Fresh content – czym są świeże treści?

Spis Treści:

Każda aktywność prywatna lub firmowa w Internecie stara się wyróżnić spośród wielu podobnych postów, recenzji, newsów bądź artykułów poradnikowych. Główny cel to przyciągnięcie uwagi czytelników, którego skutkiem będzie zwiększenie konwersji, a wraz z nim wzrost popularności witryny. Czy świeże treści są w tym zakresie faktycznie użyteczne? Jakie znaczenie ma fresh content dla administratora i potencjalnych odbiorców?

Czym jest fresh content?

Najogólniej mówiąc, świeże treści są zasobem, który istotnie wpływa na poprawę statystyk odsłon danej strony.

Wbrew pozorom wcale nie musi chodzić o artykuły newsowe publikowane z zegarmistrzowską regularnością w odstępstwie kilkudziesięciu minut. Popularne wyszukiwarki mogą uznać za świeże treści również materiały zamieszczone przed kilkoma miesiącami. W przywołanej kategorii dużo bardziej niż data publikacji na stronie liczy się bowiem aktualizacja takich zasobów.

Świeże treści a pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach

Klasyfikowanie wyświetlania zawartości popularnych witryn zależy właśnie od wykrycia zmian wprowadzonych przez administratora. Wyszukiwarka internetowa odnotowuje w ten sposób, że na stronie zostały zamieszczone treści:

  • cieszące się popularnością i dużą liczbą odsłon internautów,
  • stale poszukiwane przez wielu użytkowników,
  • powiązane z innymi, ważnymi materiałami specjalistycznymi.

Z powyższych analiz wynika podstawowa reguła, która powinna być priorytetem dla każdego zarządzającego witryną lub panelem sklepu online. Wyszukiwarki pozycjonują według aktualności słów kluczowych oraz wszelkich zmian zachodzących na stronie.

Częstym błędem jest przekonanie, że raz zamieszczone frazy są sposobem na utrzymanie dobrych statystyk odsłon i ruchu użytkowników. Tymczasem preferencje, jak również potrzeby czytelników mogą zmieniać się w czasie. Do tego zależą od okoliczności zewnętrznych, czyli na przykład:

  • wypuszczenia na rynek nowej serii produktów,
  • rozszerzenia zakresu dotychczasowych usług,
  • zmiany profilu działalności dostawców,
  • pojawienia się nowych, konkurencyjnych propozycji.

Wszystko to powinno spotkać się z optymalną odpowiedzią treściową zwiększającą atrakcyjność własnej oferty.

Sprytne sposoby na uatrakcyjnienie już opublikowanych treści

Niektóre typy działalności albo profile aktywności w Internecie są pozbawione dopływu materiałów newsowych z zewnętrz. Stąd takie witryny muszą posiłkować się treściami, które cechuje raczej niesłabnąca popularność wyszukiwań. W uproszczeniu oznacza to, że niezależnie od daty wprowadzenia danej frazy w wyszukiwarce przekierowanie będzie uprawdopodabniać odsłonę konkretnej strony. Trzeba jednak pamiętać, że wszelkie:

  • rankingi,
  • klasyfikacje,
  • recenzje,
  • uniwersalne porady…

…będą zmieniać się z upływem czasu i pojawianiem się nowych produktów bądź usług. Dlatego warto skorzystać ze sprytnych sposobów na dostosowanie tekstów do zmieniających się trendów w Internecie. Są nimi na przykład:

  • publikacje treści łączącej kilka oddzielnych artykułów,
  • zmiana profilu tekstowego na materiał podcast lub wideo,
  • zaktywizowanie fanów, poprzez linki do strony w mediach społecznościowych,
  • aktualizacja tekstu pod kątem nowych słów kluczowych.

Ostatnie z wymienionych działań należy przeprowadzać przynajmniej raz w miesiącu, o ile witryna ma ograniczoną zdolność do zamieszczania materiałów newsowych.

