Jak sprzedać produkt w sklepie internetowym?
Podstawowym celem każdej firmy jest zarobek. Choć nie istnieje gotowy przepis na to, jak go osiągnąć, przedstawimy trzy filary skutecznej sprzedaży. Dzięki nim łatwiej zachęcisz potencjalnych klientów do skorzystania z Twojej oferty. Dowiedz się zatem, jak efektywnie sprzedawać swoje produkty, a następnie zastosuj tę wiedzę w praktyce!
Jak sprzedać produkt – 3 filary
Skuteczna sprzedaż produktu jest procesem złożonym. Skupianie się na tym, by przekonywać klientów do zakupu, jest ważne, ale niewystarczające. Równie istotne jest to, ile osób zobaczy ofertę i wróci ponownie do Twojego sklepu.
Z tego względu możemy rozłożyć proces sprzedaży na trzy elementarne etapy:
- Zwiększenie widoczności sklepu
- Atrakcyjne przedstawienie oferty
- Sprawna obsługa klienta
Każdy bierze udział w poprawie wyników biznesowych Twojej firmy, dlatego nie możemy mówić o tym, jak dobrze sprzedać produkt, pomijając którykolwiek z nich.
Poprawa widoczności
Wzór na wielkość sprzedaży jest prosty: liczba odbiorców x procent konwersji. Występują tu dwie zmienne: ilość potencjalnych klientów oraz skuteczność oferty.
Widoczność sklepu wpływa na pierwszą z nich. Im łatwiej znaleźć stronę, tym więcej osób zobaczy Twoje produkty. Duży ruch w sklepie jest podstawą udanej sprzedaży, dlatego warto zadbać o należytą widoczność. Ogólnie rzecz ujmując, możesz to uczynić na dwa sposoby:
- Reklamy płatne – po wydaniu określonej kwoty Google, Facebook lub inne serwisy zaczną wyświetlać Twój sklep.
- Pozycjonowanie – dzięki stosowaniu odpowiednich technik możesz podwyższyć pozycję strony w wyszukiwarce.
Pierwszy z nich cechuje się natychmiastowymi rezultatami, które niestety kończą się po zaprzestaniu kampanii. Drugi sposób jest żmudny i czasochłonny, lecz generuje stabilne efekty w postaci ruchu organicznego.
Wybór odpowiedniej metody zależy m.in od Twojej strategii marketingowej, horyzontu czasowego, działań konkurencji czy posiadanego budżetu. Żaden wybór nie jest dobry sam w sobie, lecz zawsze zależy od kontekstu. Musisz podjąć decyzję w oparciu o sytuację rynkową oraz własne możliwości.
Przeczytaj również
Przedstawienie oferty
Jeśli zachęcisz odbiorców do wejścia na stronę, czas przejść do drugiego etapu, czyli zaprezentowania produktów. Atrakcyjność oferty zależy od szeregu czynników, takich jak:
- Chwytliwe grafiki – asortyment skuteczniej przyciągnie uwagę, gdy będzie opatrzony w zdjęcia wysokiej jakości. Powszechną praktyką jest dodatkowe zamieszczanie w sklepie banerów reklamowych, które informują o zniżkach.
- Opisy produktów – kreatywne i merytoryczne treści są podstawą do tego, by przekonać klienta do zakupu. Ważną rolę odgrywa tutaj język korzyści, CTA oraz inne techniki marketingowe, dlatego warto skorzystać z pomocy doświadczonego copywritera.
- Przejrzysta strona – odpowiednia architektura informacji jest kluczowa, by intuicyjnie poruszać się po serwisie. Należy zadbać o przyjemną oprawę wizualną oraz krótki czas ładowania się strony. Nie można przy tym pomijać kwestii technicznych, które wpływają na bezpieczeństwo użytkowników, tj. instalacja certyfikatu SSL.
Obsługa klienta
Jeśli zadbasz o powyższe etapy, zaczniesz generować transakcje w swoim sklepie. Możesz się więc spytać: dlaczego obsłużenie klienta ma znaczenie, skoro już sprzedałem mu swój produkt?
Odpowiedź jest prosta: jeśli kontrahent będzie zadowolony, z większym prawdopodobieństwem wróci do Twojego sklepu i ponownie dokona zakupu. Co więcej, może zarekomendować stronę znajomym, a także dodać pozytywną opinię, co również odgrywa istotną rolę w sprzedaży i kreowaniu wizerunku.
Zapamiętaj więc, że Twoimi klientami są nie tylko nowi użytkownicy, ale również stali bywalcy strony. Warto o nich zadbać, by maksymalizować sprzedaż w sklepie. Możesz to zrobić na wiele sposobów: wysyłając podziękowania za zakup produktu, wdrażając autorespondery i chaty online, a także oferując punkty i rabaty dla stałych klientów.
Podsumowanie
- Na pytanie, jak dobrze sprzedać produkt, odpowiadamy: zadbaj o widoczną ofertę, zachęć odbiorców do skorzystania z niej, a także spraw, by byli zadowoleni. Są to ogólne porady, lecz takie już jest prawo rynku, iż do prostych celów wiedzie mnóstwo krętych dróg.
- Widoczność sklepu zwiększysz poprzez pozycjonowanie strony, a także inwestycję w płatne reklamy (np. Facebook & Google Ads)
- Skuteczność oferty poprawisz poprzez przyciągające grafiki, atrakcyjne opisy produktów oraz przejrzystą, wygodną stronę.
- Zadowolenie klienta jest warunkiem, by ponownie dokonał zakupu. Zadbaj więc o korzyści dla stałych kontrahentów, a także zapewnij sprawną obsługę klienta.
Oceń artykuł:
Dodaj komentarz