Zaplecze SEO – co to jest?
Dobrze przemyślane SEO umożliwia skuteczne pozycjonowanie strony z pomocą contentu i linków typu dofollow, które obecnie sprzedawane są w sieci za kilkaset złotych. Budowanie zaplecza SEO nie jest proste i wymaga kooperacji specjalistów w tej dziedzinie, a także copywriterów i content writerów, którzy wypełnią je odpowiednio nasyconą słowami kluczowymi treścią. Czy takie rozwiązanie jest zawsze konieczne? W jakim stopniu przekłada się na konwersję? Więcej dowiesz się właśnie w tym artykule!
Zaplecze SEO – co to jest?
Czy zastanawiałeś się kiedykolwiek, co sprawia, że strony internetowe pozycjonują się w wyszukiwarce w takiej kolejności, a nie innej? Składa się na tę kwestię wiele czynników, jednak warto wspomnieć o jednym z bardziej złożonych, a mianowicie o stronie zapleczowej. Co to właściwie jest?
Zaplecze SEO jest zbiorem serwisów w sieci, które pozwalają stworzyć odpowiednią bazę linków, na którą zwrócą uwagę algorytmy przeglądarki.
W praktyce są to serwisy, które posiadają rozbudowaną treść związaną z konkretną branżą. Mogą to być blogi, a nawet fora internetowe, które zbiegają się tematycznie ze stroną, która jest pozycjonowana. Wiele firm specjalizuje się wyłącznie w tworzeniu witryn będących docelowo zapleczami SEO w celu późniejszej sprzedaży niezwykle opłacalnych linków dofollow.
Pozwalają one bowiem użyczyć część parametrów tej strony na rzecz kupującej link. Wyróżniamy również dwa typy zaplecza SEO: zaplecze wielotematyczne i zaplecze dedykowane.
Zaplecze wielotematyczne a zaplecze dedykowane
Zaplecze wielotematyczne wykorzystywane jest przez większości agencji SEO. Najczęściej przypominają one portal informacyjny związane z przeróżną tematyką, jednak nastawioną głównie na daną branżę. W odróżnieniu od dedykowanego, zaplecze wielotematyczne można rozbudować w bardzo prosty sposób dzięki różnorodnymi contentowi. Dodatkowo nic nie stoi na przeszkodzie, aby połączyć z nim z pomocą linków nawet kilka różnych stron.
Przeczytaj również
Dedykowane zaplecze z kolei zwykle powstaje na potrzeby danego klienta. Stanowi całkowitą odwrotność wielotematycznego. Jednak może być bardziej specjalistycznie zaplanowane pod kątem dowolnej branży. Zaplecza dedykowane powstają w celu pozycjonowania wskazanych stron internetowych, a nawet bezpośrednio usług i produktów, co jest niezwykle trudne w przypadku wielotematycznych zaplecz. Treści są więc ograniczone tematycznie, jednak specjalistyczne. Zaplecza dedykowane bywają także droższe ze względu na trudność w pozyskaniu ruchu. Efekty są jednak zdecydowanie bardziej zauważalne.
W jaki sposób skorzystać z dobrego zaplecza SEO?
W tym wypadku odpowiedź nie jest jednoznaczna. Dobre zaplecze SEO będzie z reguły drogie i adekwatne jakością do ceny. Pozostanie jednak poza zasięgiem wielu mniejszych firm, które nie mogą sobie pozwolić na wydatek rzędu 800 zł za pojedynczy link typu dofollow.
Przeczytaj również
Warto zwrócić uwagę, czy zleceniobiorca korzysta z szablonów, czy tworzy wszystko od podstaw. Dodatkowo treść zaplecza musi być unikalna i czytelna dla odbiorców oraz odpowiednio nasycona słowami kluczowymi. Kolejną kwestią jest regularność publikowania tekstów, czyli np. 2 lub więcej razy w tygodniu. Pamiętaj jednak, że zaplecze SEO to jedynie dodatek do pozycjonowania. Może przełożyć się na większy ruch na Twojej stronie, ale nie musi.
Podsumowanie
- Zaplecze SEO to zbiór blogów i serwisów internetowych służących do pomocy w pozycjonowaniu strony korzystającej z tego zaplecza.
- Linkowanie zewnętrzne z zaplecz to jedna z najpopularniejszych metod link buildingu.
- Wyróżniamy dwa typy stron zaleczowych SEO: wielotematyczne i dedykowane.
Oceń artykuł:
Dodaj komentarz