Pisanie artykułów do gazet – jak robić to skutecznie?

Spis Treści:

Pisanie artykułów do gazet staje się coraz rzadsze z uwagi na rozwój e-marketingu. Nie oznacza to jednak, że straciło na swojej skuteczności. Dlatego też w poniższym artykule przyjrzymy się sprawdzonym technikom tworzenia efektywnych treści prasowych.

Artykuły do gazet – czy warto?

W ostatnich latach prym wiodą teksty marketingowe zamieszczane w Internecie. Stoją za tym solidne przesłanki – wzrost pozycjonowania, a w konsekwencji większy ruch na stronie, umożliwiający prezentację oferty odbiorcom.

Z drugiej strony odciąga to konkurencję od materiałów prasowych, w których wciąż tkwi biznesowy potencjał. Gazety to dobre miejsce, by szybko dotrzeć do licznych, niesprecyzowanych czytelników, co ma istotne znaczenie szczególnie w branżach B2C. Co więcej, artykuły sponsorowane są skutecznym sposobem budowania świadomości produktowej, a nawet bezpośredniego generowania sprzedaży.

Trzeba jednak wiedzieć, jak zrobić to w sposób prawidłowy, dlatego poniżej przedstawiamy garść wskazówek.

Pisanie artykułów do gazet – gotowe porady

Aby tekst realizował swoje zadanie, musi spełnić kilka warunków, do których zaliczamy:

Natywność

Najskuteczniejsze artykuły w gazetach to takie, które wcale nie skupiają się na promowaniu produktu.

Zamiast tego obiektywnie opisują dane zagadnienie, przedstawiają problem, a dopiero na końcu proponują rozwiązanie. Taki sposób reklamowania oferty jest niezwykle efektywny, gdyż:

  • początek tekstu wzbudza zainteresowania odbiorcy;
  • środek tworzy angażującą opowieść;
  • końcówka informuje o produkcie.

Słowem, użytkownicy chętniej zapoznają się z artykułem, łatwiej go zapamiętają, a finalnie potraktują ofertę jako rzetelną propozycję. Content marketing i reklama natywna to trafne połączenie, dlatego nie warto marnować szansy na zbyt nachalne metody promocji.

Język korzyści

We wspomnianym segmencie promocji, który powinien być poprzedzony ciekawą opowieścią, należy zadbać o odpowiedni przekaz. Istnieje bowiem kilka sposób informowania o produkcie, a najskuteczniejszym z nich jest język korzyści.

Polega on na tym, by zwięźle poinformować czytelnika, jakie korzyści wynikają z zakupu. Pozostałe kwestie (posiadany sprzęt, doświadczenie, wyróżnienia) schodzą na dalszy plan – najważniejszy przekaz odnosi się do tego, co klient może zyskać.

Mówiąc inaczej, praktyczne benefity, jakie płyną ze skorzystania z oferty, zajmują pierwsze miejsce, a wszelkie wiadomości o firmie stanowią ich uzupełnienie.

Przykład:

Potencjalnych klientów myjni samochodowej niespecjalnie interesuje, czy posiadasz 3 lata doświadczenia, pasję i nowy odkurzacz turbo XL. Ich celem jest po prostu czysty, pachnący samochód. Dlatego jeśli Twój sprzęt pozwala na szybsze mycie, poinformuj przede wszystkim o błyskawicznej wizycie (czyli patrząc okiem klienta – krótszym czasie spędzonym w poczekalni).

Call to Action

Jeśli jest już stworzona spójna opowieść, a segment promocji został płynnie wkomponowany, należy zawrzeć krótką informację, w jaki sposób skorzystać z oferty. Z tego względu CTA (wezwanie do działania) jest zwieńczeniem pisania artykułów do gazet.

O co w tym chodzi? Gdy klient zapozna się z całym tekstem, powinien otrzymać konkretne wytyczne, jakie podjąć dalsze kroki – może to być wysłanie wiadomości e-mailowej czy kontakt telefoniczny na wskazany numer. Musi wiedzieć, że jest to szybkie i proste!

Podsumowanie

  • Opisanie danego problemu, podsunięcie gotowego rozwiązania i wezwanie odbiorcy do działania – to nieodłączne elementy pisania skutecznych tekstów do gazet.
  • W ten sposób zamyka się sprzedażowa klamra, w której od początku do końca przekonujemy klienta, by skorzystał z oferty, choć tylko jej niewielki fragment wskazuje na faktyczną promocję.
  • Pisanie artykułów do gazet wciąż cieszy się wysokim potencjałem biznesowym, lecz aby go urzeczywistnić, należy przygotować odpowiednią treść.
  • Nie powinna być ona nachalna, a wręcz przeciwnie – warto, by obiektywnie określała dane zagadnienie, a dopiero na końcu wskazywała promowany produkt, będący odpowiedzią na potrzeby czytelnika. Całość należy zwieńczyć CTA, czyli zwięzłą informacją, w jaki sposób skorzystać z oferty.
  • Przestrzeganie powyższych wytycznych podczas pisania artykułów do gazet może znacząco zwiększyć efekty marketingowe.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Bartosz Ciesielski

Założyciel organizacji Content Writer, najbardziej rozpoznawalnej marki pisarskiej na świecie (wg portalu LinkedIn). Twórca globalnej platformy dla pisarzy – contentwriter.co. Jego publikacje przyciągają blisko pół miliona czytelników rocznie. Obecnie rozwija oddziały Content Writer w ponad 40 krajach, m.in. w USA, Hiszpanii i Japonii. Prywatnie kompozytor i pianista.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

29.10.2024 Pozycjonowanie
28.10.2024 Korekta & Redakcja
25.10.2024 Porady & Ciekawostki
24.10.2024 Copywriting
23.10.2024 Korekta & Redakcja
22.10.2024 Korekta & Redakcja
21.10.2024 Porady & Ciekawostki
18.10.2024 Korekta & Redakcja
17.10.2024 Porady & Ciekawostki

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu