Content premium – co to jest?

Spis Treści:

Zapotrzebowanie na content premium wciąż rośnie. Nic w tym dziwnego – coraz częściej zajmuje czołowe miejsce w prowadzeniu działań marketingowych i pozyskiwaniu klientów. Dowiedz się zatem, jak go tworzyć!

Czym jest content premium?

Content premium to inaczej tekst charakteryzujący się wysoką jakością wykonania.

Jego warunkiem jest spełnienie wysokich wymagań merytorycznych i stylistycznych. Zamiennie używa się określenia quality content.

Podstawowe cechy content premium to:

  • wysoka rzetelność
  • specjalistyczny charakter
  • wyczerpująca forma

Ponadto nieodłącznym elementem jest autentyczny, ciekawy język, który pozwala przystępnie przedstawić myśli autora. Skomplikowany tekst, pełen zawiłości i żargonu technicznego, niekoniecznie zasługuje na miano content premium.

A zatem jaka treść może nosić ten tytuł? Przede wszystkim taka, która odpowiada potrzebom czytelników, łącząc wysoką informatywność z atrakcyjnym przekazem. Niewątpliwie musi obfitować w asocjacje, czyli łączenie wielu wątków tworzących razem spójną narrację.

Bezrefleksyjne przepisywanie zdań z fachowego podręcznika nie wpisuje się w tę definicję contentu premium. Oczywiście informacje są niezbędne, lecz stanowią jedynie podwalinę, która służy budowie ciekawej „opowieści” przedstawiającej szerszy punkt widzenia. To właśnie należy rozumieć pod tym pojęciem; niezbędny jest dodatkowy składnik w postaci inwencji twórczej autora.

Content premium – korzyści

Opracowanie wartościowej treści pozwoli Ci realizować wiele istotnych celów marketingowych, takich jak:

  • pozycjonowanie strony
  • poprawa konwersji i wzrost sprzedaży
  • kreowanie eksperckiego wizerunku
  • budowa zaufania wśród odbiorców

To właśnie sprawia, że content premium cieszy się coraz większą popularnością w kręgach biznesowych. Jednakże wykonanie takiego rodzaju tekstu nie jest łatwym zadaniem, dlatego przedstawimy Tobie najważniejsze porady, które warto uwzględnić podczas procesu pisania.

Jak tworzyć content premium?

Tworzenie profesjonalnych treści zawsze przebiega w kilku etapach, gdzie samo pisanie tekstów jest tylko jednym z nich.

Krok 1 – research

To obowiązek każdego zawodowego copywritera.

Przed rozpoczęciem realizacji należy zgłębić temat, uzyskując wiadomości niezbędne do rzetelnego opracowania contentu.

W tym celu warto prześledzić autoryzowane źródła, takie jak Wikipedia (szczególnie anglojęzyczna), portale branżowe, a przede wszystkim artykuły naukowe (np. z Google Scholar bądź tematycznych platform takich jak PubMed dla branży medycznej).

Krok 2 – struktura

Ta część znacząco ułatwia dalsze pisanie. Polega na rozplanowaniu nagłówków, które pozwolą uzyskać przejrzystą architekturę informacji. Podziel sekcje na bardziej ogólne i szczegółowe (dla bardziej zainteresowanych czytelników), a następnie rozmieść je w takiej kolejności, by te pierwsze były wstępem dla tych drugich. Dedukcyjny charakter content premium objawia się właśnie w prezentowaniu informacji „od ogółu do szczegółu”.

Krok 3 – pisanie

Jeśli masz już gotową strukturę i rzetelne źródła, czas na właściwe pisanie. W tym aspekcie pamiętaj, by wystrzegać się złych praktyk w postaci pochopnego wyciągania wniosków, wybiórczości, czy operowania błędami argumentacyjnymi (np. ad populum czy ad traditionem).

