Jak pisać dobrego bloga?
Bartosz CiesielskiJeśli zastanawiasz się, jak pisać dobrego bloga, trafiłeś idealnie! Obecnie zyskują one coraz większą popularność – mogą zwiększyć pozycjonowanie, poprawić sprzedaż, a także zbudować profesjonalny wizerunek marki. Poniżej znajdziesz kilka podpowiedzi, które pomogą Ci rozkręcić Twojego bloga.
Jak pisać dobrego bloga?
Prowadzenie dobrego bloga, który przyciąga zainteresowanych czytelników, nie jest łatwe. Na szczęście istnieje kilka sprawdzonych sposobów, by utrzymać wysoką jakość strony:
- umieszczaj jedynie wartościowe treści – w prowadzeniu dobrego bloga bardzo ważne jest, by zamieszczać merytoryczne, rzeczowe treści, które będą użyteczne dla czytelników.
- zbuduj swoją niszę – dobry blog nie powinien dopuszczać do pisania o wszystkim i o niczym. Skup się na określonej tematyce, w której jesteś wyspecjalizowany. Dzięki temu wykreujesz topical authority, co wpłynie korzystnie na pozycjonowanie strony.
- pamiętaj o swoich czytelnikach – dyskusja w komentarzach to świetny sposób, by zwiększać zaangażowanie użytkowników i budować user generated content.
- postaw na kreatywność – blog powinien wyróżniać się nie tylko praktycznymi treściami, ale także oryginalnym stylem pisania.
- zadbaj o strukturę SEO – artykuły powinny cechować się przejrzystą formą oraz bogatym linkowaniem wewnętrznym.
Dobry blog – korzyści
Artykuły blogowe mogą skutecznie wypromować markę oraz świadczone przez nią usługi.
Efekty są jednak zależne od umiejętności copywritera, gdyż warunkiem rezultatów jest wysoka jakość treści.
Gdy zadba się o ten aspekt, blog przyniesie szereg korzyści biznesowych:
- rozpoznawalność firmy
- budowa eksperckiego wizerunku
- wzrost widoczności w Google
- generowanie ruchu na stronie
- większe zainteresowanie ofertą
- nasilenie sprzedaży
Podsumowanie
- Dobry blog jest połączeniem ciekawej treści z przejrzystą formą.
- Prowadzenie bloga generuje wiele korzyści, takich jak pozycjonowanie oraz sprzedaż.
- Efekty są możliwe tylko wtedy, gdy treść reprezentuje wysoki poziom, w czym może pomóc doświadczony copywriter.
Oceń artykuł:
Bartosz Ciesielski
Założyciel organizacji Content Writer, najbardziej rozpoznawalnej marki pisarskiej na świecie (wg portalu LinkedIn). Twórca globalnej platformy dla pisarzy – contentwriter.co. Jego publikacje przyciągają blisko pół miliona czytelników rocznie. Obecnie rozwija oddziały Content Writer w ponad 40 krajach, m.in. w USA, Hiszpanii i Japonii. Prywatnie kompozytor i pianista.Twój komentarz został dodany i czeka na zatwierdzenie.
Ostatnio na blogu
Podobne wpisy
Zobacz także
Profesjonalne teksty biznesowe
Darmowa wycenaPopularne artykuły
Sekcja copywritingu
Zbuduj karierę z Content Writer
Sprawdź oferty pracySekcja content marketingu
Sekcja e-commerce
Sekcja marketingu
Wszystkie kategorie
Praktyczny
kurs
copywritingu
Dodaj komentarz