Sprzedaż online za pomocą tekstu – czy jest skuteczna?
Wciąż wzrasta wartość rynku e-commerce, a to oznacza coraz większy potencjał zarobku. Warunkiem jest jednak odpowiedni marketing, w tym treści skutecznie zachęcające do zakupów. Ale czy takowe istnieją? Na ile teksty mogą wspomóc sprzedaż online?
Teksty dla sprzedaży online
Zasadniczym elementem, od którego zależy charakter pisma, jest docelowe miejsce treści sprzedażowej.
- Duże platformy e-commerce znanych pośredników, takich jak Allegro czy OLX, pomijają całkowicie kwestie SEO. W takim przypadku można skupić się stricte na perswazji i bezpośrednim przekazie.
- W przypadku sklepów internetowych sytuacja wygląda zgoła inaczej, gdyż content musi posiadać odpowiednią strukturę przyjazną pozycjonowaniu.
Przeczytaj również
Pozostałe zmienne, które wpływają na wydźwięk tekstu, to:
- Grupa odbiorców (przeciętny stopień wykształcenia, skala zróżnicowania, wiek, płeć, potrzeby)
- Wizerunek firmy (na jaki brand się stylizuje przedsiębiorstwo)
- Struktura opisu (czy treść będzie powiązana z grafikami? Czy istnieją stałe sekcje bullet-pointów?)
Choć wydaje się to skomplikowane, nietrudno znaleźć również kilka cech stałych, które cechują skuteczne teksty dla sprzedaży online. Ich zastosowanie jest uniwersalne i niemal zawsze zwiększa konwersję.
Co powinny zawierać teksty dla sprzedaży online?
Pierwszorzędnym środkiem do zastosowania jest język korzyści. W skrócie, zabieg ten oznacza przedstawienie wszelkich zalet płynących z zakupu.
Potencjalny klient musi zostać wyraźnie poinformowany, jaką wartość przyniesie mu transakcja, dlaczego warto wybrać właśnie TEN produkt itp.
Jest to podstawowy element, który stanowi podstawę do dalszego rozwoju części merytorycznej. Jeśli występuje ograniczenie objętości tekstu (np. ze względu na ograniczony budżet zleceniodawcy), język korzyści stanowi lakoniczną kumulację wszystkich argumentów, które mogą przekonać klienta i zmienić jego decyzję zakupową – stąd nawet przy krótkich opisach może utrzymać skuteczność na wysokim poziomie.
Sprzedaż online za pomocą tekstu nie obejdzie się bez jeszcze jednego środka – CTA (call to action). W dosłownym tłumaczeniu oznacza on wezwanie do działania, co w praktyce sprowadza się do krótkich zwrotów typu „Nie czekaj, kup teraz!”.
CTA jest szczególnie istotne w relacjach B2C przy produktach tanich, które mogą być zakupione pod wpływem emocji/impulsu.
Dodatkowymi strategiami są presje czasowe (np. edycja limitowana, ostatni dzwonek na zakup!), promocje bądź ich mix (20% zniżki do końca tego dnia).
Czy sprzedaż online za pomocą tekstu zawsze się sprawdza?
Mówiąc o efektach wchodzimy na grząski grunt, gdyż finalne rezultaty zależą od mnóstwa czynników. Nie ulega jednak wątpliwości, że teksty do sklepu internetowego stanowią absolutną podstawę, na której można rozwijać dalsze działania marketingowe.
Teksty dla sprzedaży online:
- Zwiększają konwersję
- Poprawiają pozycjonowanie
- Kreują wizerunek
Warunkiem jest oczywiście unikatowa treść wysokiej jakości (a nie szybki import ze strony producenta), a także zadbanie o odpowiednią ilość linków zewnętrznych oraz inne działania na stronie (poprawa UX, zwiększenie szybkości strony itp.).
Dopiero suma tych prac nad sklepem znacząco zwiększa szansę na powodzenie, lecz nie jest gwarantem sukcesu. Korzyści bowiem mogą być redukowane przez działania konkurencji, które również rywalizują o ograniczone miejsce w wyszukiwarce. Możemy więc powiedzieć, że wygrywa ten, kto z pełnym profesjonalizmem zadba o większą ilość elementów.
Oceń artykuł:
Dodaj komentarz