Gdzie szukać copywritera, by zamówić teksty?
Potrzebujesz tekstów, ale nie wiesz gdzie szukać copywritera, aby skorzystać z profesjonalnych usług? Bez obaw, rozwiązań jest kilka. Omówimy je w poniższym tekście.
Po co szukać copywritera?
Treści są obecnie podstawowym narzędziem marketingowym. Umożliwiają elastyczne dopasowanie działań do potrzeb firmy, a zakres korzyści jest szeroki:
- lepsze pozycjonowanie – Google wyświetla strony bogate w fachowe informacje, które są użyteczne dla użytkowników.
- wzrost konwersji – klienci chętniej skorzystają z oferty, jeśli zostaną uprzednio zachęceni przez atrakcyjną treść.
- budowa wizerunku – eksperckie teksty budują zaufanie oraz uznanie w oczach odbiorców, co przekłada się na większą liczbę zapytań ofertowych.
Pierwsza właściwość generuje ruch na stronie, druga go wykorzystuje, a trzecia umożliwia podniesienie cen. Taka biznesowa synergia dostatecznie pokazuje, jak ważnym aspektem są odpowiednie treści. Przejdźmy zatem do omówienia miejsc, w których można znaleźć skutecznego copywritera.
Gdzie znaleźć copywritera?
Wybory są trzy: strony internetowe, grupy na Facebooku oraz portale ogłoszeniowe. Każde rozwiązanie wiąże się z pewnymi zaletami oraz wadami.
Strony internetowe
Jest to zdecydowanie najrozsądniejszy wybór, jeśli zależy Ci na wysokiej jakości treści. Copywriterzy, którzy mają własne strony internetowe, są zwykle ugruntowani w tej branży, mają doświadczenie i doskonale wiedzą, jak sprzedawać słowem.
Ponadto możesz spodziewać się, że realizacja treści będzie dobrze zorganizowana. Stały kontakt czy sprawne wprowadzanie poprawek to nieocenione elementy współpracy z copywriterem.
Minusem jest natomiast cena – za jakość się płaci, dlatego profesjonalni pisarze nie zawsze są optymalnym rozwiązaniem dla firm z małym budżetem.
Grupy na Facebooku
Tutaj nawiązywanie współpracy wygląda zupełnie odwrotnie. Nie mamy do czynienia z wyselekcjonowanym copywriterem, lecz z kilkudziesięcioma pisarzami, którzy skontaktują się po umieszczeniu ogłoszenia.
Duża liczba osób sprawia, że można łatwo zamówić teksty na założonych warunkach finansowych, natomiast jakość wykonania stoi pod znakiem zapytania. W grupach na Facebooku przebywają zarówno wysokiej klasy copywriterzy, jak i studenci chcący sobie dorobić. W związku z tym wybór odpowiedniego kontrahenta zawsze będzie wiązał się z ryzykiem, choć niewykluczone jest również znalezienie dobrej okazji.
Portale ogłoszeniowe
Allegro czy OLX to kolejne miejsca, w których można znaleźć copywritera. Możemy uznać je jako etap pośredni między powyższymi rozwiązaniami.
Oferta jest zazwyczaj dobrze sprecyzowana, poparta przykładami tekstów oraz wyszczególnieniem mocnych stron. Z drugiej strony dobra prezentacja nie mówi nam wiele o kompetencjach pisarza – wciąż może nie mieć doświadczenia i zaplecza organizacyjnego, by zapewnić satysfakcjonującą współpracę.
Konkurencja na portalach ogłoszeniowych jest duża, więc wyborem wciąż rządzi czynnik losowy. Ponownie możemy trafić na kompletnych amatorów, jak i profesjonalnych copywriterów w przystępnej cenie.
Którego copywritera wybrać?
Wiesz już, gdzie szukać copywritera, natomiast wciąż pozostaje kwestia odpowiedniego wyboru. Odpowiedź jest krótka: to zależy.
Jeśli dysponujesz logicznym budżetem i chcesz, aby Twoja firma podpisywała się pod tekstami wysokiej jakości, szukaj copywriterów w Google.
Takie osoby mają wypracowany schemat działania, prowadzą merytorycznego bloga, a także testują działania SEO na własnej stronie. Ponadto dbają o własny wizerunek, a ich współpraca obejmuje duże firmy.
Jednakże jeśli chcesz ograniczyć wydatki i nie szczędzisz czasu na procesy rekrutacyjne, umieść wpis na Facebooku lub przeszukaj popularne portale ogłoszeniowe.
Otrzymasz wówczas wiele ofert, które będziesz mógł dostosować pod swoje możliwości finansowe.
Podsumowanie
- Słuszność każdego rozwiązania należy interpretować pod względem swoich potrzeb. Treści odgrywają dużą rolę wizerunkową, a dobry artykuł przyniesie więcej korzyści od dziesięciu nijakich. To sugeruje, że na tekstach nie powinno się oszczędzać.
- Należy jednak mieć na uwadze, że dla początkujących przedsiębiorców ograniczenie wydatków jest słuszne, dopóki model biznesowy nie okaże się skalowalny.
- Zatem odpowiedź na pytanie, gdzie najlepiej szukać copywritera, zależy wyłącznie od Twoich potrzeb i możliwości.
Oceń artykuł:
Dodaj komentarz