Jakie efekty przynosi copywriting? Korzyści z pisania tekstów
Inwestycje w treści rosną, a firmy wciąż rozbudowują swoje strony o solidny, fachowy content. W poniższym artykule odpowiemy na pytanie, czemu właściwie to robią. Mówiąc inaczej – jakie korzyści wynikają z copywritingu? Czy teksty rzeczywiście sprzedają?
Copywriting – efekty biznesowe
Znasz zapewne hasło „content is a king”, które jest niemal głównym mottem prowadzenia działań marketingowych w Internecie. Choć cały czas popularne, nie traci na swojej prawdziwości.
Aby zrozumieć wszystkie korzyści z pisania tekstów, musimy prześledzić specyfikę zdobywania klientów w XXI wieku.
Google wkracza do gry
Zdecydowana większość klientów szuka produktów bądź usług przez wyszukiwarkę. Naturalną chęcią wszystkich firm jest to, by wyświetlać się wysoko i prezentować zainteresowanym użytkownikom swoją ofertę.
Jednakże aby to uczynić w praktyce, strona internetowa musi spełnić szereg warunków, takich jak szybkość ładowania, intuicyjna budowa i przede wszystkim – interesujący content.
Merytoryczne treści to podstawowa waluta, która jest lukratywna zarówno dla Google, jak i dla firm.
Pierwszy z nich chce wyświetlać rzetelne informacje użytkownikom, by odpowiedzieć na ich zapytania, a drudzy – chcą w tych wynikach wyszukiwania uczestniczyć. Zatem nie ma sensu pytanie, czy copywriting się opłaca, gdyż odpowiednia pozycja niesie solidną korzyść w postaci klientów i… nie tylko!
Korzyści z pisania tekstów na zamówienie
Unikatowe, fachowe treści mogą uczynić dla firmy o wiele więcej dobrego.
Poniżej wymienimy najważniejsze zalety marketingowe, na jakie możesz liczyć poprzez pisanie tekstów na zamówienie. Pamiętaj jednakże, że na finalny efekt składa się mnóstwo czynników, a copywriting jest tylko jedną z jego składowych.
Większy ruch na stronie
Topowe pozycje w wyszukiwarce cechują się tym, że generują ruch – i to bardzo wartościowy, ponieważ konkretna potrzeba klienta inicjuje wejście na stronę. Wraz z tym bezpośrednio wzrasta pula potencjalnych klientów. Wszak użytkownicy, którzy wchodzą na witrynę, chcą załatwić coś związanego z Twoją branżą, prawda?
Budowa popularności
Zwiększona widoczność nasila również rozpoznawalność marki – firma jest coraz częściej kojarzona w swojej branży, co również wpływa korzystnie na zapytania ofertowe.
Skuteczniejsze konwersje
Użytkownicy chętniej będą wchodzić w interakcje, jeśli wcześniej zostaną zachęceni przekonującą treścią. Stąd atrakcyjnie przedstawiona oferta czy wezwanie do kontaktu będą cechować się wyższym wskaźnikiem konwersji.
Kreowanie wizerunku eksperta
Merytoryczne teksty budzą uznanie oraz zaufanie wśród potencjalnych klientów. Skoro firma publikuje specjalistyczne treści, to znak że zna się na swoim fachu. Wraz z tym może podnieść ceny w swojej ofercie ze względu na budowę marki „premium”.
Wzrost sprzedaży
Ostatni punkt jest połączeniem wszystkich korzyści copywritingu. Nie trudno zauważyć, jak doskonale się one zazębiają – zwiększa się pula potencjalnych klientów. Są oni bardziej zainteresowani ofertą ze względu na perswazyjne teksty, a w dodatku mogą zapłacić więcej z uwagi na przekonanie, że firma świadczy wysoką jakość.
Efekty z pisania tekstów są stosunkowo stabilne i nie ulatniają się tak, jak płatne reklamy w Google czy na Facebooku.
Jeśli zajmiesz wysoką pozycję w wyszukiwarce i będziesz regularnie publikować content, rezultaty będą trwać i trwać. Ciężko zasiąść na tronie, lecz gdy to zrobisz – konkurencja będzie musiała wykrzesać wiele siły, by Cię z niego zrzucić.
Czy efekty z copywritingu będą u każdego takie same?
Absolutnie nie. Specyfika działań marketingowych w Internecie polega na tym, że rezultaty nie są prostym wynikiem włożonej pracy, lecz w dużej mierze zależą od działań konkurencji.
Jeśli Twoja branża jest mocno obsadzona, a inne firmy korzystają z copywritingu od wielu lat, sukces będzie wymagał znacznie większego czasu i budżetu. Nie wystarczy najtańszy copywriter, lecz konieczna będzie długotrwała strategia i ogrom włożonej pracy.
Z kolei jeśli dostrzegasz rynkową lukę, możesz dość szybko zająć topową pozycję, a następnie stabilnie ją utrzymać.
Korzyści z copywritingu zależą od konkurencji, aktualnej sytuacji rynkowej, Twoich zasobów firmowych, dobrego wykonania tekstów, a także nierzadko lekkiego łutu szczęścia.
Niemniej jak widać, pisanie tekstów stanowi potężne narzędzie marketingowe, które ma potencjał do bezpośredniego wzrostu sprzedaży w firmie.
Oceń artykuł:
Dodaj komentarz