Jak powinien przebiegać rozwój contentu na stronie?
Odpowiedni content potrafi zdziałać marketingowe cuda, ale… najpierw trzeba go mieć. W tym celu można podjąć szereg czynności, ale które z nich okażą się słuszne? Jako agencja wciąż mówimy o tym, by dokładnie przemyśleć strategię i zaplanować publikację treści, aby wyciągnąć maksymalne efekty z branżowych tekstów. Jeśli nie chcesz popełnić błędu – przeczytaj ten artykuł i dowiedz się, jak rozwinąć content na stronie firmowej. Zapraszamy do lektury!
Rozwój contentu – jeden cel, wiele sposobów
Content to wszelkie treści, które są widoczne na stronie firmowej.
Skąd jego potencjał marketingowy? Co prawda pismo jest tylko zbiorem znaków, lecz jego charakter oraz miejsce publikacji tworzą prawdziwe narzędzie marketingowe, które pozyskuje klientów, zwiększa pozycjonowanie i buduje wizerunek firmy.
Do najpopularniejszych sposobów na rozwój contentu zaliczamy:
- Treści na stronę WWW (obejmujące stronę główną wraz z podstronami ofertowymi)
- Artykuły blogowe
- Opisy produktów
- Opisy kategorii
Omówimy każdy z nich ze wskazówką, kiedy najlepiej zainwestować w dany typ tekstu.
Teksty na stronę WWW – fundament działań w Internecie
Jest to najbardziej podstawowy rodzaj treści, który spełnia wiele celów biznesowych. Warto więc poświęcić mu szczególną uwagę.
Strona firmowa jest niezwykle informacyjną wizytówką – nie tylko prezentuje ofertę, ale także opis przedsiębiorstwa i jego zespół. Ponadto klienci mogą z niej skorzystać, by znaleźć informacje kontaktowe i zamówić produkt bądź usługę. Wie o tym każdy, choć często zapominamy, jak ogromne znaczenie posiada zadbana strona internetowa.
Co więcej, generuje ruch ze strony wyszukiwarki, przynosząc potencjalnych klientów. Dobrze zaprezentowana oferta nasila konwersję, zatem połączenie UX&SEO stanowi samonapędzające się koło sprzedaży.
Co tu dużo mówić – teksty na stronę internetową są niezbędnym elementem działań marketingowych i stanowią podstawę już od początku przygody z biznesem.
Artykuły blogowe – regularne wsparcie
Szeroki zakres tematyczny, a wraz z tym stosowanie fraz kluczowych z długim ogonem, pozwala wykorzystywać teksty na bloga już od pierwszych dni istnienia firmy. Regularne publikacje budują ruch, a także zwiększają uznanie w oczach klientów – wszak merytoryczne informacje z branży dobrze świadczą o kompetencjach firmy.
Artykuły blogowe stanowią doskonałe rozwiązanie dla każdego przedsiębiorcy, który stawia na rozwój contentu.
Jedynym ograniczeniem jest budżet, który ogranicza ilość publikacji. Należy znaleźć złoty środek, tworząc przemyślane artykuły, które realnie generują ruch i przynoszą zyski większe od wydatków.
Artykuły nie są obligatoryjne i strona może funkcjonować bez nich, niemniej regularne treści są wskazane na każdym etapie funkcjonowania firmy.
Opisy produktów – zachęć i sprzedaj
Treści tej klasy również nie wymagają natychmiastowego pojawienia się na stronie, choć nie oszukujmy się – dzisiejsza sprzedaż w Internecie wymaga dbania o każdy szczegół.
Opisy produktowe budują pozycjonowanie, kreują zaufanie użytkowników oraz zachęcają do zakupów.
To ważny mix w świecie e-commerce, a nawet jeśli Twój sklep nie ma perspektyw na zajęcie topowych pozycji w wyszukiwarce, treści opisowe wciąż będą dbać o wysoką konwersję.
Jak więc widać, jest to istny must be, lecz jeśli nie masz wystarczającego budżetu, by opracować cały asortyment, zacznij od najpopularniejszych/wysokomarżowych produktów, których sprzedaż jest dla Ciebie priorytetem.
Opisy kategorii – ciężka artyleria pozycjonowania
Są to prawdziwe czołgi sklepów internetowych – choć ich wpływ na decyzje zakupowe jest znikomy, duża objętość tekstu wpływa na SEO, generując ruch na istotne słowa kluczowe. Niestety z uwagi na dużą konkurencję w e-commerce należy mierzyć siły na zamiary, dlatego opisy kategorii powinny stanowić późniejszą fazę w rozwoju sklepu.
Oczywiście odpowiedni wybór zależy od wielu czynników, dlatego pytanie co wybrać jako pierwsze: opisów produktów czy kategorii, wymaga indywidualnej analizy. Niemniej w większości przypadków schemat jest następujący – jeśli treść na stronie głównej jest zachęcająca, a produkty atrakcyjnie opisanie, można rozwijać content na stronie, wysycając sklep merytoryczną treścią w sekcjach kategorii.
Podsumowanie
Powyżej przedstawiliśmy wyłącznie ogólnikowe porady, gdyż nie da się sprecyzować właściwych decyzji – optymalna strategia zależy od Twojego budżetu, specyfiki branży oraz działań konkurencji.
Oceń artykuł:
Dodaj komentarz