Copywriter stacjonarny czy niestacjonarny? Kogo wybrać?

Spis Treści:

    Najlepsze miejsce pracy dla copywritera jest zastanawiające zarówno dla pracodawców, jak i dla samych pisarzy. Czy w zawodzie twórczym warto pracować zdalnie, czy na miejscu? W tym artykule przeanalizujemy, jakie korzyści niesie ze sobą copywriter stacjonarny i niestacjonarny. Odpowiemy na pytanie, kogo bardziej opłaca się zatrudnić, a także gdzie lepiej pracować.

    Copywriter stacjonarny

    Copywriter stacjonarny to osoba, która tworzy treści w siedzibie firmy.

    Zazwyczaj pracuje w dużym przedsiębiorstwie, posiadającym kompletny zespół marketingowy. Pod tym kątem praca w biurze znacząco ułatwia komunikację interpersonalną przy większych, skoordynowanych projektach.

    Copywriter stacjonarny – korzyści

    Dla pracownika:

    • stała praca i stabilne wynagrodzenie
    • gotowe wytyczne przed podjęciem zleceń
    • praca przy dużych projektach
    • możliwe szkolenia i doskonalenie zawodowe
    • nauka pracy w zespole

    Dla pracodawcy:

    • zazwyczaj niższy koszt za etatową pracę copywritera
    • możliwość szybkiej realizacji zleceń
    • sprawne konsultacje dotyczące poprawek i modyfikacji tekstów

    Uważamy, że nie ma sensu przedstawiania wad, gdyż byłaby to po prostu odwrotność pracy zdalnej. Z tego względu przejdźmy od razu do dalszej analizy.

    Copywriter niestacjonarny

    Copywriter niestacjonarny jest osobą, która zajmuje się tworzeniem profesjonalnych treści na strony WWW z domowego zacisza. Praca jako freelancer zyskuje na popularności, dlatego sprawdźmy, czy rzeczywiście warto pracować zdalnie.

    Copywriter niestacjonarny – korzyści

    Dla pracownika:

    • brak przymusu dojazdu do pracy
    • większe skupienie
    • możliwość dodatkowego rozwoju przy pracy dla wielu firm
    • wygoda i prywatność

    Dla pracodawcy:

    • wolne miejsce w biurze
    • możliwość kontaktu poza standardowymi godzinami pracy

    Warto również zaznaczyć, że praca zdalna zazwyczaj nie ma wymiaru etatowego, dzięki czemu pracodawca rozlicza się od konkretnego zlecenia, co może okazać się korzystne w przypadku mniejszych firm.

    Copywriter stacjonarny czy niestacjonarny - kogo wybrać?

    Należy pamiętać, że powyższe zalety są tylko regułami, a odpowiednia decyzja wymaga przeanalizowania szeregu innych czynników. Mogłoby się wydawać, że copywriter stacjonarny jest lepszym rozwiązaniem dla większych firm, które realizują duże projekty, a także wymagają większego przemiału znaków.

    Jednakże możemy się również spotkać ze zdalnymi copywriterami, którzy pracują na pełen etat, tworząc hurtowe ilości profesjonalnych treści. Analogicznie nie brakuje copywriterów stacjonarnych, którzy pracują dorywczo bądź w ramach stażu.

    Dla pracodawców optymalny wybór zależy od zapotrzebowania na treści, specyfiki zleceń, a także lokalizacji siedziby i szeroko rozumianej polityki biznesowej.

    Dla copywriterów wybór miejsca pracy nie jest wcale łatwiejszym zadaniem. Tworzenie tekstów w domu jest przyjemne, lecz zlecenia mogą nie być regularne, co naraża pisarzy na duże wahania zarobkowe. Ponadto rosnąca konkurencja utrudnia znajdowanie klientów. Można więc powiedzieć, że praca zdalna jest bardziej przeznaczona dla osób, które mają z tyłu zaplecze finansowe i mogą sprawdzić siebie w tym biznesie.

    Podsumowanie:

    1. Wybór miejsca pracy niesie ze sobą plusy i minusy.
    2. Zdalne tworzenie tekstów jest wygodne i kameralne, choć cechuje się stosunkowo małą stabilnością i dużą konkurencją.
    3. Copywriter stacjonarny jest skazany na dojazdy i często intensywniejszą pracę, lecz otrzymuje stabilne wynagrodzenie, a także uczy się pracy przy większych projektach.
    4. Dla pracodawców zatrudnienie etatowe i outsourcing to rozwiązania, które należy osobno przeanalizować – a najlepszy wybór o współpracy podjąć w zależności od sytuacji oraz polityki biznesowej firmy.