Ile publikować artykułów w miesiącu na blogu?
Każda firma, która prowadzi działania content marketingu, nie chce poświęcać czasu i wysiłku na próżno. Liczą się efekty, a w tym celu należy przeprowadzać prace rozsądnie i w sposób planowany. Jednym z elementów strategii jest oczywiście częstotliwość publikacji artykułów na firmowym blogu. Jednakże w praktyce – jak często należy wstawiać teksty na bloga, by odnotować optymalne korzyści? O tym w niniejszym artykule.
Częstotliwość publikacji artykułów na blogu
Dziś powszechnie wiadomo, że praca włożona w teksty jest tylko składową, która nie zapewnia sukcesu biznesowego w pojedynkę. Przedsiębiorcy uciekają się do rozmaitych pomysłów i strategii copywriterskich, by zmaksymalizować skalę efektu, jakie mogą wywołać teksty. Chodzi oczywiście o ruch organiczny, a tym samym pozyskanie potencjalnych klientów i zwiększenie sprzedaży.
Nic dziwnego, że częstotliwość wstawiania artykułów na bloga jest osądzana jako jeden z czynników, który wpływa na uzyskiwane korzyści w copywritingu. W końcu jeden artykuł dziennie, a dwa artykuły w miesiącu robią różnicę, prawda?
Co ile wstawiać artykuły na bloga?
Okazuje się jednak, że na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Znacznie większą rolę odgrywa odpowiednie zaplanowanie fraz kluczowych, aby tworzyć celne treści, które trafią do grona zainteresowanych czytelników. Mówiąc inaczej, tematy muszą być przemyślane, by generować ruch, a ilość treści ma podrzędne znaczenie.
Nie oznacza to jednak, że częstotliwość publikacji artykułów nie ma znaczenia. Po pierwsze, nie możemy dokładnie przewidzieć, które artykuły na popularne frazy kluczowe odniosą sukces i pojawią się wysoko w wynikach wyszukiwania. Zatem „contentu nigdy za dużo” i więcej znaczy lepiej. Po drugie, w większości przypadków ruch na stronie jest generowany z rozmaitych podstron i artykułów, a long tail’owe frazy kluczowe potrafią przynieść najbardziej wartościowych użytkowników.
Sprawdza się więc w tym przypadku zasada, że ilość wpływa na efekty, szczególnie w połączeniu z odpowiednimi słowami kluczowymi oraz merytoryczną zawartością artykułów.
Jak często publikować artykuły w praktyce?
Przenieśmy w końcu powyższe rozważania na liczby – optymalnie znaczy ile?
Większość firm publikuje artykuły blogowe 4 razy w miesiącu, około 5000 znaków ze spacjami na tydzień. Jest to za mało, by zdominować konkurencję zasobami content marketingu.
Ilość artykułów na firmowym blogu waha się zwykle od kilku do kilkudziesięciu pozycji, zatem nadrobienie tych zaległości nowej firmie zajmuje nie dłużej niż kilka miesięcy. Jeśli Twoja konkurencja posiada 20 artykułów na bloga, a Ty zaplanujesz publikację dwóch tekstów w tygodniu, Twoje zasoby contentu będą większe już po pierwszym trymestrze!
Nie ma odgórnej, ustalonej ilości artykułów, która momentalnie przysporzy marketingowych korzyści. Każdy tekst z osobna generuje ruch, a suma stanowi po prostu arsenał, który umożliwia walkę z konkurencją. Jeden artykuł wiele nie zdziała – tak samo jak dwadzieścia nieprzemyślanych.
Wytyczne dotyczące częstości publikowania artykułów blogowych
Choć odpowiedź zależy od kilku czynników, zapamiętaj poniższe zasady:
- Google ceni regularność – choć na finalną pozycję strony składa się wiele niepoznanych dotąd czynników, prawdopodobnie jednym z nich są bieżące działania na stronie. Dobrze wstawiać wpisy w równych odstępach czasu i nie zaniedbywać firmowego bloga.
- Na efekty wpływa nie tylko ilość artykułów, ale również działania konkurencji – jeśli inne firmy z Twojej branży mają silny profil linkowy, a także publikują wiele treści, efekty będą wymagać znacznie więcej czasu i pracy. Ale nie przejmuj się – w rzeczywistości wielu przedsiębiorców zaniedbuje działania copywriterskie, dlatego przy sumiennej pracy w krótkim czasie możesz podbudować swoją pozycję. Zbadaj rynek i własne zasoby, a także przemyśl swoje możliwości oraz działania.
- Staraj się górować nie tylko objętością, lecz również jakością – należy zaplanować ilość artykułów w miesiącu tak, by przewyższyć konkurencję. Jak wspominałem, więcej praktycznie zawsze znaczy lepiej, dlatego jest to podstawowy cel, który powinien być obrany już na początku. Jednakże oprócz tego pamiętaj o jakości – zadbaj o to, by Twój content opisywał branżę bardziej profesjonalnie i wyczerpująco od innych firm, dzięki czemu dodatkowo wykreujesz ekspercki wizerunek przedsiębiorstwa oraz zyskasz uznanie w oczach potencjalnych klientów.
Jak często zatem wstawiać artykuły na bloga? Odpowiedź zależy od specyfiki Twojej branży i działań konkurencji. Mierz siły na zamiary i zaplanuj słowa kluczowe, które są często wpisywane w wyszukiwarce. I przede wszystkim: bądź konsekwentny – artykuły gromadzi się miesiącami i latami, a nie jednorazowym wysiłkiem.
Jeśli chcesz powierzyć prowadzenie bloga copywriterowi, napisz do nas, a my zajmiemy się całą strategią i co najważniejsze – opracowaniem skutecznych tekstów dla Twojej branży!
Oceń artykuł:
Dodaj komentarz