Copywriter i teksty personalne
Pisanie tekstów personalnych przez copywritera jest coraz częstszą praktyką wśród osób budujących własny wizerunek w Internecie. Odpowiednia treść jest podstawowym narzędziem, by nadać profesjonalny wydźwięk każdej osobie.
Sprawdźmy więc, na czym polegają teksty personalne i czy warto powierzyć je specjaliście.
Jak się widzisz, tak się piszesz…
Troska o własny wizerunek stworzyła odrębną gałąź w branży copywriterskiej – tzw. ghostwriting. Jest to precyzyjna odpowiedź na potrzeby osób, które chcą prezentować perfekcyjne treści, a zarazem mieć do nich pełne autorstwo.
Zastanówmy się:
- jak wyglądałaby osoba, która po publicznym wystąpieniu przyznałaby, że scenariusz został napisany przez copywritera X?
- jak zostanie postrzegany podróżnik, jeśli do jego książki przykładało palce kilka osób?
- jak można skutecznie zaprezentować siebie, jednocześnie przyznając, że informacje zostały sporządzone przez kogoś innego?
Choć nie spotykamy takich sytuacji z oczywistych przyczyn (przeniesienie praw autorskich), ghostwriting jest stosunkowo nowym rodzajem copywritingu, który służy właśnie do tego celu: napisać coś ładnymi słowami, a następnie zrzec się autorstwa.
Jedną z jego usług są teksty personalne, które przedstawiasz w swoim imieniu, choć napisał je dla Ciebie specjalista z zewnątrz. Mówimy więc o artykułach, scenariuszach, prezentacjach, komentarzach oraz CV. Bezbłędna, ciekawa treść jest niezbędna, by zbudować korzystne postrzeganie własnej osoby wśród odbiorców, stąd popularność tej usługi wciąż rośnie.
Teksty personalne – copywriter wkracza do akcji
Któż jest bardziej zdolny do tego zadania od doświadczonego pisarza? Jeśli potrzebujesz treści dopasowanych do Twojej osoby, rozwiązanie jest tylko jedno.
Copywriter, choć precyzyjniej powinniśmy mówić ghostwriter, pracuje z pismem zawodowo, dlatego bez trudu stworzy atrakcyjną, zróżnicowaną stylistycznie treść. Następnie przeniesie na Ciebie prawa autorskie i… sprawa załatwiona! Możesz cieszyć się perfekcyjnym tekstem, jednocześnie podpisując się pod nim własnym imieniem.
Czy warto skorzystać z usługi?
Z pewnością znajdą się osoby, które szybko zaprzeczą. Bo po co płacić komuś za pisanie tekstów na zamówienie? Chyba każdy umie siebie zaprezentować lub napisać o wszystkim, co w głowie siedzi? Jeśli ktoś zna się na tej dziedzinie i ma lekkie pióro – oczywiście, lepiej wziąć sprawę w swoje ręce.
Jednakże na wysokim szczeblu, gdzie pojawiają się wymagające prezentacje bądź scenariusze oglądane przez liczną publikę, jakiekolwiek błędy językowe znacząco dyskredytują wizerunek. A mowa tutaj tylko o „formie” przekazu – wszak zdolny copywriter nie tylko zadba o poprawną treść, ale również zróżnicuje ją i uatrakcyjni, by nie zanudzić odbiorców.
Błędy językowe znacząco dyskredytują wizerunek.
Dlatego biorąc pod uwagę tak subtelny rodzaj treści, jak teksty personalne – copywriter odgrywa ważną rolę, by zadbać o profesjonalizm. Jeśli więc nie czujesz się na siłach, by napisać dobry tekst, a następnie zaprezentować go światu – nic straconego! Skontaktuj się z doświadczonym copywriterem, najlepiej z Twojej branży, by opracował treść adekwatną do Ciebie. Chyba warto zaufać specjaliście, prawda?
Podsumowanie
- Teksty personalne to usługa z gałęzi ghostwritingu, która cieszy się coraz większą popularnością.
- Dotyczy tworzenia CV, prezentacji, scenariuszy, komentarzy oraz merytorycznych tekstów.
- Cechą wspólną jest zrzeknięcie się autorstwa na rzecz zlecającego, co znacząco oszczędza czas oraz buduje ekspercki wizerunek.
Oceń artykuł:
Dodaj komentarz