno. Forma ich zaserwowania to drugie. Trzeba przyznać, że w tej kwestii nie ma sobie równych Lidl, który zaproponował smakowity content marketing w formie projektu Kuchnia Lidla.
Pascal Brodnicki, Karol Okrasa, Daria Ładocha i Kinga Paruzel poczęstowali Lidl swoim autorytetem i pozycją w branży, czyniąc dyskont wiarygodnym i opiniotwórczym źródłem informacji. Klient otrzymał za darmo ciekawą treść i podpowiedź, w jaki sposób może wykorzystać produkty, które nabędzie w sklepie ze znanym logo. Wszyscy wygrywają!
Miejsce na podium należy się także marce Ikea, która bezbłędnie prowadzi swój firmowy blog. Znajdziemy na nim nie tylko odpowiedzi na nurtujące nas pytania z zakresu aranżacji wnętrza, ale także sporo sprytnych trików i garść inspiracji. O bardziej merytoryczny i przyjemny dla oka wsad, który przy okazji sprzedaje, będzie ciężko!
Ostatnie miejsce i czerwone dywany przypadają Castoramie. Program z Dorotą Szelągowską proponującą szybkie i ekonomiczne sposoby na „odświeżenie” mieszkania sprawia, że sami chcemy wcielić się w postać Boba Budowniczego, zakasać rękawy i zacząć działać!
Content marketing online – jak robić to dobrze? Plan gry w 5 punktach!
Wiemy już, czym jest content marketing i kto celująco zdaje egzamin z jego wykorzystywania. Na tym etapie jesteśmy także świadomi, że przemyślana strategia dystrybucji wartościowych treści po prostu się opłaca. Pozostaje pytanie, jak wdrożyć content marketing do swojego biznesu. Odpowiadamy – odważnie i z głową!
- Określ swoją grupę docelową. Od tego, do kogo ma być kierowany komunikat, zależeć będzie, w jaki sposób zwrócisz się do odbiorcy i jakie narzędzia wybierzesz do promowania swoich materiałów.
- Zdefiniuj problem. Później zaserwuj gotowe rozwiązania, nim odbiorca o nie zapyta! Każdy ma jakiś ból. Ważne, by Twój produkt lub usługa były prostym w użyciu i szybko działającym antidotum.
- Twórz porywający materiał, który wpisze się w oczekiwania Twoich odbiorców. Zwróć uwagę na język, format i tematy. Nie zapominaj o mocy SEO, ale pisz „do ludzi”.
- Analizuj wyniki podjętych działań. Dzięki temu będziesz wiedzieć, „co się klika i co sprzedaje”. Nie zawsze jednak finalizacja transakcji zakupowej jest najważniejsza – czasem chodzi po prostu o działania wizerunkowe i wzmacnianie pozycji eksperta.
- Zachęć klientów do pozostawienia opinii. To też dobry content i cenne źródło informacji o poziomie satysfakcji z zakupów w Twoim sklepie!
Mamy nadzieję, że po przeczytaniu tego artykułu już wiesz, że „content is the king”. I jak uprawiać go dobrze, by być naprawdę kontent!
Podsumowanie
- Przemyślana strategia dystrybucji użytecznych treści może zdziałać cuda, dlatego warto wdrożyć marketing treści do swojego biznesu.
- Wartościowy content przyciągnie ludzi na naszą stronę, zbuduje właściwy wizerunek marki, ukaże firmę w roli eksperta, a przy okazji sprzeda produkt.
- SEO content marketing może sprawić, że nasz sklep będzie wyświetlał się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania.
Oceń artykuł:
Dodaj komentarz