Frazy long tail – czyli długie słowa kluczowe w tekście
Stosowanie fraz kluczowych typu long tail to tzw. pozycjonowanie na długi ogon. Czym się wyróżnia i dlaczego zdobyło taką popularność? O tym w poniższym artykule.
Frazy kluczowe long tail – o co w nich chodzi?
Słowa kluczowe (frazy) to wyrazy wpisywane w wyszukiwarkę.
Z kolei frazy kluczowe long tail (z długim ogonem) to szereg powiązanych ze sobą słów, których zadaniem jest precyzyjna odpowiedź na zapytanie odbiorcy.
Są rzadziej wpisywane, lecz cieszą się większą konwersją z uwagi na celny traf w potrzeby czytelnika.
Long taile związane z frazą „dieta na odchudzanie”:
- Dieta na odchudzanie a problemy z nerkami
- Czy dieta na odchudzanie jest bezpieczna u starszych osób
- Odchudzenie talii za pomocą diety
Dlaczego słowa kluczowe long tail są istotne?
Wyświetlanie się w wyszukiwarce niesie ze sobą szereg korzyści. Strona pozyskuje wartościowy ruch, zwiększając pulę potencjalnych klientów. Ponadto efekty nie wymagają stałego nakładu finansowego w przeciwieństwie do reklam płatnych.
Niestety Google oferuje jedynie dziesięć miejsc dla szczęśliwców, dlatego o sukcesie mówi się wtedy, gdy strona ląduje w TOP 10 wyników wyszukiwania. Dalsze pozycje nie będą miały sensownego przełożenia na ruch – stąd nie bez kozery mówi się, że druga strona wyszukiwarek to idealne miejsce na ukrycie zwłok, gdyż nikt tam nie zagląda.
Pozycjonowanie na ogólne frazy kluczowych (short tail) jest trudne ze względu na ogromną konkurencję, która będzie tłamsić efekty.
Wielokrotnie podkreślaliśmy, że pozycja zależy nie tylko od włożonej pracy, ale także od działań innych firm, gdyż one również chcą być widoczne.
Z tego względu krótkie słowa kluczowe oznaczają nieustanną walkę z konkurencją, a także duże inwestycje związane z pozyskiwaniem linków – bez tego się nie obejdzie. Na pomoc przychodzą długie słowa kluczowe long tail, które pozwalają się przebić nawet lokalnym firmom.
Tworzenie treści long tail kluczem do pozycjonowania
Jeśli zdajesz sobie sprawę z tego, że walka z gigantami stawia Cię w przegranej pozycji, czas myśleć praktycznie i poznać sposoby na to, jak w inny sposób wyświetlać się użytkownikom.
Trzymając się powyższego przykładu z dietą – wiemy, że jest stosunkowo mało osób, które mają problemy z nerkami i jednocześnie chcą się odchudzić. Niemniej tacy ludzie są i w skali miesiąca można uzyskać pewien ruch na stronie. Jeśli opisywalibyśmy samą dietę na odchudzanie, artykuł z pewnością nie ujrzałby światła dziennego ze względu na dużą ilość ugruntowanych portali w tej branży.
Długie słowa kluczowe lepiej konwertują w porównaniu do ogólnych fraz, dlatego mniejszą popularność nadrabiają większym potencjałem sprzedażowym.
Jest to jeden ze sposobów inbound marketingu, więc nawet przy małej liczbie wejść wciąż można uzyskać zapytania ofertowe ze względu na wartościowych odbiorców.
Czy długie frazy kluczowe są skuteczne?
Google regularnie aktualizuje swoje algorytmy, by precyzyjniej odpowiadać na potrzeby użytkownika. Stąd dochodzi do postępującej fragmentaryzacji wiedzy w Internecie, co otwiera furtkę artykułom i podstronom, które opisują wąski zakres tematyczny.
Long tailowe frazy kluczowe pozwalają zdobyć wysokie pozycje nawet małym firmom, bez wielkich wydatków związanych z link buildingiem. Oczywiście zadbana strona, która regularnie pozyskuje linki i publikuje treści, ma większą szansę na wysokie miejsce, niemniej zasada jest prosta: długie frazy kluczowe są łatwiejsze w pozycjonowaniu (SEO) niż krótkie!
Jeśli więc chcesz podjąć rękawice o ruch w Google, skupiaj się na precyzyjnym dotarciu do zainteresowanych osób. Jeśli Twoje przedsiębiorstwo się rozwinie, możesz konkurować o bardziej ogólne frazy. Mimo wszystko uważa się, że słowa kluczowe typu longtail są dobrym rozwiązaniem na każdym etapie rozwoju firmy.
Long tailowe frazy kluczowe pozwalają zdobyć wysokie pozycje nawet małym firmom.
Rozbudowane słowa kluczowe – wskazówki
Poznaliśmy teorię, ale jak jest w praktyce? Czas na kilka zasad, które mogą Ci się przydać w tworzeniu treści na podstawie fraz long tail.
- Stosuj różne odmiany – Google zaczyna dobrze różnicować formy słów kluczowych, dlatego nie musisz trzymać się tylko jednej wersji. Najważniejsze, aby treść Twojego artykułu rzeczywiście odpowiadała na zadany problem, trzymając się obranego zakresu tematycznego.
- Poprzedź artykuł analizą konkurencji – po to zamawiasz bądź tworzysz artykuły z długimi frazami kluczowymi, aby w miarę sprawnie generować ruch na stronie. Dlatego upewnij się, że nie zostały opisane podobne tematy lub chociaż nie są tak bardzo obsadzone przez konkurujące teksty.
- Zastanów się nad FAQ – pytania i odpowiedzi to świetne rozwiązanie na przemycenie rozbudowanych słów kluczowych. Są one zwykle niemal tożsame z zapytaniami użytkowników, dlatego mogą okazać się skutecznym sposobem w Twojej firmie. Warto spróbować!
Oceń artykuł:
Dodaj komentarz