Czym są zapytania query deserves freshness?

Uogólnione tłumaczenie przedstawionego zwrotu to „zapytanie zasługujące na świeżość”. Taką nazwą są określane frazy, które algorytmy wyszukiwarek internetowych uznają właśnie za fresh content.

Oprócz wymienionych już newsów czy materiałów aktualizowanych na podstawie nowych usług lub produktów istnieją też inne typy treści klasyfikowanych jako query deserves freshness. Co ciekawe, są wśród nich także teksty, które mogą nie wymagać późniejszej aktualizacji.

Wystarczy wspomnieć o sprawdzonych przepisach kulinarnych albo uniwersalnych sposobach na pozbycie się danego problemu. O ile, takie treści mają potwierdzenie w rzeczywistym wykorzystaniu porad, zapewne nie stracą zbytnio na popularności. Szczególnie gdy dotyczą ważnych spraw z punktu widzenia potrzeb internauty. Do takich można zaliczyć:

  • zdrowie,
  • finanse,
  • edukację,
  • obligatoryjne procedury administracyjne,
  • reakcję na różnego typu zdarzenia losowe.

W ostatniej z wymienionych kategorii znajdują się zarówno usługi prawne, jak i zasady samodzielnego postępowania w konkretnych sytuacjach.

Czy treści evergreen content należy aktualizować?

Materiały kryjące się pod hasłem evergreen content oznaczają właśnie teksty, które nigdy nie stracą na aktualności.

Wszystko przez fakt, iż przedstawiają sprawdzone metody lub ponadczasowe wskazówki. W tym przypadku można wymienić konkretne treści, które zaliczają się do evergreen contentu. Są to:

Jeśli zasoby merytoryczne wybranych zagadnień są związane z dopływem nowych treści, aktualizacja będzie z pewnością rekomendowana. Jednak, aby poprawione teksty zostały uznane za atrakcyjne zarówno przez wyszukiwarkę, jak i czytelników, muszą uwzględniać aktualne frazy kluczowe.

Nasycenie nimi materiału musi być przede wszystkim naturalne. Dlatego, jak w większości działań, należy zachować pewien umiar oraz zasadność dla umieszczania takich zwrotów w tekście. Gdy nie występują zmiany merytoryczne, aktualizacją może być właśnie optymalizacja pod SEO.

Podsumowanie:

  1. Fresh content to, najprościej mówiąc, nowe treści opublikowane na danej stronie, ale także aktualizowanie tych istniejących.
  2. Query deserves freshness to w ogólnym tłumaczeniu „zapytanie zasługujące na świeżość”.
  3. Materiały kryjące się pod nazwą „evergreen content” z kolei oznaczają teksty, które nigdy nie stracą na aktualności.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Dorota Brzostek

Copywriter i korektor. Z wykształcenia – filolog polski. Z zamiłowania... filolog polski. Doświadczenie zawodowe zdobywała, pracując najpierw w tygodnikach lokalnych, później prowadząc swoją firmę. Lubi swoją pracę. Lubi tropić błędy, nadawać spójność myślom autora przelanym na papier. Lubi dobierać słowa, układać je w tekst. W końcu – lubi uśmiech zadowolonych klientów. I swój, po dobrze wykonanej pracy. Prywatnie – żona i mama dwójki dzieci. W wolnych chwilach ponad wszystko lubi czytać książki. Czasem zdarzy jej się też obejrzeć dobry serial lub film. Rano i po południu energii do dalszego działania dodaje jej kawa. Koniecznie bez mleka i cukru.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Baza Wiedzy

Ostatnio na blogu

10.09.2021 E-commerce
09.09.2021 Marketing
08.09.2021 Marketing
07.09.2021 Marketing
06.09.2021 Content Marketing
04.09.2021 Marketing
03.09.2021 Content Marketing
02.09.2021 Copywriting

Profesjonalne teksty biznesowe

Zamów treści

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy