Blog medyczny – czy warto go prowadzić?

Spis Treści:

Coraz więcej podmiotów decyduje się na publikowanie treści medycznych na swoich stronach internetowych. Nic dziwnego, prowadzenie bloga medycznego jest korzystne zarówno pod względem marketingowym, jak i wizerunkowym. O czym należy pamiętać podczas prowadzenia bloga medycznego? Jakie są najważniejsze zalety publikowania artykułów medycznych?

Blog medyczny – jak go prowadzić?

Artykuły publikowane na blogu medycznym powinny pasować tematycznie do profesji, jaką się zajmujemy. Dla przykładu, jeśli prowadzimy klinikę medycyny estetycznej to najlepiej, gdy treści medyczne dotyczą najczęściej wykonywanych przez nas zabiegów i przybliżą pacjentowi to, co spotka go za drzwiami gabinetu lekarskiego. Dokładne wyjaśnienie procedur medycznych zdecydowanie zwiększa szansę na skorzystanie z naszej oferty.

Treści medyczne warto publikować regularnie, na przykład co tydzień lub co dwa tygodnie. Pozwoli to na szybkie wypełnienie naszego bloga wartościowymi artykułami i w krótkim czasie poprawi pozycjonowanie strony internetowej.

Artykuły medyczne na bloga – kto powinien je pisać?

Kto powinien tworzyć artykuły na bloga medycznego? Należy otwarcie powiedzieć, że najlepszą opcją jest copywriter, posiadający wykształcenie medyczne. Taka osoba jest w stanie rzetelnie przedstawić skomplikowane medyczne zagadnienia i uniknąć dyskredytujących nas błędów.

Merytoryczność publikowanych przez nas tekstów jest potwierdzeniem jakości wykonywanych usług, a podstawowe błędy mogą istotnie wpłynąć na naszą wiarygodność. Z tych właśnie względów warto wybrać copywritera, który posiada dużą wiedzę w konkretnej dziedzinie.

Zalety prowadzenia bloga medycznego

Blog medyczny to doskonała forma wzmocnienia pozycjonowania naszej strony. Jak wiadomo, pacjenci bardzo często szukają w Internecie informacji na temat swoich dolegliwości. Wpisując frazy kluczowe, mogą w łatwy sposób trafić na naszego bloga i przejrzeć oferowane przez nas usługi.

Co więcej, prowadzenie bloga medycznego poprawia wizerunek naszej firmy. Profesjonalne treści medyczne zwiększają poziom zaufania pacjentów i sprawiają, że właściciel bloga wchodzi w rolę eksperta w danej dziedzinie.

Ponadto, jakościowe artykuły medyczne pozwalają również na edukację naszych pacjentów. Możemy w nich bowiem zamieścić wskazówki dotyczące zaleceń pozabiegowych, czy inne, cenne, ogólnomedyczne porady.

Kto powinien prowadzić blog medyczny?

Blog medyczny to świetne rozwiązanie dla profesjonalistów – lekarzy, czy fizjoterapeutów, którzy oferują pacjentom swoje prywatne usługi. Co więcej, taki blog idealnie wpasuje się w stronę internetową przychodni (zarówno podstawowej opieki zdrowotnej, jak i przychodni specjalistycznej), kliniki medycyny estetycznej, gabinetu stomatologicznego, czy gabinetu fizjoterapeutycznego.

Podsumowanie:

  • Blog medyczny to dobre rozwiązanie marketingowe zarówno dla osób indywidualnych, posiadających swoją stronę internetową, jak i większych przedsiębiorstw medycznych.
  • Prowadzenie bloga medycznego nie kosztuje dużo, a może istotnie zwiększyć zainteresowanie ofertą i poprawić wiarygodność oferowanych usług.
  • Co więcej, blog medyczny może skutecznie wzmocnić pozycjonowanie strony, wykreować pozytywny wizerunek marki oraz edukować pacjentów.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 0

Katarzyna Banaszczyk

Absolwentka kierunku lekarskiego Collegium Medicum w Bydgoszczy i UMK w Toruniu. Jest autorką artykułów naukowych oraz edukacyjnych, których celem jest rozpowszechnianie wiedzy medycznej. Aktualnie pracuje jako lekarz stażysta w jednym z bydgoskich szpitali. Jej medyczne zainteresowania to przede wszystkim choroby wewnętrzne, medycyna rodzinna, a także dermatologia. W wolnych chwilach stara się spędzać czas z dala od miejskiego zgiełku - przede wszystkim na spacerach i wycieczkach rowerowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Baza Wiedzy

Ostatnio na blogu

19.07.2021 Content Marketing
17.07.2021 E-commerce
16.07.2021 Copywriting
15.07.2021 Social Media
14.07.2021 HR & Finanse
13.07.2021 Content Marketing
12.07.2021 Pozycjonowanie
12.07.2021 Marketing

Profesjonalne teksty biznesowe

Zamów treści

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy