Strona produktowa – 6 najważniejszych elementów
Wyobraź sobie, że chcesz kupić nowy zegarek. Znajdujesz sklep internetowy i Twoim oczom ukazują się setki nowych modeli. Klikasz w jeden z nich i zostajesz przeniesiony na stronę produktową. A tam widzisz tylko mało wyraźne zdjęcie zegarka, kilka słów opisu („PIĘKNY TANI ZEGAREK CZARNY 100% SATYSFAKCJI”) i zero opinii na jego temat. Co gorsza, na próżno szukasz ceny – właściciel sklepu pozostawił Ci tylko informację, że możesz zapytać o nią telefonicznie. Zachęcony do zakupu? Niekoniecznie.
Strona produktowa – 6 najważniejszych elementów
Wbrew pozorom sytuacja przedstawiona powyżej może mieć miejsce. Wielu właścicieli sklepów online wciąż nie zdaje sobie sprawę z tego, że nie tylko jakość oferty, ale również umiejętność jej atrakcyjnego zaprezentowania stanowi klucz do lepszej sprzedaży.
Szczególnie istotną rolę odgrywa strona produktowa, czyli miejsce, które odwiedza Twój klient, by poznać szczegóły oferty i zakupić produkt.
Musi ona zawierać kilka elementów, dzięki którym nie tylko zachęci użytkownika sklepu do złożenia zamówienia, ale również wpłynie pozytywnie na pozycjonowanie witryny. Oto 6 tych najważniejszych, dzięki którym zwiększysz sprzedaż!
Atrakcyjne zdjęcie
Klient poszukujący produktu w Twoim sklepie chce przede wszystkim mieć pewność tego, co kupuje. A pomoże mu w tym zdjęcie produktu – profesjonalne i posiadające wysoką rozdzielczość, dzięki której dostrzec można na nim najdrobniejsze szczegóły. Istotny jest również odpowiedni rozmiar zdjęcia – musi być ono duże zwłaszcza wtedy, gdy produkt posiada wiele detali.
Jeżeli chcesz uzyskać najlepszy możliwy efekt, skorzystaj z usług specjalistów zajmujących się fotografią produktową, którzy wyeksponują najlepsze cechy wyrobu, co z kolei zachęci do jego zakupu większą liczbę klientów.
Warto zadbać o co najmniej kilka zdjęć, które ukażą produkt z różnych perspektyw, z bliższej odległości albo w trakcie jego użytkowania.
Profesjonalny opis
Co jest najważniejsze dla klienta poza zdjęciem produktu? Oczywiście jego opis, w którym znajdzie wszystkie niezbędne informacje. Dlatego też zrezygnuj z ogólnikowych, krótkich informacji i postaw na profesjonalny copywriting. Dzięki temu Twój klient nie tylko dowie się, jaki jest rozmiar czy kolor produktu i z jakich materiałów został wykonany, ale również będzie wiedział, dlaczego warto na niego postawić.
Merytoryczny, ładnie sformatowany i napisany językiem korzyści opis zachęci do zakupu i w ten sposób pomoże Ci zwiększyć sprzedaż. Co więcej, nasycony odpowiednimi słowami kluczowymi, zostanie uznany za atrakcyjny przez roboty Google, co pozwoli na efektywniejsze pozycjonowanie Twojego sklepu w wyszukiwarce.
Pamiętaj również o wyróżnieniu nazwy produktu, który powinien zostać pogrubiony i napisany większą czcionką niż pozostałe treści na stronie produktowej!
Przeczytaj również
Widoczna cena
Niektórzy właściciele sklepów, obawiając się tego, że ich produkt jest zbyt drogi, ukrywają cenę albo w ogóle nie pokazują jej na stronie. To duży błąd, ponieważ każdy klient chce wiedzieć, ile zapłaci – jeżeli będzie musiał długo szukać ceny albo, co gorsza, dzwonić na infolinię, by ją poznać, prawdopodobnie szybko opuści Twój sklep i odwiedzi konkurencję.
Pamiętaj więc, by zawsze podawać cenę i wyróżnić ją na tle innych treści większą czcionką, pogrubieniem albo innym kolorem. Najlepiej, jeżeli będzie ona umieszczona tuż pod nazwą produktu, a jeszcze przed opisem.
Większą, kolorową czcionką albo przyciągającą wzrok grafiką warto wyróżnić również promocje. Nawet te kilkuprocentowe, łatwo dostrzegalne dla potencjalnego klienta, mogą przyczynić się do zwiększenia sprzedaży.
Call to action
Strona produktowa to miejsce, które ma służyć Ci do promocji oferowanych wyrobów. A tam, gdzie mówimy o reklamowaniu, nie może zabraknąć wezwania do działania, czyli call to action. CTA zachęca do podjęcia przez użytkownika strony konkretnego działania – do najczęściej wykorzystywanych przez właścicieli sklepów zaliczamy sformułowania:
- kup teraz;
- dodaj do koszyka;
- skorzystaj z promocji;
- dowiedz się więcej.
Możesz mieć pewność, że wykorzystanie CTA wpłynie pozytywnie na liczbę konwersji i zachęci więcej osób do interakcji z Twoją stroną (w tym zakupu produktów).
Opinie kupujących
Potencjalny klient odwiedzający Twój sklep po obejrzeniu zdjęć i przeczytaniu opisu wciąż może nie wiedzieć, czy dany produkt będzie dla niego odpowiedni. Pojawią się w jego głowie wątpliwości, które będzie chciał rozwiać. Zacznie więc szukać opinii osób mających okazję przetestować dane rozwiązanie. Najlepiej, jeżeli znajdzie je na tej samej stronie produktowej.
Czy jest coś, co może zachęcić do zakupu bardziej niż liczne rekomendacje zadowolonych klientów? Raczej nie, dlatego też jest to Twoja dodatkowa szansa na zwiększenie sprzedaży.
Przeczytaj również
Powiązane produkty
Strona produktowa pozwoli Ci na wypromowanie wielu rozwiązań jednocześnie – wystarczy, że umieścisz na niej powiązane wyroby. Przykładowo klient, który kupuje komputer, może być także zainteresowany monitorem, klawiaturą albo najnowszymi grami. Nie każ mu szukać ich w innych kategoriach – zaprezentuj mu poniżej opisu produkty, których może potrzebować i tym samym zwiększ swoją sprzedaż.
Jeżeli chcesz, aby ten element strony produktowej przyniósł pozytywne efekty, zawsze polecaj rozwiązania komplementarne, a więc takie, które wzajemnie się uzupełniają.
Czy to wszystko?
Oczywiście, że nie, ale wymienione wyżej elementy strony produktowej są najważniejsze. Ich umieszczenie jest Twoim obowiązkiem, ponieważ tylko wtedy uda Ci się maksymalnie wykorzystać potencjał sprzedażowy swojego sklepu.
Podsumowanie
- Zadaniem strony produktowej jest atrakcyjne i sugestywne zaprezentowanie konkretnego produktu, jego promocja i – co najważniejsze – sprzedaż.
- Skuteczna strona produktowa musi zawierać kilka elementów, dzięki którym zachęci użytkownika do złożenia zamówienia, a także wpłynie pozytywnie na pozycjonowanie witryny.
- Najważniejsze składowe efektywnej strony z produktem to: atrakcyjne zdjęcia, profesjonalny opis, widoczna cena, CTA, opinie kupujących oraz powiązane produkty.
Oceń artykuł:
Dodaj komentarz