Czym cechuje się skuteczna strategia copywritingowa?
Copywriting wciąż się zmienia, ale jedna zasada pozostaje stała: bez planu ani rusz! Odpowiednia strategia jest kluczowa, by prowadzić rozsądne działania marketingowe w Internecie, nie tracąc zbędnego czasu oraz sił witalnych. Dlatego jeśli do tej pory działasz po omacku i nie wiesz, od czego zacząć budowę strategii copywriterskiej, koniecznie przeczytaj ten artykuł!
Strategia copywritingowa – zalety
Strategia copywritingowa polega na zaplanowaniu działań związanych z publikacją treści marketingowych , aby zmaksymalizować ich skuteczność.
Dlaczego jest to istotne? Ponieważ efektami biznesowymi nie kierują preferencje przedsiębiorcy, lecz chłodne statystyki. Nie wystarczy robić tego, co uważa się za słuszne – ważniejsze jest solidne oparcie w danych, które wyznacza słuszność obranego kierunku.
Sprzedaż bananów na targu to zajęcie niewielu firm. Obecnie większość z nich wymaga organizacji, którą należy prowadzić po prostu mądrze, by notować zyski – a strategia copywriterska z pewnością w tym pomoże, jako solidne wsparcie działań w Internecie.
Merytoryczne, branżowe artykuły potrafią zdziałać wiele dobrego: wzmacniają pozycjonowanie, kreują ekspercki wizerunek marki, a także zwiększają sprzedaż oraz zainteresowanie ofertą. Niestety wiążą się z wydatkiem czasowym bądź pieniężnym, dlatego ważny jest odpowiedni plan, który pozwoli uzyskać maksymalne korzyści przy minimalnym nakładzie pracy.
Zalety strategii copywriterskiej to:
- Szybsze efekty – dzięki celnemu rozplanowaniu publikacji znacząco zwiększa się tempo realizacji wyznaczonych celów biznesowych.
- Mniejsze koszta – precyzyjne pisanie tekstów redukuje ilość znaków wymaganą do osiągnięcia korzyści; inaczej mówiąc, nie dopuszcza się do „zbędnej” pracy copywritera.
- Długofalowe postępy i korzyści – jedne cele osiąga się szybciej, drugie wolniej. Jeśli jednak mówimy o pokonaniu ugruntowanej konkurencji na topowe frazy w wyszukiwarce, projekt może trwać długie miesiące, a nawet lata, a okres ten obejmuje rozsądne działania, a nie syzyfową pracę.
Jeśli więc zakładasz świetlaną przyszłość dla Twojej firmy, nie powinno w niej zabraknąć miejsca dla tak ważnego elementu, jakim jest skuteczny, precyzyjny copywriting. W dalszej części przyjrzymy się bezpośrednio temu, jak wygląda planowanie takich działań.
Budowa strategii copywriterskiej
Pierwszym krokiem w podróży tysiąca mil jest określenie celu marketingowego, jaki ma towarzyszyć realizowanym tekstom.
Określ cel oraz zasoby
- Czy ma to być walka o pozycjonowanie oraz zdobycie konkretnych fraz, a może budowa marki klasy premium?
- Jeśli chcesz wyświetlać się wysoko w Google, ile treści potrzebujesz i jakiego typu?
- Jak liczny content zawiera konkurencja?
- Ile zajmie Ci wyrównanie tego poziomu?
To są pytania, na które odpowiada obiektywny audyt, określający szansę powodzenia oraz termin założonych efektów. Tak, można to z góry zbadać i na tej podstawie opracować plan działania.
Sprawdź, jak przeprowadzić dobór słów kluczowych.
Wyznacz regularne publikacje
Po zdobyciu informacji na temat tego, jakie frazy kluczowe nie są zagospodarowane i jak wygląda stan u konkurencji, można się zabrać za ułożenie precyzyjnej listy zagadnień, które zwiększą ilość treści copywriterskich na Twojej stronie oraz zaczną generować pierwszy ruch.
Jeśli strona o tej samej tematyce prezentuje 100 artykułów na swoim blogu, zamów publikację trzech wpisów tygodniowo, a osiągniesz wyższy wynik już po 9 miesiącach.
Pamiętaj jednakże, że liczby to nie wszystko – może warto postawić na silniejszy profil linkowy, optymalizację strony, bądź dłuższe, bardziej wyczerpujące artykuły?
Obserwuj postępy i nanoś poprawki
Internet cechuje się dynamicznymi zmianami, które należy wziąć pod uwagę już w trakcie podjętych działań.
Czy aktualna sytuacja na rynku sprawiła, że klienci są zainteresowani nieco innymi usługami? Wyprzedź konkurencję i stwórz landing page, a być może pojawisz się na niektóre frazy wcześniej, niż zakładałeś?
Google zaktualizował algorytmy SEO? Weź je pod uwagę i ułóż artykuły w taki sposób, by przynosiły lepsze efekty od starych wersji konkurencji.
Strategia copywritingowa to tylko oparte na danych założenia, które trzeba na bieżąco weryfikować i udoskonalać. Rozsądne zaplanowanie działań pozwoli Ci oszczędzić wiele zbędnej pracy, lecz pamiętaj, że nigdy nie będzie ono doskonałe. Z tego względu warto na bieżąco zdobywać nową wiedzę, obserwować trendy rynkowe, a także wewnętrzne wyniki, które wciąż powstają w firmie.
Strategia copywritingowa to tylko oparte na danych założenia, które trzeba na bieżąco weryfikować i udoskonalać.
I do tego – konieczna jest jeszcze tona cierpliwości. Można założyć słuszne działania, lecz nie sposób przewidzieć czasu, jaki przyniesie zakładane efekty. Jeśli więc prowadzisz lub zamówiłeś prace, a wyników wciąż nie widać, lecz z obliczeń/założeń wynika, że takie postępowanie ma sens, zostań przy tym! Strategia przewiduje najczęściej działania oraz niedokładny, oszacowany okres, po którym odczuwalne są korzyści z podjętych działań.
Podsumowanie
- Mądre rozplanowanie przyszłych działań copywriterskich pozwoli oszczędzić wiele zbędnych trudów w przyszłości.
- W celu budowy strategii copywriterskiej należy określić nie tylko własne zasoby oraz możliwy zakres prac, ale także działania konkurencji, które również mają wpływ na generowane korzyści biznesowe.
Oceń artykuł:
Dodaj komentarz