Open rate i click rate w e-mail marketingu – o co w tym chodzi?

Spis Treści:

Jak zapewne wiesz, e-mail marketing to wspaniałe źródło pozyskiwania klientów, jak również utrzymywania z nimi stałych relacji. Dostarczając regularnie wartościowe treści, jesteś w stanie zbudować relację z klientem, co w konsekwencji powinno się przełożyć na większą sprzedaż Twoich produktów. Nie wystarczy jednak napisać maila wypełnionego po brzegi informacjami, kodami rabatowymi i inspirującymi faktami. Należy poznać kilka ważnych wskaźników, żeby e-mail marketing był jeszcze bardziej efektywny. Poniżej znajdziesz zbiór najważniejszych informacji na temat open rate i click rate. Zapraszamy!

Co to jest open rate?

Open rate, jak sama nazwa wskazuje, jest współczynnikiem otwarć maili, które wysyłasz do Twoich potencjalnych klientów.

To niezwykle pomocny wskaźnik, dzięki któremu jesteś w stanie określić, ile maili od Ciebie zostało otwartych. Należy tutaj wziąć pod uwagę zarówno unikalne, jak i nieunikalne otwarcia. Jednak najwięcej informacji uzyskamy, kiedy przeanalizujemy unikalne otwarcia. Dzięki nim jesteśmy w stanie sprawdzić, ile osób faktycznie zaangażowało się w działanie i otworzyło maila.

Jak obliczyć open rate?

Jeśli nie chcesz wykorzystywać do tego celu płatnych programów, jest na to prosta metoda. Podziel liczbę otwartych maili przez liczbę tych wysłanych. Następnie pomnóż wynik przez 100%. W ten sposób uzyskasz wartość open rate dla Twojego e-mail marketingu. Na jej podstawie będziesz mógł wdrożyć odpowiednie kroki, dzięki którym podniesiesz ten wskaźnik. Jak to zrobić? Jest na to kilka sposobów, które przedstawiamy poniżej.

Jak podnieść open rate?

Jak już wiesz, wskaźnik open rate jest niezwykle istotny, żeby sprawdzić, w jaki sposób działa Twój e-mail marketing. Samo wysyłanie maili na niewiele się zda, jeśli Twoi odbiorcy nie będą ich otwierać. Wiele osób traktuje takie regularne maile jako SPAM, a co za tym idzie, nie otwiera ich w ogóle. Tym samym nie dowiadują się o aktualnych promocjach czy innych wartościowych treściach, które zamieszczasz w wiadomościach. Czas to zmienić! Spróbuj wdrożyć te kilka kroków, a szybko zobaczysz znaczną zmianę w działaniu Twojego biznesu.

  1. Temat maila i nagłówek: zastanów się, w jakie maile Ty chętnie klikasz, a które omijasz szerokim łukiem. Zastanów się nad tematem i nagłówkiem równie mocno, co nad treścią samego maila. Wbrew pozorom to 50% sukcesu.
  2. Godzina wysyłki: przeanalizuj, do kogo kierujesz swoje maile i jak działa Twoja grupa docelowa. Jeśli okaże się, że jest mała szansa na to, że Twoi odbiorcy spędzają czas przed komputerem tylko w godzinach porannych albo w określony dzień tygodnia, wykorzystaj to na dostarczenie im w tym czasie maila.
  3. Personalizacja. Możesz wykorzystać do tego imię odbiorcy i tak dostosować treść, żeby była w 100% dopasowana do oczekiwań użytkownika.

Co to jest click rate?

Click rate to nic innego, jak wskaźnik klikalności, dzięki któremu możesz zmierzyć efektywność Twojej kampanii marketingowej.

Jeśli zastanawiasz się, czy Twój e-mail marketing działa – click rate da Ci odpowiedź. W celu sprawdzenia tego wskaźnika należy, podobnie jak w przypadku open rate, podzielić liczbę kliknięć przez liczbę wysłanych wiadomości i pomnożyć przez 100%. Jeśli wynik Cię nie satysfakcjonuje – pora popracować nad mailami, które wysyłasz.

