Co wyróżnia pisanie marketingowych tekstów dla firm?

Spis Treści:

Tekst tekstowi nierówny – wie o tym każdy, kto czyta książki, a zarazem jest narażony na reklamy w Internecie. Co więcej, treści marketingowe nie tylko tracą ze swojego obiektywizmu, ale także są prowadzone na rozmaite sposoby. Merytoryczne informacje, slogany reklamowe, bezpośrednie zachęcanie do zakupów – aż można się pogubić w tym gąszczu przekazów reklamowych. Dzisiaj postaramy się naszkicować podstawowe cechy, jakie wyróżniają pisanie tekstów marketingowych dla firm.

Na czym polega tworzenie treści dla firmy?

Przedsiębiorstwo musi prowadzić działania marketingowe, by pozyskiwać klientów i zarabiać – jest to jasne. Jednakże do tego celu wiedzie wiele ścieżek, a jedną z nich jest copywriting, który polega na pisaniu indywidualnych tekstów na zamówienie w celu zwiększenia zysków firmy.

Samo pojęcie copywritingu jest niezwykle szerokie i obejmuje wiele rodzajów treści, takich jak:

Odpowiedni wybór zależy od aktualnych zasobów przedsiębiorstwa, branży, planowanych działań oraz aktualnej sytuacji rynkowej. Sklep odzieżowy będzie naturalnie wymagał odmiennych treści w stosunku do firmy pogrzebowej – istotna jest grupa docelowa, kanały dotarcia, a także same oczekiwania odbiorców.

Pisanie marketingowych tekstów dla firm – zasady

Możemy jednak wyróżnić kilka cech wspólnych w pisaniu tekstów na zamówienie, które stanowią istotne wsparcie marketingowe w pozyskiwaniu klienteli.

Indywidualne podejście

Charakter treści musi być dostosowany do oczekiwań odbiorców.

Inaczej mówiąc, sklep z zabawkami będzie cechować się atrakcyjną i kreatywną formą, by zachęcić do zakupów. Z kolei kancelaria prawnicza musi postawić na formalny charakter w celu kreowania powagi oraz należnego wizerunku.

Choć powyższe skrajne przykłady wydają się oczywiste, Internet pełny jest oschłych treści w takich miejscach, gdzie nie powinno ich być – klienci lubią czytać i odnosić wrażenie, że komunikaty skierowane są precyzyjnie w ich stronę.

Nastawienie na cel

Content to świetna broń, ale wszak należy wiedzieć, gdzie strzelać.

Każda firma kieruje się określonymi zasobami oraz potrzebami w danym stadium rozwoju.

Czym innym jest budowanie rozpoznawalności, a czym innym poprawa konwersji czy wzmocnienie pozycjonowania. Dla każdego celu treści należy formułować w odrębny sposób, by zapewnić optymalne rezultaty. Dlatego też copywriting dla dużych firm znacząco się różni od pisania tekstów na potrzeby lokalnej promocji.

Zamawiając teksty upewnij się, że copywriter zna Twoją branżę, wykonał research i skonkretyzował cel – naprawdę warto zacząć pracę z solidnym planem działania.

Profesjonalizm w każdym szczególe

Aby określić, by czy warto powierzyć copywriterowi pisanie tekstów dla Twojej firmy, sprawdź nie tylko jego portfolio, ale także inne aspekty mogące wpływać na przebieg współpracy. Stały, sprawny kontakt czy dbanie o formalności to podstawowe kwestie, które powinny towarzyszyć profesjonalnemu pisarzowi.

Dla optymalnych efektów pamiętaj, że dobry copywriter powinien zapewnić:

  • Wzajemną, szybką komunikację telefoniczną bądź e-mailową
  • Sprawne wdrażanie poprawek (najlepiej w cenie)
  • Wystawienie faktury VAT oraz przeniesienie praw autorskich
  • Wolne moce przerobowe i stosunkowo krótki czas realizacji
  • Rabaty wraz z tokiem współpracy oraz wielkością zamówień

Oczywiście nie wszystkie powyższe warunki muszą być spełnione, aby czerpać korzyści z pisania marketingowych tekstów dla firmy, niemniej warto wiedzieć, na co zwracać szczególną uwagę przed podjęciem współpracy.

Copywriting nie jest uniwersalnym działaniem, lecz rzemieślniczo-artystyczną pracą ukierunkowaną na potrzeby przedsiębiorstwa oraz jego klientów.

Mamy nadzieję, że po przeczytaniu tego artykułu wiesz już, jakie ogólniki definiują pisanie tekstów dla firm, a także na co zwrócić uwagę przy wyborze odpowiedniego copywritera.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Bartosz Ciesielski

Założyciel organizacji Content Writer, najbardziej rozpoznawalnej marki pisarskiej na świecie (wg portalu LinkedIn). Twórca globalnej platformy dla pisarzy – contentwriter.co. Jego publikacje przyciągają blisko pół miliona czytelników rocznie. Obecnie rozwija oddziały Content Writer w ponad 40 krajach, m.in. w USA, Hiszpanii i Japonii. Prywatnie kompozytor i pianista.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

21.11.2024 Porady & Ciekawostki
20.11.2024 Porady & Ciekawostki
19.11.2024 Copywriting
18.11.2024 Pozycjonowanie
15.11.2024 Porady & Ciekawostki
14.11.2024 Korekta & Redakcja
13.11.2024 Marketing
12.11.2024 Marketing
11.11.2024 Korekta & Redakcja

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu