Content w real time marketingu (RTM) – bądź na czasie!

Spis Treści:

    O tym, czy treść skutecznie sprzedaje, decyduje mnóstwo czynników. Efekty są powiązane gęstą nicią zależności, ale w niektórych sytuacjach największe korzyści zapewnia tak prosty parametr jak… czas! W artykule omówimy tworzenie contentu w real time marketingu, dzięki czemu lepiej wykorzystasz przyszłe okazje.

    Czym jest real time marketing?

    Jest to jeden z tych typów definicji, gdzie sama nazwa wyjaśnia w zasadzie istotę rzeczy.

    Real time marketing (RTM) to działania marketingowe skupione wokół bieżących tematów, cieszących się dużą popularnością (zwykle w wąskim oknie czasowym).

    Z racji tego, że dany temat jest „na topie”, powiązane z nim treści cechują się większymi zasięgami i aktywnością, co przekłada się na lepsze wyniki marketingowe.

    Oczywiście warunkiem jest odpowiednie użycie parametru czasu, a więc wykorzystanie momentu, w którym zagadnienie jest świeże, gorące, ale jeszcze niewypalone przez konkurencję – im temat wrażliwszy na RTM, tym szybciej się „wyczerpuje”. Z tego względu zbyt późna reakcja drastycznie niweluje korzystne efekty, nie wzbudzając już takiego zainteresowania wśród odbiorców.

    Content a real time marketing

    Mogłoby się wydawać, że w RTM istotny jest czas, a nie treść, ale pamiętaj, że efekty w copywritingu nie są jednoczynnikowe – nawet w takiej sytuacji.

    Nudny, szary wpis nie uzyska dobrych wyników niezależnie od timingu. Aby wykorzystać pełny potencjał real time marketingu, content musi być dopięty na ostatni guzik.

    Z tego względu zapamiętaj poniższe wskazówki:

    • Graj na emocjach odbiorców – wrażenia nakręcają silne reakcje, a wraz z tym popularność, dlatego topowe tematy są zwykle populistyczne, proste w odbiorze, a grupa czytelników jest niezwykle zróżnicowana i chaotyczna. Wykorzystuj fundamentalne zasady copywritingu B2C, gdyż do niego winien być zbliżony charakter treści.
    • Przyciągnij uwagę wyróżniającym się wstępem – początek wpisu musi wyraźnie odnosić się do tematu wykorzystywanego w RTM. Ślepota banerowa wśród odbiorców postępuje, niemniej satyryczny slogan czy kontrowersyjny nagłówek wciąż skutecznie przyciągają uwagę.
    • Użyj swojej kreatywności – niestety naglące tematy, którymi żyje liczne grono odbiorców, nie nadają się do akademickich dyskursów w celu zdobycia marketingowego zasięgu. Za to nieszablonowe podejście do zagadnienia – jak najbardziej tak!

    Podsumowanie:

    • Real time marketing to strategia, o której po prostu trzeba wiedzieć.
    • Mimo iż wiele w niej spontaniczności, warto postawić na działania dające naturalny „bonus” w postaci zwielokrotnionego zasięgu.
    • Wiesz już, jakie są fundamenty atrakcyjnego contentu, pozostaje więc śledzenie trendów i nowinek!