Zlecanie tekstów na przeróżne tematy – jak sobie z tym radzić?
Bartosz CiesielskiZlecę pisanie artykułów na przeróżne tematy – to częste zdanie umieszczane na grupach social media. Wiemy jednak, że nikt nie posiada wiedzy ze wszystkich dziedzin. Jak więc realizować treści z rozmaitych zagadnień? O tym w niniejszym artykule!
Zlecę pisanie artykułów na przeróżne tematy! – rozwiązanie
Podstawowym rozwiązaniem problemu powyższego ogłoszenia jest umiejętność szybkiego wyszukiwania informacji.
Choć brzmi to trywialnie, owa cecha jest nieodłącznym elementem profesjonalnych copywriterów, dlatego warto nad nią pracować.
Pisanie tekstów na rozmaite tematy wydaje się trudne, jednakże Internet otworzył zupełnie nowe możliwości dla wszystkich pisarzy. Informacje mamy na wyciągnięcie ręki, a jedyne co nam pozostaje, to wybranie rzetelnych źródeł oraz przemiana merytorycznej treści do atrakcyjnej i zrozumiałej formy. Zostaje tylko uwzględnienie zasad SEO copywritingu i… mamy fachowy artykuł wysokiej jakości!
A co z wykształceniem?
Wiele osób nie dopuszcza do siebie myśli, że można pisać specjalistyczne treści bez kierunkowego wykształcenia. Otóż – naprawdę można!
Dobry copywriter ma dar do selektywnego wyszukiwania rzetelnych informacji na potrzeby ścisłego zagadnienia.
Nie musisz być wszechstronnym specjalistą od tematów prawniczych, by napisać solidny artykuł o spółce z.o.o. Podobnie nie musisz być dietetykiem klinicznym, by opisać sposób odżywiania w przypadku cukrzycy.
Zwolennicy konserwatywnego podejścia mają zapewne inne zdanie, jednakże nie można dyskutować z faktem, że większość prac naukowych jest na wyciągnięcie ręki dla każdego. Badania z wielu dziedzin są regularnie podawane do sfery publicznej. Oczywiście kierunkowe wykształcenie ułatwia przekazanie informacji, wzbogaca artykuł o dodatkowe ciekawostki itp. niemniej głęboki research wąskiego zagadnienia umożliwia napisanie tekstu o dużej wartości merytorycznej każdemu copywriterowi.
Przydatne umiejętności
Pisanie tekstów na różne tematy jest łatwiejsze, gdy dysponujemy pewnymi umiejętnościami. Do najbardziej fundamentalnych zaliczamy:
- umiejętność wyszukiwania rzetelnych informacji
- znajomość języka angielskiego (większość prac naukowych jest właśnie w tym języku)
- przekucie fachowej nomenklatury w zrozumiały i atrakcyjny tekst
- interpretacja badań ze zrozumieniem
Czy wszechstronny copywriter napisze światowej klasy teksty na każdy temat? Oczywiście nie. Odkrywcze treści wymagają specjalistycznej wiedzy oraz doświadczenia, ale obecny dostęp do informacji wystarczy, by napisać solidne artykuły blogowe.
Warto zaznaczyć, że powstają nowe zawody, takie jak content writer, które specjalizują się właśnie w merytorycznych tekstach.
Podsumowanie
- W pracy copywritera coraz ważniejszą cechą staje się umiejętność szybkiego wyszukiwania rzetelnych informacji.
- Ilość przestudiowanych książek ustępuje powoli źródłom w Internecie. Ten punkt widzenia, przeciwstawiony wieloletniemu procesowi oświaty, wkracza w życie szeroko pojętego copywritingu.
- Jeżeli zatem kolejny raz przeczytasz na Facebooku „zlecę pisanie tekstów na przeróżne tematy!„, nie bój się zgłosić kandydatury – bo jeśli Ty nie nauczysz się pracować ze źródłami, to nauczy się ktoś inny.
Oceń artykuł:
Bartosz Ciesielski
Założyciel organizacji Content Writer, najbardziej rozpoznawalnej marki pisarskiej na świecie (wg portalu LinkedIn). Twórca globalnej platformy dla pisarzy – contentwriter.co. Jego publikacje przyciągają blisko pół miliona czytelników rocznie. Obecnie rozwija oddziały Content Writer w ponad 40 krajach, m.in. w USA, Hiszpanii i Japonii. Prywatnie kompozytor i pianista.Twój komentarz został dodany i czeka na zatwierdzenie.
Ostatnio na blogu
Podobne wpisy
Zobacz także
Profesjonalne teksty biznesowe
Darmowa wycenaPopularne artykuły
Sekcja copywritingu
Zbuduj karierę z Content Writer
Sprawdź oferty pracySekcja content marketingu
Sekcja e-commerce
Sekcja marketingu
Wszystkie kategorie
Praktyczny
kurs
copywritingu
Dodaj komentarz