Czy warto dodawać opisy produktów w sklepie internetowym?
Bartosz CiesielskiOpisy produktów są pracochłonnym przedsięwzięciem. Czy z tego względu warto przeznaczyć środki inwestycyjne na inne działania marketingowe? Czy jednak lepiej przysłowiowo wziąć byka za rogi, opisując każdą pozycję w swojej ofercie? W artykule dogłębnie przeanalizujemy zalety i wady opisów produktowych.
Opisy produktów w sklepie internetowym – zalety
Podstawowe cele, do których zmierzają profesjonalne opisy produktów, to poprawa konwersji oraz widoczności produktu.
Atrakcyjna treść w perswazyjny sposób nakłania do zakupu, a merytoryczne informacje skutecznie wzmacniają pozycjonowanie. Dodatkowym efektem jest wzrost zaufania wśród odbiorców, a także budowa profesjonalnego wizerunku marki.
Skutkiem opisów produktowych jest wzrost skuteczności oferty, co wpływa na zwiększoną sprzedaż. Co więcej, poprawa widoczności sklepu wiąże się z generowaniem darmowego ruchu na stronie. Choć na efekty trzeba zwykle długo czekać, są one bardzo stabilne.
Opisy produktów w sklepie internetowym – wady
Każda inwestycja może przynieść korzyści, ale także straty. Koszt wykonania pojedynczego opisu produktowego wynosi zwykle od 20 do 100 złotych (biorąc pod uwagę cennik copywritera). W przypadku niewystarczającej sprzedaży, tworzenie treści może narazić przedsiębiorce na dotkliwe wydatki, które mógłby przeznaczyć na bardziej krótkoterminowe działania marketingowe.
Z drugiej strony, tylko SEO jest długoterminową korzyścią, natomiast atrakcyjna prezentacja oferty w bezpośredni sposób zwiększa sprzedaż, a więc warto opisać chociażby kluczowe pozycje, do których kierują reklamy. Dopiero w dalszej kolejności można zająć się opisem całego asortymentu.
Bystrzejsi użytkownicy zapewne zdali już sobie sprawę z tego, że wady są wynikiem błędnych decyzji biznesowych, a nie opisów produktowych per se. Każda inwestycja może okazać się nietrafiona, a teksty do sklepu nie są żadnym wyjątkiem.
Opisy produktowe mogą przynieść straty, jeśli zostaną wprowadzone w złym momencie lub w nieodpowiedniej sytuacji.
Jeśli właściciel sklepu wraz z zapłatą za teksty traci możliwość promowania i dotarcia do większej grupy odbiorców, opisy na nic się nie zdadzą – wszak potrzebują one grupy docelowej.
Podsumowanie
- Opisy produktowe to rodzaj treści, który poprawia konwersję, nasila sprzedaż i zwiększa widoczność sklepu. Jednakże zbyt mała lub zbyt duża inwestycja może przynieść niesatysfakcjonujące wyniki, zatem należy podjąć przemyślaną decyzję biznesową.
- W przypadku każdego sklepu internetowego warto dodawać opisy produktów, lecz nie należy zapominać o innych działaniach marketingowych takich jak pozycjonowanie offsite, Google & Facebook Ads czy nawet o innych rodzajach treści.
- Profesjonalna prezentacja asortymentu jest podstawą w sprzedaży i stanowi nieodłączny element marketingu.
Oceń artykuł:
Bartosz Ciesielski
Założyciel organizacji Content Writer, najbardziej rozpoznawalnej marki pisarskiej na świecie (wg portalu LinkedIn). Twórca globalnej platformy dla pisarzy – contentwriter.co. Jego publikacje przyciągają blisko pół miliona czytelników rocznie. Obecnie rozwija oddziały Content Writer w ponad 40 krajach, m.in. w USA, Hiszpanii i Japonii. Prywatnie kompozytor i pianista.Twój komentarz został dodany i czeka na zatwierdzenie.
Ostatnio na blogu
Podobne wpisy
Zobacz także
Profesjonalne teksty biznesowe
Darmowa wycenaPopularne artykuły
Sekcja copywritingu
Zbuduj karierę z Content Writer
Sprawdź oferty pracySekcja content marketingu
Sekcja e-commerce
Sekcja marketingu
Wszystkie kategorie
Praktyczny
kurs
copywritingu
Dodaj komentarz