Jak poprawić click rate?

Pamiętaj, że jedynym sposobem na poprawienie klikalności jest dodawanie aktywnych linków w treści Twojego maila. Jeśli takowych nie ma – klikalność będzie na poziomie 0. To z kolei sprawi, że Twoja kampania nie będzie działała w zamierzony sposób. Dlatego w pierwszej kolejności sprawdź, czy w Twoich mailach są miejsca, które można kliknąć.

  • Sprawdź, czy wszystkie linki są aktywne – cóż z tego, że założenie było wspaniałe, jeśli w otrzymanym przez klienta mailu nie ma on możliwości skorzystania z oferty, która mieści się pod linkiem?
  • Call to Action w Twoim mailu musi być widoczne! Twój odbiorca ma niewiele czasu na przeczytanie Twojego maila. W związku z tym im lepiej nakierujesz go na to, co ma zrobić, tym większe prawdopodobieństwo, że to właśnie uczyni. Jeśli link będzie niewidoczny lub ukryty między wierszami, nie łudź się, że ktokolwiek zdecyduje się w niego wejść. Dla wielu osób pozostanie zupełnie niezauważony. A tym sposobem Twój cel nie zostanie zrealizowany.
  • Zamieszczaj zdjęcia lub ciekawe grafiki, linkując je odpowiednio. Jest bardzo duża szansa, że grafika zainteresuje Twojego odbiorcę bardziej niż prosty link.

Dlaczego click rate i open rate są tak ważne?

Teraz, kiedy już wiesz, w jaki sposób udoskonalić oba wskaźniki, nie pozostaje Ci nic innego, jak wdrożenie wskazówek w życie. Dlaczego? Click rate i open rate podadzą Ci na tacy odpowiedzi na nurtujące Cię pytania. Między innymi dowiesz się, czy to co robisz, ma sens.

Jeśli okaże się, że wskaźniki są na wysokim poziomie – keep going! A jeśli jednak wyniki Cię nie satysfakcjonują, warto pochylić się nad planem i wykonaniem Twojego e-mail marketingu. Pamiętaj, że mailing to wspaniałe źródło pozyskiwania klientów, więc nie rezygnuj zbyt łatwo. Powodzenia!

Podsumowanie

  1. Open rate jest współczynnikiem otwarć maili, które wysyłasz do Twoich potencjalnych klientów.
  2. Click rate to nic innego, jak wskaźnik klikalności, dzięki któremu możesz zmierzyć efektywność Twojej kampanii marketingowej.
  3. Wskaźniki te informują, czy Twoje działania w e-mail marketingu są skuteczne, czy może warto jednak coś zmienić. Regularna analiza umożliwia szybkie wykrycie problemu i błyskawiczną reakcję.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Magdalena Wicińska

Magda jest copywriterem i pisze teksty w dwóch językach – polskim i angielskim. Tworzone przez nią treści są najwyższej jakości i zawsze zgodne z wymaganiami klienta. Przed rozpoczęciem pracy Magda dba o odpowiedni research, dzięki czemu wszystkie artykuły jej autorstwa są nie tylko atrakcyjne i poprawne językowo, ale również nasycone wiedzą. W wolnym czasie praktykuje jogę, uczy angielskiego oraz czyta kryminały. Kiedy tylko nadarza się okazja, pakuje walizkę i wraz z mężem zwiedza świat.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

30.10.2024 Content Marketing
29.10.2024 Pozycjonowanie
28.10.2024 Korekta & Redakcja
25.10.2024 Porady & Ciekawostki
24.10.2024 Copywriting
23.10.2024 Korekta & Redakcja
22.10.2024 Korekta & Redakcja
21.10.2024 Porady & Ciekawostki
18.10.2024 Korekta & Redakcja

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu