SEO copywriting w praktyce – jak wygląda współpraca z pozycjonerem?
Tworzenie treści pozycjonujących jest obecnie standardem każdego copywritera. Wzajemna komunikacja z pozycjonerem jest niezwykle istotna, by osiągnąć zamierzone rezultaty. W poniższym artykule przedstawimy, jak wygląda SEO copywriting w praktyce.
SEO copywriting w praktyce
Pozycjonowanie za pomocą treści możemy podzielić na dwa etapy: wstępne działania oraz regularna publikacja treści.
Wstępne działania
Na początku pozycjoner lub web developer zwykle określa, jakie treści SEO są potrzebne.
W tym celu tymczasowo wstawia słynne „Lorem ipsum” lub inne wypełniacze, a po pewnym czasie umieszcza teksty wysłane przez copywritera. Drugą możliwością jest całkowite opracowanie strategii oraz treści przez copywritera, a następnie wklejenie ich na platformę CMS.
W praktyce początkowy etap zależy wyłącznie od ustaleń, dlatego kluczowa jest komunikacja, by sprawnie zrealizować zlecenie. Sposób działania zależy od tego, czy copywriter posiada narzędzia copywriterskie, by np. samemu dobrać słowa kluczowe i wytyczne dotyczące treści. Drugą zmienną jest znajomość CMS, gdyż od tego zależy, czy copywriter wyśle teksty w pliku, czy też doda je bezpośrednio na stronę.
Wstępne działania mają na celu zbudowanie struktury pod SEO, by zmaksymalizować potencjał pozycjonowania.
W tym przypadku odpowiednia treść na stronę WWW jest tylko z jednym z kluczowych czynników. Równie ważna jest sama witryna z jej budową, szybkością ładowania itp.
Regularna publikacja treści
Jeśli zleceniodawca decyduje się na rozbudowę podstron bądź prowadzenie bloga, zadaniem copywritera jest dalsze tworzenie tekstów pozycjonujących. Zazwyczaj w dalszym etapie SEO copywriting ogranicza się do wstawiania artykułów i ciagłego rozwijania strony.
I tutaj sposób współpracy zależy od wielkości i charakteru firmy, a także umiejętności copywritera. Doświadczony pisarz potrafi sam prowadzić skuteczne pozycjonowanie on-site (dodając nagłówki lub linkowanie wewnętrzne), choć w większych firmach są od tego pozycjonerzy, którzy zarządzają strategią SEO. W takich sytuacjach wzajemna komunikacja opiera się na przesyłaniu wytycznych dotyczących zapotrzebowania na konkretne teksty i frazy kluczowe. Copywriter wypełnia zadanie, a następnie odsyła treści do publikacji.
SEO copywriter czy pozycjoner?
Można się łatwo domyślić, że nie ma żadnej odpowiedzi na to pytanie. Obydwie profesje pełnią ważne obowiązki, których nie sposób ze sobą porównać.
Copywriter tworzy merytoryczne treści, które są wyświetlane w wyszukiwarce. Pozycjoner z kolei pozyskuje linki, które wzmacniają potencjał strony, umożliwiając zdobycie wyższych pozycji. Ich działania są z pewnością synergistyczne i w zasadzie niezbędne w przypadku większych firm.
Podsumowanie
- SEO copywriting w praktyce polega na komunikacji z pozycjonerem lub samodzielnych działaniach w zależności od ustaleń z firmą.
- Nie ma tutaj żadnych złotych zasad, gdyż współpraca zawsze jest dynamiczna oraz ściśle indywidualna.
- Bez wątpienia copywriting to zawód, który umożliwia zdobycie cennych treści, będących głównym narzędziem w walce o pozycjonowanie.
Jeśli chcesz zamówić teksty pod SEO, skontaktuj się z nami! Jesteśmy zespołem copywriterów, który tworzy treści dostosowane pod kątem wyszukiwarek – dzięki temu skutecznie wzmocnimy Twoją pozycję w sieci.
Oceń artykuł:
Dodaj komentarz