Gdzie szukać copywritera, by zamówić teksty?

Spis Treści:

Potrzebujesz tekstów, ale nie wiesz gdzie szukać copywritera, aby skorzystać z profesjonalnych usług? Bez obaw, rozwiązań jest kilka. Omówimy je w poniższym tekście.

Po co szukać copywritera?

Treści są obecnie podstawowym narzędziem marketingowym. Umożliwiają elastyczne dopasowanie działań do potrzeb firmy, a zakres korzyści jest szeroki:

  • lepsze pozycjonowanie – Google wyświetla strony bogate w fachowe informacje, które są użyteczne dla użytkowników.
  • wzrost konwersji – klienci chętniej skorzystają z oferty, jeśli zostaną uprzednio zachęceni przez atrakcyjną treść.
  • budowa wizerunku – eksperckie teksty budują zaufanie oraz uznanie w oczach odbiorców, co przekłada się na większą liczbę zapytań ofertowych.

Pierwsza właściwość generuje ruch na stronie, druga go wykorzystuje, a trzecia umożliwia podniesienie cen. Taka biznesowa synergia dostatecznie pokazuje, jak ważnym aspektem są odpowiednie treści. Przejdźmy zatem do omówienia miejsc, w których można znaleźć skutecznego copywritera.

Gdzie znaleźć copywritera?

Wybory są trzy: strony internetowe, grupy na Facebooku oraz portale ogłoszeniowe. Każde rozwiązanie wiąże się z pewnymi zaletami oraz wadami.

Strony internetowe

Jest to zdecydowanie najrozsądniejszy wybór, jeśli zależy Ci na wysokiej jakości treści. Copywriterzy, którzy mają własne strony internetowe, są zwykle ugruntowani w tej branży, mają doświadczenie i doskonale wiedzą, jak sprzedawać słowem.

Ponadto możesz spodziewać się, że realizacja treści będzie dobrze zorganizowana. Stały kontakt czy sprawne wprowadzanie poprawek to nieocenione elementy współpracy z copywriterem.

Minusem jest natomiast cena – za jakość się płaci, dlatego profesjonalni pisarze nie zawsze są optymalnym rozwiązaniem dla firm z małym budżetem.

Grupy na Facebooku

Tutaj nawiązywanie współpracy wygląda zupełnie odwrotnie. Nie mamy do czynienia z wyselekcjonowanym copywriterem, lecz z kilkudziesięcioma pisarzami, którzy skontaktują się po umieszczeniu ogłoszenia.

Duża liczba osób sprawia, że można łatwo zamówić teksty na założonych warunkach finansowych, natomiast jakość wykonania stoi pod znakiem zapytania. W grupach na Facebooku przebywają zarówno wysokiej klasy copywriterzy, jak i studenci chcący sobie dorobić. W związku z tym wybór odpowiedniego kontrahenta zawsze będzie wiązał się z ryzykiem, choć niewykluczone jest również znalezienie dobrej okazji.

Portale ogłoszeniowe

Allegro czy OLX to kolejne miejsca, w których można znaleźć copywritera. Możemy uznać je jako etap pośredni między powyższymi rozwiązaniami.

Oferta jest zazwyczaj dobrze sprecyzowana, poparta przykładami tekstów oraz wyszczególnieniem mocnych stron. Z drugiej strony dobra prezentacja nie mówi nam wiele o kompetencjach pisarza – wciąż może nie mieć doświadczenia i zaplecza organizacyjnego, by zapewnić satysfakcjonującą współpracę.

Konkurencja na portalach ogłoszeniowych jest duża, więc wyborem wciąż rządzi czynnik losowy. Ponownie możemy trafić na kompletnych amatorów, jak i profesjonalnych copywriterów w przystępnej cenie.

Którego copywritera wybrać?

Wiesz już, gdzie szukać copywritera, natomiast wciąż pozostaje kwestia odpowiedniego wyboru. Odpowiedź jest krótka: to zależy.

Jeśli dysponujesz logicznym budżetem i chcesz, aby Twoja firma podpisywała się pod tekstami wysokiej jakości, szukaj copywriterów w Google.

Takie osoby mają wypracowany schemat działania, prowadzą merytorycznego bloga, a także testują działania SEO na własnej stronie. Ponadto dbają o własny wizerunek, a ich współpraca obejmuje duże firmy.

Jednakże jeśli chcesz ograniczyć wydatki i nie szczędzisz czasu na procesy rekrutacyjne, umieść wpis na Facebooku lub przeszukaj popularne portale ogłoszeniowe.

Otrzymasz wówczas wiele ofert, które będziesz mógł dostosować pod swoje możliwości finansowe.

Podsumowanie

  • Słuszność każdego rozwiązania należy interpretować pod względem swoich potrzeb. Treści odgrywają dużą rolę wizerunkową, a dobry artykuł przyniesie więcej korzyści od dziesięciu nijakich. To sugeruje, że na tekstach nie powinno się oszczędzać.
  • Należy jednak mieć na uwadze, że dla początkujących przedsiębiorców ograniczenie wydatków jest słuszne, dopóki model biznesowy nie okaże się skalowalny.
  • Zatem odpowiedź na pytanie, gdzie najlepiej szukać copywritera, zależy wyłącznie od Twoich potrzeb i możliwości.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Bartosz Ciesielski

Założyciel organizacji Content Writer, najbardziej rozpoznawalnej marki pisarskiej na świecie (wg portalu LinkedIn). Twórca globalnej platformy dla pisarzy – contentwriter.co. Jego publikacje przyciągają blisko pół miliona czytelników rocznie. Obecnie rozwija oddziały Content Writer w ponad 40 krajach, m.in. w USA, Hiszpanii i Japonii. Prywatnie kompozytor i pianista.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

03.12.2024 Porady & Ciekawostki
02.12.2024 Pozycjonowanie
29.11.2024 Porady & Ciekawostki
28.11.2024 Korekta & Redakcja
27.11.2024 Korekta & Redakcja
26.11.2024 Korekta & Redakcja
25.11.2024 Porady & Ciekawostki
22.11.2024 Marketing
21.11.2024 Porady & Ciekawostki

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu