AnswerThePublic w pracy copywritera
Copywriter to wspaniały zawód dla osób z „lekkim piórem”. Bo czy może być lepszy układ od połączenia hobby z zarobkiem? Najlepsza praca to ta, w której w pełni wykorzystujemy swój potencjał i rozwijamy naturalne zdolności. Zawód copywritera kusi wolnością, ponieważ można go wykonywać z dowolnego miejsca na świecie, a jedynym warunkiem jest dostęp do Internetu. Niezbędna w tym zawodzie jest kreatywność, ale jakimi copywriterskimi narzędziami ją wspomóc? Na przykład AnswerThePublic!
AnswerThePublic wsparciem kreatywności
Czy jest możliwe, żeby jeden człowiek wciąż miał nowe pomysły na teksty? Wydaje się to mało prawdopodobne, zwłaszcza w zawodzie copywritera, który w odróżnieniu od poety nie może czekać na wenę, ponieważ gonią go deadliny.
Często osoby piszące specjalizują się w konkretnych branżach. To z jednej strony jest ułatwienie, ponieważ łatwiej pisać na znane tematy. Wąska specjalizacja jednak swoje minusy – poruszając podobną tematykę, łatwo o powtarzalność i istnieje ryzyko wyczerpania pomysłów. Na szczęście niezawodny Internet oferuje narzędzia wspomagające kreatywny copywriting.
Propozycje nowych tematów do pisania
„Everybody is looking for something” – śpiewał ponad trzydzieści lat temu duet Eurythmics w piosence „Sweet Dreams”. Autorzy AnswerThePublic tworząc narzędzie dla copywritera, będące inspiracją do pisania tekstów, wyszli z tego samego założenia.
„We’re all searching for something” przeczytamy po wejściu na stronę. Wszyscy szukają czegoś, ale ambitnego copywritera, który poszukuje inspiracji do wartościowego contentu, najbardziej interesuje odpowiedź na pytanie – czego dokładnie szukają? Tutaj nieoceniona pozostanie intuicja piszącego, ale dodatkową pomoc może stanowić ATP.
Jak działa AnswerThePublic?
Po wejściu na stronę answerthepublic.com wita nas sympatyczny mężczyzna, najpewniej copywriter, który najwyraźniej ma głowę zajętą zastanawianiem się, skąd wziąć pomysł na kolejny artykuł. Poniżej wyświetlają się okienka, w których można wybrać interesujący nas język, region oraz frazę kluczową, wokół której chcemy zbudować content.
Spróbujmy zatem ze słowem copywriting i sprawdźmy, jakie long taile zaproponuje nam to narzędzie. Po chwili otrzymujemy wynik – najczęściej wpisywane zapytania dotyczące copywritingu na zgrabnym wykresie.
Fragment widoku z wykresu AnswerThePublic dla frazy „copywriter”.
Otrzymujemy konkretne zapytania dotyczące tego zagadnienia, najczęściej wpisywane w wyszukiwarkę. Dzięki temu mamy podane na tacy tytuły artykułów, które można napisać na temat branży, którą się zajmujemy. O wiele łatwiej jest podjąć się konkretnego tematu, niż napisać „coś o copywritingu”.
Zielone kółeczka informują o konkurencyjności – im jaśniejsze, tym większa luka rynkowa i możliwość uzyskania widoczności.
Pamiętaj jednakże, że stosowanie proponowanych tytułów nie gwarantuje sukcesu, ponieważ finalne efekty zależą od setek rozmaitych czynników.
Dlaczego warto stosować narzędzia dla copywritera?
Warto podnosić jakość treści, która pojawia się w Internecie. W interesie nas wszystkich jest dostarczanie użytkownikom wartościowego contentu odpowiadającego na nurtujące ich pytania. Dlatego właśnie dzielimy się naszą wiedzą odnośnie narzędzi dla copywritera, które stosujemy w naszej pracy, a AnswerThePublic jest jednym z nich.
W pracy copywritera podstawę stanowi pisanie, ale żeby treści były wartościowe, zgodne z zasadami SEO copywritingu oraz wymogami i oczekiwaniami klientów, dobrze korzystać z dostępnych pomocy.
Oceń artykuł:
Dodaj komentarz