Opisy produktów od producenta a kwestia SEO

Spis Treści:

Wiele sklepów internetowych, szczególnie działających w ramach drop-shippingu, importuje asortyment od producenta wraz z opisami produktów. Tym sposobem błyskawicznie zapewniają sobie treść na stronie. Pojawia się jednak pytanie, czy taka praktyka jest skuteczna i przyczynia się do zwiększonego pozycjonowania. W tym artykule rzucimy więcej światła na to zagadnienie.

Co wpływa na efekty tekstów SEO?

Aby treści były widoczne w wyszukiwarce, muszą spełnić szereg wymagań jakościowych. Należą do nich m.in:

  • rzetelność informacji;
  • przejrzysta struktura;
  • użycie fraz kluczowych;
  • unikalność.

Każdy z tych czynników musi zostać spełniony, aby odnieść rezultaty w Google. Jak się jednak okazuje, ostatni z nich jest największym problemem w przypadku gotowych opisów od producenta.

Opisy od producentów a pozycjonowanie

Jeśli producent udziela licencji niewyłącznej na korzystanie z jego opisów produktowych, każdy sklep lub hurtownia może je stosować u siebie.

To oznacza, że potencjalnie kilka stron używa dokładnie tych samych treści, co nie spełnia podstawowego warunku SEO – unikalności.

W związku z tym użytkownikowi, który poszukuje produktu w Google, wyświetli się szereg portali (z producentem włącznie), a jakiekolwiek wyróżnienie się na tle konkurencji będzie znacząco utrudnione. Jak na to zaradzić? Stosując indywidualnie napisane opisy produktów!

Unikalne opisy produktów podstawą SEO

Tworzenie opisów od nowa jest trudne i czasochłonne, lecz zwraca się w postaci biznesowych rezultatów. Dzięki nim sklep internetowy nie tylko zacznie się pozycjonować, ale także zwiększy skuteczność oferty oraz profesjonalizm marki.

Jeśli więc istnieje wybór, czy skopiować opisy od producenta, czy napisać je od nowa, zdecydowanie rekomendujemy drugie rozwiązanie.

Choć wymaga to czasu lub pieniędzy, w skutecznym marketingu nie ma dróg na skróty. Solidna, unikalna treść jest podstawą, aby zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym – a tego niestety opisy producenckie nie są w stanie zapewnić.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Bartosz Ciesielski

Założyciel organizacji Content Writer, najbardziej rozpoznawalnej marki pisarskiej na świecie (wg portalu LinkedIn). Twórca globalnej platformy dla pisarzy – contentwriter.co. Jego publikacje przyciągają blisko pół miliona czytelników rocznie. Obecnie rozwija oddziały Content Writer w ponad 40 krajach, m.in. w USA, Hiszpanii i Japonii. Prywatnie kompozytor i pianista.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

21.11.2024 Porady & Ciekawostki
20.11.2024 Porady & Ciekawostki
19.11.2024 Copywriting
18.11.2024 Pozycjonowanie
15.11.2024 Porady & Ciekawostki
14.11.2024 Korekta & Redakcja
13.11.2024 Marketing
12.11.2024 Marketing
11.11.2024 Korekta & Redakcja

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu