Gotowy przepis na to, jak się przebić w wynikach wyszukiwania
Bartosz CiesielskiTopowe pozycje w Google to niezwykle soczysta wisienka na torcie działań marketingowych. W poniższym tekście przeanalizujemy wszystkie niezbędne składniki do tego, by przebić się w wynikach wyszukiwania. Co zrobić, aby wyświetlać się wysoko w Google? Zapraszam do lektury!
Jak przebić się w wynikach wyszukiwania?
Aby przepis w pełni się udał, potrzebujemy następujących, docelowych składników:
- Strona internetowa ze zminifikowanym kodem (im krótszy czas ładowania, tym lepiej)
- Duża, dużaa ilość ciekawego contentu (najlepiej w formie regularnych publikacji)
- Gromadzenie linków zewnętrznych (w formie artykułów sponsorowanych i stron zapleczowych)
- Bieżące udoskonalanie strony pod potrzeby użytkowników (UX, w tym microcopy)
Dla podkreślenia smaku pomocne będzie regularne prowadzenie portali w social media (Facebook, Google Moja Firma) oraz odpowiadanie na dyskusje w komentarzach.
Pamiętaj, że nie liczy się wystrój Twojej kuchni, lecz składniki, które wrzucasz do gara – muszą być wysokiej jakości, a sam proces przygotowywania przepisu musi być przepełniony pasją i autentycznością. Stosowanie gotowych sztuczek i dróg na skróty nie sprawi, że końcowy efekt będzie lepszy. Wręcz przeciwnie, nic w gastronomii nie odzwierciedla zasad SEO lepiej od dojrzewającego sera czy też wina – im więcej cierpliwości, tym głębszy, bardziej wyrazisty smak.
Nie ma jednak bardziej szczegółowego przepisu na to, jak przebić się w wynikach wyszukiwania. Wiele zależy od Twojej branży, działań konkurencji, a także aktualnego popytu wśród klientów. Jedno jest pewne: pozycjonowanie jest długotrwałym procesem, który obejmuje wiele, częściowo nawet niepoznanych, czynników. Z tego względu należy wykonywać po prostu solidną pracę nad rozwojem strony – dostarczać ciekawe, przejrzyste teksty pod SEO, ułatwiać klientom nawigację po stronie, a także precyzyjnie formułować swoją ofertę.
Google kieruje się wygodą użytkowników oraz maksymalnym zaspokojeniem ich potrzeb.
Jeśli Twoja strona będzie wartościowa, wyszukiwarka nagrodzi to wysoką pozycją. W teorii nic prostszego, w praktyce czeka Cię wiele pracy oraz intelektualnego trudu, by sprostać wciąż rosnącym wymaganiom konsumentów.
Podsumowanie
- Próżno szukać szczegółowych zasad i odpowiedzi na pytanie, by jak przebić się w wynikach wyszukiwania.
- Odpowiednie działania zależą od Twoich obecnych zasobów oraz aktualnej sytuacji na rynku, niemniej zadbaj przede wszystkim o jakość – pod każdym możliwym względem.
- Szybkie wczytywanie strony, wartościowy content, wygoda użytkowników – to podstawowe warunki, które możesz spełnić na wiele sposobów. Jednak każdy z nich będzie wymagał z Twojej strony wkładu, a nie szukania dróg na skróty.
- Nic nie przychodzi za darmo, nawet wysokie pozycje w wyszukiwarce, ale jeśli już przyjdą – sam przyznasz, że warto było czekać na efekty!
Oceń artykuł:
Bartosz Ciesielski
Założyciel organizacji Content Writer, najbardziej rozpoznawalnej marki pisarskiej na świecie (wg portalu LinkedIn). Twórca globalnej platformy dla pisarzy – contentwriter.co. Jego publikacje przyciągają blisko pół miliona czytelników rocznie. Obecnie rozwija oddziały Content Writer w ponad 40 krajach, m.in. w USA, Hiszpanii i Japonii. Prywatnie kompozytor i pianista.Twój komentarz został dodany i czeka na zatwierdzenie.
Ostatnio na blogu
Podobne wpisy
Zobacz także
Profesjonalne teksty biznesowe
Darmowa wycenaPopularne artykuły
Sekcja copywritingu
Zbuduj karierę z Content Writer
Sprawdź oferty pracySekcja content marketingu
Sekcja e-commerce
Sekcja marketingu
Wszystkie kategorie
Praktyczny
kurs
copywritingu
Dodaj komentarz