„Zlecę napisanie artykułu” – czyli o zamówieniach słów kilka
Bartosz CiesielskiZlecę napisanie tekstu – to prawdopodobnie najczęstsza wiadomość przy składaniu zamówienia. Ale czy do niej powinno się dodać inne informacje? Czego tak naprawdę potrzebuje copywriter, aby zrealizować dobre treści? Jak formułować zamówienia, aby odnieść największe korzyści? O tym piszemy w niniejszym artykule.
Zlecę napisanie artykułu!
Czy powyższa wiadomość wystarczy, aby zamówić indywidualne teksty? Zależy to wyłącznie od ustaleń między copywriterem z klientem. Najczęściej bowiem mamy do czynienia z dwiema formami współpracy:
- Klient zleca treści, określając tytuły tekstów, ilość zzs, a także frazy kluczowe.
- Klient zleca treści, a copywriter określa tytuły, liczbę zzs i słowa kluczowe.
Widzimy, że rozróżnienie jest subtelne, lecz znacząco zmienia postać rzeczy. W pierwszym przypadku klient jest zdany na swoją wiedzę, a copywriter po prostu wykonuje zlecenie według otrzymanych wytycznych. Natomiast w drugiej wersji klient wyraża jedynie intencję, a pisarz zajmuje się wszystkimi technicznymi kwestiami – opracowaniem strategii, doborem fraz kluczowych, wymyśleniem atrakcyjnych tytułów itd.
Jak zlecać napisanie artykułu?
Wydawać by się mogło, że druga opcja jest zdecydowanie lepszym interesem; w końcu copywriter zajmuje się tym, na czym zna się bardziej od klienta – oprócz pisania zwraca uwagę na inne aspekty, które wpływają na jakość tekstu. Jest w tym sporo racji i nic dziwnego, że taka forma współpracy bywa zdecydowanie częściej bardziej optymalna.
Istnieją jednak wyjątki, na przykład agencje marketingowe lub klienci o dużej wiedzy copywriterskiej. Preferują oni zwykle pierwsze rozwiązanie, gdyż dysponują wystarczającą wiedzą, by dobrać precyzyjne tematy i frazy kluczowe pod swoje potrzeby. Jeśli sam należysz do tej grupy, warto wykorzystać własne kompetencje i oszczędzić wydatki, tworząc strategię samemu. Warto bowiem pamiętać, iż kompleksowa usługa copywriterska ma swoje odbicie w wyższej stawce za 1000 znaków ze spacjami.
Jeśli jednak nie dysponujesz odpowiednią wiedzą i narzędziami, uzgodnij z copywriterem szerszy zakres obowiązków. Dzięki temu oszczędzisz czas, a także zwiększysz efekty tekstów. Zarówno freelancer, jak i agencja content marketingu chętnie wysłuchają Twoich oczekiwań i dostosują usługi pod Twoje indywidualne potrzeby.
Podsumowanie
- Zamawianie tekstów różni się w zależności od tego, czego oczekujesz od wykonawcy.
- Warto sprecyzować swoje wymagania i ustalić zakres wykonywanych usług, aby odnieść jak największe korzyści.
- Jeśli więc kolejny raz ogłosisz „zlecę napisanie artykułu”, zastanów się, czy oprócz samego pisania copywriter nie powinien zająć się doborem fraz kluczowych, wymyśleniem atrakcyjnego tytułu, wprowadzeniem tekstu na stronę, czy optymalizacją SEO
- W ten sposób nawiążesz współpracę, która z pewnością wyjdzie naprzeciw Twoim oczekiwaniom!
Oceń artykuł:
Bartosz Ciesielski
Założyciel organizacji Content Writer, najbardziej rozpoznawalnej marki pisarskiej na świecie (wg portalu LinkedIn). Twórca globalnej platformy dla pisarzy – contentwriter.co. Jego publikacje przyciągają blisko pół miliona czytelników rocznie. Obecnie rozwija oddziały Content Writer w ponad 40 krajach, m.in. w USA, Hiszpanii i Japonii. Prywatnie kompozytor i pianista.Twój komentarz został dodany i czeka na zatwierdzenie.
Ostatnio na blogu
Podobne wpisy
Zobacz także
Profesjonalne teksty biznesowe
Darmowa wycenaPopularne artykuły
Sekcja copywritingu
Zbuduj karierę z Content Writer
Sprawdź oferty pracySekcja content marketingu
Sekcja e-commerce
Sekcja marketingu
Wszystkie kategorie
Praktyczny
kurs
copywritingu
Dodaj komentarz