Treść jest odzwierciedleniem myśli w piśmie – od autora więc zależy, czy będą one poukładane, logiczne i przejrzyste, czy też zagmatwane i po prostu błędne. Z tego względu content premium nie jest czymś, co można stworzyć w pośpiechu na kolanie.

Uzyskanie wartościowego tekstu wymaga szeregu operacji logicznych popartych wysokimi umiejętnościami językowymi.

Ale w końcu od początku mówiliśmy, że nie będzie łatwo, prawda?

Krok 4 – optymalizacja

Na tym etapie masz już gotowy materiał, który pozostaje obrobić, aby zwiększyć jego jakość. Takie ulepszenie wpłynie zarówno na komfort czytelników, jak i wyższy potencjał SEO. Do najważniejszych optymalizacji zaliczamy:

  • Linkowanie wewnętrzne – polega na odsyłaniu do innych podstron w obrębie strony, w których dane zagadnienia zostały poruszone w sposób bardziej wyczerpujący. Dodawanie odnośników pozwala zachować treści zwięzłą formę, jednocześnie umożliwiając czytelnikom dalszą lekturę. Idealnym przykładem zastosowania takiego linkowania jest Wikipedia.
  • Meta-title i meta-description – są to teksty, które zachęcają użytkowników do wejścia na stronę z poziomu wyszukiwarki, dzięki czemu content jest chętniej czytany, a strona odnotowuje większy ruch organiczny.
  • Dodanie zdjęć – content znacząco zyska na swej jakości, jeśli będzie poparty atrakcyjnymi zdjęciami oraz infografikami. Grafika przyciągająca oko to niezmiernie istotne dopełnienie publikacji.
  • Formatowanie – jego zadaniem jest wyodrębnienie najważniejszych informacji (definicji bądź wniosków) za pomocą pogrubienia bądź kursywy, a także przedstawienie niektórych informacji w formie listy wypunktowanej/numerowanej, zwiększając ogólną czytelność tekstu. Również bloki z cytatami, przekreślenia oraz zastosowanie innych kolorów są mile widziane, jeśli wpłyną korzystnie na estetyczny odbiór contentu.
  • Bibliografia – dotyczy tylko niektórych branż (np. prawa i medycyny). Polega na wstawieniu źródeł, z których czerpano informacje. Taki element zamieszcza się zwykle w formie przypisów/linków pod tekstem. Nie musimy dodawać, w jak dużym stopniu wpływa to na jakość i wiarygodność contentu.

Choć kwestia optymalizacji może Ci się wydawać pozbawiona fajerwerków, warto ją wykonać, bowiem każda z powyższych czynności dołoży swoją cegiełkę do finalnego efektu.

Podsumowanie

  • Content premium to tekst o wysokiej jakości wykonania, na którą wpływa m.in duża wartość merytoryczna, przejrzysta struktura oraz atrakcyjny styl.
  • Opracowanie profesjonalnych treści wymaga wiele pracy oraz przygotowań. Do nieodłącznych elementów zaliczamy solidny research poprzedzający pisanie, sporządzenie struktury czy wykonanie optymalizacji.
  • Efekty są warte włożonego wysiłku, bowiem wpływają na wiele korzyści biznesowych, takich jak pozycjonowanie, sprzedaż i wizerunek.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Bartosz Ciesielski

Założyciel organizacji Content Writer, najbardziej rozpoznawalnej marki pisarskiej na świecie (wg portalu LinkedIn). Twórca globalnej platformy dla pisarzy – contentwriter.co. Jego publikacje przyciągają blisko pół miliona czytelników rocznie. Obecnie rozwija oddziały Content Writer w ponad 40 krajach, m.in. w USA, Hiszpanii i Japonii. Prywatnie kompozytor i pianista.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

28.03.2024 Porady & Ciekawostki
27.03.2024 Social Media
26.03.2024 Marketing
25.03.2024 Korekta & Redakcja
22.03.2024 Porady & Ciekawostki
21.03.2024 Marketing
20.03.2024 Social Media
19.03.2024 Social Media
18.03.2024 Marketing

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu